Lage zaadkwaliteit, wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mevrouwX, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne60

Sanne60 Lid

8 jan 2014
    76
    0
    6
    Oh balen mevrouwX ! Ik weet hoe het voelt en het is echt niet leuk om met de teleurstellig te moeten dealen. En nu een maand pauze vind je dat vervelend of niet zo erg? Wij gaan deze maand op reis maar kunnen ervoor gelukkig nog een poging doen. Dan merken we als we in het buitenland zijn of het gelukt is of dat ik toch weer ongesteld word. Hoop dat in het laatste geval ik me snel over de teleurstelling heen kan zetten want anders is een deel van de reis erdoor verpest. Rabia weet je al wat ze precies gaan doen komende afspraak in het ziekenhuis? Sara hoe gaat het met jou?

2. Sara90

Sara90 Lid

11 mrt 2014
    22
    0
    0
    Hey meiden

Tijdje niks laten horen. Was erg druk, buikgriep en een klein dipje gehad. Vriendin van mij heeft Pcos. Uiteindelijk na veel medicatie wat niet werkte tg de juiste behandeling gevonden, doormiddel van hormoon spuiten had ze na een jaar weer een eisprong. En ja meteen zwanger!! Voor ons beide was het even dubbel gevoel omdat ze weet in welke onzekerheid ik zit m.b.t. kinderwens. Maar ben wel echt super blij voor haar, weet ook dat bij haar niet vanzelfsprekend is gegaan. (Ook veel onzekerheid, verdriet en angst) Ze is nog wel heel pril, net 5 weken nu. Hoop dat alles goed blijft gaan

Zelf ben ik blij als het 8 april is, eindelijk het gevoel dan niet meer stil te staan. Vraag me wel af of we tijdens de intake al wat meer duidelijkheid krijgen. Wat kregen jullie toen te horen? Al iets over evt. behandelingen?

MevrouwX en Sanne, echt balen dat jullie menstruatie door is gekomen :( Hopelijk de volgende IUI wel positief!!

Een fijn vooruitzicht Sanne, lekker op reis! Waar ga je naartoe? Kan me wel vinden in wat je zegt om bang te zijn om dan ongesteld te worden. Hopelijk heb je juist dan positief nieuws!

Rabia, jullie hebben tg maandag afspraak in het ziekenhuis? Of zit ik erg verkeerd? iig alvast heel veel succes en sterkte!

3. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @sara klopt hoor moeten vanmiddag naar de uroloog!!! Spannend allemaal ;) hopelijk krijgen we beter nieuws te horen!!!!

4. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rabia84 hoe ging het bij de uroloog? Sara succes bij je afspraak.

Ik ben hier weer een beetje over de teleurstelling heen. Was een dagje even janken en nu voel ik me weer goed! Het is een achtbaan van emoties, als je het mij vraagt!

Deze maand pauze vind ik niet ideaal, maar het viel gewoon niet makkelijk te organiseren en daar krijg ik ook stress van. Dus maar even zonder toeters en bellen.

5. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    We zijn net terug van t ziekenhuis en was niks ernstigs ofzo te vinden.
    Hormonen was goed prostaat ook en morgen nog n echo maken van de scrotum!! En dan volgende week dinsdag uitslag daarvan maar de dokter verwacht geen rare dingen ofzo en zei al dat we maar rekening moesten houden met dat ze mesa/pesa of tese gaan doen!!
    Dus jah afwachten nog...moest van hem al gelijk weer n afspraak maken bij de kliniek zodat zij ons weer verder helpen!! Hopelijk kunnen we er deze maand nog terecht!!
    Maar ik heb net wel gelachen zeg m'n man werd onderzocht en hoorde wat de dokter allemaal deed, en moest dua aan de prostaat gaan voelen en hij moest vooroverbuigen enzo...man ik lach helemaal dubbel!!! Hahah...en na die tijd ook lagen we samen helemaal dubbel van t lachen, zegt hij jij gaat morgen niet mee hoor!!! Hahahaha.....
    Dus ff morgen de echo afwachten en n afspraak maken, hopelijk gaan ze nu echt gauw wat doen!!!

6. Sanne60

Sanne60 Lid

8 jan 2014
    76
    0
    6
    Rabia gelukkig dat er niks ernstigs gevonden is. Wel fijn dat je er samen om kunt lachen want anders zou het helemaal zo beladen worden! Hopelijk kan je snel terecht voor een nieuwe afspraak!
    MevrouwX ja de dipjes horen er nou eenmaal bij! Je kan je ertegen verzetten maar daar heb je alleen jezelf mee heb ik gemerkt! Het enige wat je kunt doen is na de dip vol goede moed weer verder!
    Jammer dat je een maand moet overslaan maar misschien geeft het ook net even de rust die je nodig hebt om steaks een geslaagde poging te krijgen!
    Pannekoek hoe gaat het met jou?

7. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Jah idd maar goed als er uit de echo niks komt dan is er ook geen oorzaak gevonden waarom mijn man niks heeft?! En denk dat t toch echt via operatie zal moeten?! Maar goed zullen t zien... ;)

8. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    De echo is ook achter de rug alleen heb ik m'n twijfels of t wel goed was...omdat er duidelijk n streep te zien was op z'n ballen en ook n wit en zwart bolletje te zien was...maar ze zeggen nog niks omdat we telefonisch de uitslag krijgen volgende week dinsdag!! Maar goed aan de andere kant als t wel wat is zou dat mss de oorzaak kunnen zijn dat hij geen zaadcellen heeft en dat vind ik dan beter dan als ze zeggen de echo is goed er is geen duidelijke oorzaak waarom hij geen zaadcellen heeft!!
    Gelukkig hoeven we niet weer n maand op de kliniek te wachten en kunnen er al 24 april terecht!! :)
    Hopelijk krijgen we dan te horen wat ze gaan doen bij ons!!! ;)

9. violetta

violetta Niet meer actief

Hoi Rabia. Bij mijn. Man niets gevonden uit de onderzoeken. Maar ik had dit al verwacht. Aangezien het traject icsi al werd ingestapt voordat m'n man echo kreeg. Maar ze hebben verder niet echt uitgelegd waarom maar denk wel dat ze vooraf wisten niks te vonden want starten niet zomaar icsi lijkt mij... Ik nu bezig met spuiten dus nu wordt allemaal echt en komt dichtbij. Ok wel spannend. En veel emoties al gehad sinds we in de onderzoeken terecht zijn gekomen.

10. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @violetta halen ze bij jouw man ook via tese, mesa of pesa zaadcellen dan?? Jah denk dat dit voor ons ook de enige optie hoor!!! En dan zullen ze bij mij ook wel wat gaan doen dat ik iets met hormonen wat moet gaan doen?! Waarvoor spuit je dan?! Is dat voor ei-rijping of dat je baarmoeder goed doorbloed wordt ofzo??
    Zullen waarschijnlijk 24april wel horen wat ze gaan doen hoop ik!!!

11. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Oh zie net dat 24 april ook precies een jaar geleden is van mijn mk :(

12. Sara90

Sara90 Lid

11 mrt 2014
    22
    0
    0
    Rabia wat spannend voor jullie!! Gelukkig weet jij 24 april alweer meer, wel een moeilijke datum voor jullie maar, hoop zo dat ze jullie kunnen helpen. Veel sterkte.

Bij ons vandaan Alles goed gegaan,bij mij zag in eerste instantie goed eruit maar moet even de bloeduitslagen afwachten. Ze wou nog niet op de feiten vooruit lopen maar als ik gewoon goede eisprong heb en het zaad is niet veel slechter dan maken wij, aangezien mijn leeftijd gewoon kans op IUI. iig hopen dat uit mijn bloedonderzoek en uitstrijkje niks bijzonders uitkomt. Krijgen 6 mei alle uitslagen en te horen wat het wordt.

Zei wel, ik wil wel echt goede kans op IUI anders start ik liever meteen met ivf. Zij zei dat maak je dan zeker maar we lopen nog niet vooruit, eerst 6 mei afwachten.

Super spannend allemaal ,Maar heb nu wel goed gevoel erover 💕

Hoe is het met de andere dames?

13. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @Sara jah ik zal voor je duimen meis dat alles goed uit de test komt en dat jullie toch voor IUI kunnen gaan!!!

14. Sanne60

Sanne60 Lid

8 jan 2014
    76
    0
    6
    Violetta spannende tijd voor jou! Hoe gaat het met spuiten?
    Rabia wel heel dubbel zo die datum. Hoop je dat ze een spatader gevonden heben op de echo? Dat zou de oorzaak kunenn zijn en die is te verwijderen waardoor de kans bestaat dat de kwaliteit beter wordt. Gelukkig horen jullie die uitslag al voor de 24e! Nog even geduld dan kunnen jullie ook het traject in en gaat er echt actie ondernomen worden bij jullie. Wachten is niet fijn he zeker niet als je zo in onzekerheid zit!

15. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Jah aan de ene kant heb ik zoiets jah dan heb je tenminste de oorzaak idd maar aan de andere kant hoop je weer dat alles ok is natuurlijk!!!
    Dinsdag de uitslag al idd en dan nog anderhalve week wachten voor de kliniek!! ;)

16. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Hoi dames,

Vrijdag hebben we dan eindelijk de intake gehad bij de ivfarts, ze vertelde dat er voor de icsi in eigen cyclus een wachttijd is van 1 a 2 maandrn.
    Ik ben toch een beetje boos geworden, in januari gestart met alle onderxoeken in de mmm, februari alle uitslagen, toen tot 11 april moeten wachten op de ivf intake dus ben wel klaar met al dat gewacht, het sloopt gewoon.
    Ze had er alle begrip voor en die arme arts schrok ook van me.
    Ze is direct gaan overleggen en kwam met goed nieuws terug. Wij kunnen gaan beginnen!!!!! Ik heb haar 10000 keer bedankt.
    Vandaag verwacht ik mijn menstruatie en vrijdag hebben we een 1 op 1 infobijeenkomst. In de groep lukte niet meer op korte termijn.
    Volgende week beginnen de echo's en ik denk aan het eind van volgende week beginnen met de cetrotide en pregnyl en dan in de week van 28 april de punctie als alles goed gaat.
    Wij zijn zo blij!

Hoe gaat het met jullie?

17. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Belachelijk dat daar een wachttijd van 1 à 2 mnd voor staat (staat mij dus nog heel wat te wachten, ik moet nog een doorverwijzing krijgen vanuit Martini naar UMCG) Heel erg goed dat je boos bent geworden! En erg begrijpelijk ook als je in januari al bent begonnen met alle onderzoeken in de mmm. En dan nu zeker nog ff 1 à 2 mnd wachten, nou mooi niet! Fijn dat ze alle begrip had en je nu kan beginnen!! :) Ik ben blij voor jullie!!

18. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @Meliszy idd goed dat je boos bent geworden en fijn dat ze je nu idd gaan helpen!! Hopelijk is t gauw raak meis t is jullie gegund!!! ;)

19. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    Hoi Meliszy, ik begrijp zo goed je reactie en je ongeduld!

Ik heb al een zoon van 3,5 jaar, spontaan verwekt na slechts 3 maanden proberen. Inmiddels zijn we al 2,5 jaar bezig voor een 2e, maar het lukte maar niet tot mijn grote verdriet en frustratie. Na maanden planmatig klussen ben ik in okt 2013 naar HA gegaan, en doorverwezen naar ZH. In regionaal ZH ben ik helemaal onderzocht. Daarna was mijn man aan de beurt. Er is door ZH geen enkele zwemmer gezien, daarna zijn we doorverwezen in dec 2013 naar academisch ZH. In jan 2014 2e test, waarbij 51 zwemmers zijn gevonden. Daarna 3e test en 120.000 zwemmers gevonden na de opwerkingstest. Ik begrijp niks van het wisselende aantal. Mogelijke oorzaken:1 niet ingedaalde teelbal tot 8 jaar en aan de andere bal een spatader. Anyway, geval groen licht voor ICSI zonder Mese/tese en eindelijk door naar de volgende stap. (Ik werd echt heel erg ongeduldig intussen van al die testen en dan weeer een maand wachten)!

Eindelijk 14 april gestart met triptofem, 23 april 1e echo. Volgende week word ik 36 jaar, dus ik voel de bio klok ook tikken en ik wil zo graag een brusje met niet teveel leeftijdsverschil.

20. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Dankje dames!! Gister de uitslag van de echo gekregen en alles was goed gelukkig!! Alleen heb ik er n dubbel gevoel bij omdat er nu dus geen oorzaak is waarom mijn man geen zaadcellen heeft :S
    Hopelijk weten we volgende week donderdag meer!!!

Deel Deze Pagina