Dochter mist 50 euro uit spaarpot

Discussie in 'De lounge' gestart door Syl72, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik heb advies nodig van wijze dames...

Mijn dochter had aardig wat fooitjes met kerst gehad, dus begin deze week hebben we samen haar spaargeld geteld. Het was ong. 223,- (waarvan o.a. 3 briefjes van 50 euro). Afgelopen donderdag hebben we daarvoor een Ipod touch gekocht. Ik heb dit bedrag gepind en ze zou me later terugbetalen, omdat we moeilijk met een zak vol kleingeld bij een elektronica winkel aan konden komen...duurt zo lang, dat natellen. Dus ze wil me net gaan terugbetalen...missen we ineens 1 briefje van 50 :(. De laatste paar dagen zijn er 3 vriendinnetjes komen spelen (apart van elkaar). Het kan haast niet anders of 1 van hun moet het wel uit haar spaarpot hebben gehaald (ze zijn alle 3 even alleen geweest op haar kamer omdat mijn dochter naar de wc moest). We zijn er beiden van overtuigd dat er begin deze week echt 3 briefjes van 50 waren. Nu zaten er nog 2 in. De spaarpot is groot en doorzichtig en staat gewoon in een kast bij haar (en gaat draaiend open, je moet het echt weten hoe anders lukt het niet zo snel). Het arme kind was bijna in tranen en snapt er helemaal niks van. Hebben we dan zo verkeerd geteld begin deze week? Maar nee, dat kan echt niet. We hebben samen en ook nog met het rekenmachinetje erbij alles opgeteld. Maar ik kan ook moeilijk geloven dat ze bestolen is door 1 van haar vriendinnetjes... Nu is er wel 1 bij die zich wel vreemd gedroeg toen, maar dat doet ze wel meer. Bovendien heeft dit kind dezelfde spaarpot als mijn dochter en weet dus hoe het werkt om deze open te krijgen. Dat maakt haar wel extra verdacht. Moet ik nu de ouders van alle 3 opbellen? Of maar niks doen...wie weet hebben we echt wel verkeerd geteld (maar je kan toch niet 1 briefje van 50 euro mistellen? Nou ja, behalve als je dronken bent en dubbel ziet of zo maar dat was ik echt niet;))....of is het briefje eruit gewaaid met dichtdraaien van de spaarpot toen (kan eigenlijk helemaal ook niet, heb net zelfs nog onder de kasten gezocht voor de zekerheid)...of.... Pfff... Mijn man vindt dat ik het maar moet laten rusten omdat ik niet zomaar een kind voor dief kan uitmaken. Ik heb ook geen bewijs. Hebben jullie zoiets ook wel eens meegemaakt...? De spaarpot staat vanaf nu in ieder geval op onze kamer, daar komt als het goed is niemand. En we hebben nu die missende 50 euro maar zelf bijgelegd. Haar broertje kan het niet geweest zijn, want de spaarpot stond hoog in haar kast. Wat moet je hier nu mee? Aan de ene kant wil ik de ouders inlichten maar dan maak ik hun kind toch soort van dief uit. Sorry voor het lange verhaal, maar ik zit er echt mee...

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, in principe zijn er natuurlijk nog meer 'verdachten' dan alleen maar die drie vriendinnetjes. Je dochter kan er in ieder geval zelf ook bij. En wie weet wat haar broertje voor rare fratsen zou kunnen uithalen om bij dat geld te komen.

Voelt denk ik niet fijn hè, dat ik jouw kinderen nu beschuldig. Maar voor die andere ouders voelt het natuurlijk net zo...

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat naar.

Als kind ben ik vaak bestolen door een neefje van mij, dan weer geld, dan weer stickers. Hij was echt een heel sociaal kind wat nooit van dit soort zaken verdacht zou worden. Wat ik hiermee wil zeggen, het kunnen alledrie de vriendinnetjes geweest zijn :(. Daarom zou ik ook de ouders niet aanspreken, want dan zul je ze allemaal moeten aanspreken en waarschijnlijk ontkennen ze allemaal.

4. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Poeh, wat moeilijk. En wat ongelooflijk sneu voor je dochtertje. Als je zo zeker bent van het tellen (en dat zal ook wel als het maar 3 briefjes zijn) dan zal die ene er wel uitgehaald zijn ja. Alleen....ik denk dat je er weinig meer mee kunt. Je kunt wel de ouders bellen maar denk dat er weinig kans is dat er eentje het zal toegeven. Als ik opgebeld zou worden zou ik het mijn kind wel vragen maar als zij dan ontkent...tsja, dan houdt het wel een beetje op denk ik.

Zo jammer he, dat je dan zelfs de spaarcentjes van je eigen kind niet eens op haar kamer kunt laten staan. Hier staat het ook gewoon op de slaapkamer. Nog nooit over nagedacht dat iemand er wat uit zou kunnen halen zeg. Bah...

5. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei heel erg lastig dit. Ik zou echt even niet weten wat ik zou hebben gedaan. Misschien het advies van je man maar opvolgen maar ja als 1 van die vriendinnetjes die 50 euro wel heeft gestolen moet dat natuurlijk ook naar buiten komen. Als mijn dochter later zoiets zou doen, zou ik het als ouder zijnde wel graag willen weten.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wat ik me afvraag he..

Als ik even naar mezelf kijk als 9 jarige..
    Ik keek nooit naar spaarpotten van mijn vriendinnetjes.
    Zou niet eens weten waar ze stonden en hoeveel er in gezeten zou hebben.
    Hoe komt een kind van 9 er op om 50 euro te stelen? En wat moet een kind van 9 met 50 euro dat zou toch opvallen bij de ouders van dat kindje?

Maar mijn spaarpot stond op die leeftijd beneden in de woonkamer in de kast. Ik zelf kon er niet bij en mijn vriendinnen dus ook niet.

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik vind het ook een vreemd verhaal maar wat moet haar broertje (lees 4 jaar oud) met €50 euro. Die heb daar toch geen besef van ?!

Ik zal het ook laten rusten , maar zou me er niet gerust op zijn!!

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nee ik zou ook niet kunnen opbellen, maar aan de ene kant, misschien heeft de moeder van het kindje die 50 euro gevonden in de jaszak van het kind en kindje zegt niet waar het vandaan komt dan zou ik als ouder wel willen weten waar het vandaan komt

9. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Wat sneu voor je dochtertje!

Ik zou die ouders van alle drie de kinderen wel even opbellen om t te vragen. Als mijn kind ergens is gaan spelen en daar iets gestolen is zou ik wel aan mijn kind vragen of ze er iets van weet. Meer kan je verder als ouder ook niet doen.

10. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Je zal ook aan de vriendinnetjes kunnen vragen als ze een keer weer komen spelen.
    En dan kijken hoe ze reageren doet er 1 raar dan toch de ouders bellen 50 euro is veel geld en kan niet hup zomaar weg zijn.

Wel goed dat je de spaarpot heb weg gehaald en ook super lief dat je de 50 euro heb bij gelegd.

Ik hoop dat de 50 euro nog boven water komt.

Sterkte ermee xxx

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja ik weet het niet, gezien je niet eens weet welke van de drie of bewijs dat hun het uberhaupt waren. Ja je denkt het bijna zeker te weten maar toch...

ik zou weer wat geld in de pot doen en bij elk bezoekje even tellen, Kwestie van tijd dat het dan weer gebeurd!
    En dan weet je het dus wel 100% zeker maar nu niet.

jammer dat het is gebeurd zeg! en als ze het al zo jong doen en durven.... Ik denk ook niet dat de ouders het weten hoor. Waar het geld dan blijft geen idee....telefoon? of is dat wel heel jong? Naja sta nergens meer van te kijken.

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Niet lullig bedoelt, maar kan je dochter niet zelf die €50 achter hebben gehouden zodat ze nog €50 achter de hand heeft en jullie de rest bijlappen? Heb ik vaak genoeg meegemaakt in de familie dat er zoiets gaande was en later de meisjes opbiechte het zelf te hebben gedaan ipv de destijds buurmeisjes die de ouders verdachte

13. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Dochter is 9 toch? Kan me niet voorstellen dat n kind van die leeftijd zoiets bedenkt

14. SeaShell

Dat is een hele goeie! Zo zou ik het ook doen

15. SeaShell

Nou, als je een iPod touch kan bedienen kan je dit ook wel bedenken :) Ikzelf was iig wel zo gehaaid op die leeftijd.
    Wil zeker niet zeggen dat ze het zelf heeft gedaan, maar ik zou het niet uitsluiten als moeder zijnde.

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar geld stelen bedenken ze dan toch ook? ( niet dochter van TS dan he )
    Dus waarom zou zoiets niet bedacht kunnen worden?

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou zeker wel bellen als jij zeker weet dat je dochtertje zelf en niets mee te maken heeft. en dan gewoon van joh er is afgelopen week 50 euro uit de spaarpot van mijn dochter gehaald heeft jou dochter iets gehoord op school erover geen beschuldigingen maar misschien komt de "dader" vanzelf wel over de balk van ja maar dat was ikke.

of heeft het kind zelf gezegd van ik heb centjes op straat gevonden.

ik weet ook niet of ik ze nog in mijn huis zou laten komen.

18. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoe jong zijn die 3 vriendinnetjes van je dochter? En wat is er precies mis met gedrag van die ene die je nu verdenkt.

Ja vervelend dit. Je kunt het of laten rusten zoals je man al zegt of van alle 3 de ouders opbellen en vertellen wat er is gebeurd en zeggen dat je hun dochter niet verdenkt maar dat ze misschien iets heeft gezien of iets weet.

Met dit laatste heb je grote kans dat ze geen van allen meer mogen komen spelen van hun ouders, dat ze zoiets hebben van, ja ze verdenkt onze dochter.. Maar ik denk dat je het nu zelf ook geen prettig idee vind dat deze 3 meisjes nog bij je in huis komen.

19. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    dat zou ik ook doen! maar dan ook je eigen dochter niks vertellen!

20. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik zou het ook de drie meisjes vragen..

"heeft 1 van jullie laatst bij het komen spelen een geldbriefje van 50 gezien, gevonden, tegen gekomen?"

Moet er 1 toch wel beginnen te shaken en rood worden ;) bingo..

Deel Deze Pagina