Vorige maand ben ik aan mn borst geopereerd ivm een flinke borstontsteking die heel mn verlof heeft geduurd. Omdat ik me nog helemaal niet goed voelde, ben ik in overleg met mijn werkgever nog even thuis gebleven. Ondanks de steken in mn borst, begin ik me wel weer helemaal fit te voelen (zo ver dat gaat met een pasgeboren baby) en heb afgesproken om volgende week weer te beginnen. Nu werd ik vandaag door het uwv gebeld, dat ik was uitgekozen om de arbo arts te bezoeken. Dat ik volgende week weer te werk ga, maakte niet uit. Ze willen namelijk kijken of mijn ziekte te maken heeft met mijn zwangerschap of bevalling ivm de uitkering. Ik heb op het moment geen auto, heb er snel een moeten regelen en moet morgen dus een flinke reis maken met mn baby en als ik pech heb in dit weer! (Het sneeuwt hier en is glad). Maar iedereen die ik heb gesproken (heb vandaag al veel mensen gesproken voor een auto) vind het maar een vreemd verhaal. En ik kan er eigenlijk ook niets over vinden in de papieren die ik heb gekregen of op de site. Bovendien lijkt het me vrij logisch dat ik de borstontsteking niet heb gekregen door een maagzweer en begrijp ik niet zo goed waarom ik helemaal langs moet komen? Iemand ervaring??
Idd beetje raar! Misschien anders nog eens bellen en zeggen dat wel wil meewerken maar liever op een andere dag?Dat je het niet zo ziet zitten om met dit weer met je kind op stap te gaan.
Het heeft te maken met het feit of het zwangerschapsgerelateerd is.... Zo ja, dan moet het UWV de ziekteperiode doorbetalen. Achten zij het als niet-zwangerschapsgerelateerd (bijv gebroken been) dan hoeft het UWV de ziekteperiode niet door te betalen en komt het voor rekening van je werkgever (cq zijn verzekering) Dus ik snap wel dat het UWV je oproep voor een gesprek met de verzekeringsarts.
Weet ik, maar dat kan toch ook telefonisch? Ik zie niet in waarom ik helemaal naar hun moet rijden. Het is toch weer twee uur rijden (heen en terug) en ze kennen de reden toch? Wat ik van het uwv begreep, is dat ze dit lang niet bij iedereen doen.
Ja, dat weet ik inderdaad ook niet. Ik vermoed dat ze gewoon steekproefsgewijs onderzoeken doen en dat jij helaas de sigaar bent.
Dat zal wel weer... Ben met dit soort dingen altijd de sigaar. Ik baal er alleen ontzettend van dat ik met een brakke auto die ik heb moeten lenen, in deze kou met een kleintje, vroeg in de ochtend weg moet.
Ik heb hetzelfde gehad, drie keer borstontsteking tijdens mijn verlof, aan de laatste moest ik geopereerd worden omdat het een borstabces geworden was. Na mijn verlof heb ik me nog twee weken ziek gemeld om te herstellen van de operatie (er zat nog een drain in en ik moest de wond steeds spoelen). Toen ik na die 2 weken weer aan het werk was, werd ik opgebeld door het UWV. Ze vroegen waarom ik ziek gemeld was en ik heb mijn verhaal gedaan. De mevrouw van het UWV zei dat ze intern even moest overleggen of deze ziekte zwangerschapsgerelateerd was en dat mijn werkgever er vanzelf bericht over zou krijgen. Uiteindelijk heeft mijn werkgever het wel vergoed gekregen, dus het UWV vond het toch wel gerelateerd aan de zwangerschap. Ik ben nooit uitgenodigd op een gesprek, ik heb het gewoon telefonisch kunnen afhandelen. Vreemd dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Kun je het niet telefonisch met ze bespreken? Het is me nogal lekker weer om met een baby op pad te gaan!
Vorige week zat ik dus met mn baby in de auto, heb een half uur over het krabben gedaan, aangezien de binnenkant ook gedaan moest worden, maar kreeg de auto niet aan de praat en heb moeten afbellen. Ik baalde wel ontzettend aangezien de auto was geleend. Maar ik werd nog een keer terug gebeld en kon geen nieuwe afspraak maken. Ik had idd hetzelfde als jij februaro2012! Ook een drain en elke dag drie keer spoelen.