Wie nog meer moederkoek tussen baby/buik in

Discussion in 'Zwangerschap' started by simple, Feb 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hallo,

Wie heeft er nog meer de moederkoek tussen de baby en je buikwand in? En bij hoeveel weken voelde je toen de baby pas? Mijn verloskundige zegt namelijk dat het bij mij dan langer duurt voordat ik de baby zal voelen, denk aan zeker over de 20 weken.

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Mijn placenta zit ook aan de voorkant en voelde haar rond de 18/19 weken. Maar ik voelde haar alleen op bepaalde plekken en het waren meer 'plopjes'. Sinds week 25 voel ik haar echt schoppen en kan mijn man haar ook heel duidelijk voelen. De afgelopen 3 dagen voel ik haar overal en het zijn nu echt trappen en stoten waar mijn hele buik door trilt :D

3. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ah wat leuk, dan voelde je haar ook vroeg voor aan de voorzijde. Lijkt me wel eng de eerste keer eigenlijk.

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Lijkt het je eng om de baby te voelen? Ik denk dat je daar heel anders over denkt als ze eenmaal begint te schoppen en slaan hoor. Het is verslavend, soms betrap ik mezelf erop dat ik zonder adem te halen met mijn hand op mijn buik wacht tot ze schopt Hahaha :D
    Het is iets wat absoluut niet te beschrijven valt.. Ik denk ook dat ik het echt ga missen als ze geboren is!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook aan de buikwand net als bij de eerste.

de eerste voelde ik met 17 weken deze met 14 weken

6. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

Aug 24, 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    ik heb de placenta ook aan de buikwand. Denk zelf dat het ook nog wel eventjes zal duren voordat ik 'm zal voelen. Tis ook de eerste, dus weet ook niet waar ik op moet letten.

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    bij de 2e had ik hem ook (half) voor, maar ondanks dat, voelde ik hem al met 11 weken!

8. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Zo zie je maar dat het toch kan verschillen. Dan ben ik erg benieuwd wanneer het gaat komen. Ik wacht het rustig af.

9. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik en ik voelde het al met 13 weken.

10. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Ik voelde haar rond de 20 weken. Acheraf heb ik al eerder 'wat' gevoeld, maar dat ook niet als zodanig herkend!:D

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De placenta zit bij mij aan de voorzijde bovenin.
    Ik voelde ons kleintje voor het eerst rond 18 weken.

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier ook placenta aan de voorkant ik voelde ons kindje al vanaf 17,5 week ongeveer en mijn man vanaf week 20 (nu hebben wij wel een heel druk kindje die heel hard schopt hij/zijn blijkt ook grote voeten te hebben)
    En ik ben niet dun van mezelf maar het is echt zeer duidelijk vanaf week 20.

13. Wondertje1

Wondertje1 Actief lid

Nov 27, 2010
    204
    84
    28
    NULL
    NULL
    Ik voelde mijn kindje pas bij 24 +3! vantevoren voelde ik echt helemaal niks, ook geen plopjes etc... Het is het mooiste gevoel dat er bestaat!

14. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    de eerste zwangerschap zat de placenta aan de achterwand, voelde ik de kleine rond 18 weken, en overal.
    Nu zit de placenta aan de voorkant, en voelde ik de kleine rond de 20 weken echt goed, maar op net zoveel plekken als de vorige keer.
    Dus voor mij niet zoveel verschil.

Share This Page