Hey Dames, Ik had dit beter niet kunnen doen maar ik heb zojuist onder de douche mijn baarmoeder gevoeld. ik ben toch bang voor een miskraam dus even voelen of hij nog dicht zit! tot mijn grote schrik zat hij wel dicht maar het lijkt wel of dat er iets uit hangt ofzo? echt super raar... het is ook. ik weet niet wat ik moet denken hoor, hoop dat ik het verkeerd gevoeld heb ofzo... maar komt iemand dit bekend voor? pff had dit beter niet kunnen doen zo kan ik toch nooit gaan genieten!
Hoi, ik heb ook in het begin van de zwangerschap wel eens gevoeld aan de bmm, dit door 3 ma afgelopen jaar. Ik schrok me rot, had ook bruinverlies tot 13 weken. Bij week 11 heb ik gevraagd om echt eens goed te onderzoeken. De bmm zit goed dicht maar bij mij steekt daar een cyste uit. Misschien dat het bij jouw ook zo iets is. Bij de volgende controle even navragen of ze het goed willen nakijken. De gynae had mij wel gezegd dat je best zelf niet kan voelen ivm infectiegevaar.
Ook ik deed dat in het begin van de zwangerschap eens. Nou ben me kapot geschrokken, want de bmm leek een beetje open te staan. Per direct besloten er nooit meer aan te voelen en gewoon af te wachten. Uiteindelijk was er niets aan de hand. Niet meer voelen dus, het zegt niets over de afloop van je zwangerschap. Zolang je geen bloedverlies hebt is de kans groot dat het goed gaat!
Ik vraag me meteen af waarom je aan je baarmoedermond gaat zitten? Je kan er niet meteen iets uit halen of het goed of fout gaat en zo maak je je alleen maar onzeker. Ik heb nog nooit mijn baarmoedermond gevoeld,zou niet eens weten hoe dat moet voelen hihi. Maar je kan er beter gewoon vanaf blijven lijkt mij en dat soort dingen gewoon overlaten aan een verloskundige of gynaecoloog. Bedoel het absoluut niet aanvallend hoor Maar gewoon voor je eigen geruststelling kun je er gewoon beter niet aan komen want zoals nu,je word er nu alleen maar onzeker van en da's ook niet fijn.