logeren bij vriendin

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pluk, 2 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gisteren kwam onze dochter (8) met de mededeling dat ze bij haar vriendin (zijn al dik bevriend sinds ze een jaar of 2 is) mocht logeren in de volgende vakantie. Ze moest alleen nog even vragen of Oma dan wel kon .

Na wat navragen bij haar blijkt dus dat de Oma van haar vriendin haar uitgenodigd heeft om samen bij haar te komen logeren.

Wij kennen Oma van zien en af en toe een praatje wanneer ze oppast (mijn dochter speelt daar dan gewoon en kent oma dus wat beter) Voor zover wij het dus kunnen beoordelen is het een vriendelijke vrouw .

Maar daar waar ik denk dat het heel leuk is voor de meisjes en ik mijn vertrouwen wel heb ik oma zegt mijn man nee, aan logeren bij vriendinnetjes (en dan ook nog eens de oma van het vriendinnetje) begin ik niet aan, dat is onnodig.

Vanavond dus even met elkaar in overleg om hierin op 1 lijn te komen, maar wel heel nieuwsgierig hoe jullie hierover denken.

2. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik zou nog even controleren bij de moeder van het vriendinnetje, of oma dat allemaal aankan en of zij dat ook vertrouwen. Als die er ook vertrouwen in heeft, zou ik het best aandurven.

Uuz vindt dit leuk.
  3. noellegi

noellegi Actief lid

5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    Waarom denkt je man zo negatief over het logeren? Is het puur om de oma of het logeren in het algemeen.

Ik zou zeggen gewoon doen! Je kind is vaker gaan spelen terwijl oma oppast dus ze is er al vertrouwd mee. Eventueel kan je nog de ouders van het vriendinnetje benaderen voor wat meer informatie over het logeerpartijtje bij oma.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik snap je man wel in deze. Je kent die oma niet, en een speelmiddag is wel wat anders dan logeren. Als ze iets ouder zou zijn misschien, maar met 8 jaar zou ik het nog niet doen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Denk dat dit komt omdat hij dit , vanuit huis, niet gewend is. Hij had de "pech" dat zijn ene grootouder gewoon bij hun in woonde en de anderen vroeg overleden. Ooms en Tante's heeft hij niet en schijnbaar is hij dus , in zijn jeugd, nooit uit logeren geweest. Kan me voorstellen dat zijn ouders dit ook onnodig vonden.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Waar komt de stelling van je man vandaan?

Logeren bij vriendinnen is toch een super leuke onderdeel van de vriendschappen? Lekker samen in pyjama filmpje kijken, spannende verhalen vertellen met een zaklamp erbij en lachen en gieren ipv slapen.

Misschien dat jongens/mannen daar minder ervaring mee hebben als kinderen, maar ik had het verschrikkelijk gevonden als mijn vader mij had verboden om logeerpartijtjes te hebben met mijn vriendinnen.

Overigens begonnen logeerpartijtjes bij mijn dochters ook met 8jaar.

lovewinnie en Caithy vinden dit leuk.
  7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ja gezellig doen!
    Hier wordt er vanaf 8 jaar elke maand wel gelogeerd bij vriendjes of andersom.
    Elk weekend heb ik wel een of twee meeeters aan tafel. Super gezellig!

Dus omdat hij het niet gewend is, mag het niet?

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Super leuk!! lekker laten gaan!
    Mijn dochter logeert geregeld bij haar beste vriend, als dit zo spontaan bij het stel op komt gaan wij lekker uit eten samen;)

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Met 8 jaar uit logeren, super leuk en een mooie leeftijd. Ik kan me ergens wel voorstellen dat je even bedenkingen hebt over waar ze logeert, omdat je die oma niet zo goed kent. Maar iemand opperde al om dan bij de ouders te checken of oma weet waar ze aan begint. Dat zou voor mij voldoende zijn.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Net al een beetje erover gehad, voordat de kinderen thuis waren. Grootste struikelpunt is dat het bij oma is. Maar steeds heel stellig, hij ziet er het nut niet van in. Vanavond er nog maar eens goed over hebben want in mijn ogen hoeft het niet altijd nut te hebben.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik zou even iets bedenken wat jouw man altijd doet wat geen nut heeft, maar alleen ‘for fun’ is. Gaat je man wel eens naar de film, een concert, stappen met vrienden, oid? Is totaal nutteloos dan toch ;) Of is het omdat het gewoon leuk is en het goed is voor sociale contacten.

Cookies en Hopsatee vinden dit leuk.
  12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik vond het altijd heel gezellig om bij een vriendinnetje te logeren!
    Het hoort er af en toe bij. 8 jaar is er een mooie leeftijd voor, maar ik snap ook dat als het de 1e keer is, je liever kiest voor het logeren bij het vriendinnetje in huis

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nut??

Spelen met die vriendin heeft net zo weinig nut hoor..

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Bij ons is het ook altijd bal, 8 jarige vriendinnetjes die over en weer logeren. Nee, het heeft geen nut. Maar het is wel giechelend gezellig :D

Volgende dag trouwens geen bijzondere dingen plannen want dan zijn ze helemaal op hier, er wordt toch wat minder geslapen :cool:

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is een goede, maar mijn man doet niets wat 'just for fun' is. En hij zou het helemaal met de man van @pluk eens zijn.

Dus wat dat wordt later moeten we maar zien.

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Elke 4-jarige die ik spreek wil al komen logeren hier, of dl daar. Ze vinden het weliswaar nu nog wel spannend/eng, maar blijkbaar is dit iets superleuks. Als ze 8 zijn dan zou ik het zeker goedvinden (mits dichtbij genoeg om indien nodig om te kunnen komen halen haha, de andere kant vh land zou ik even over na moeten denken).

Natuurlijk heeft het wel nut; ze worden er heel stoer en zelfstandig etc van.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    @Nescio denk dat onze mannen prima door 1 deur kunnen. .Heel af en toe gaat hij naar een concert (1xper 3 jaar ongeveer) als ik dat als argument ga gebruiken zal hij dat ook nooit meer doen.

Nescio vindt dit leuk.
  18. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Nou, eerlijk, ik vind het echt heel flauw van je man dat hij zich zo opstelt. Niet logeren omdat hij het nut er niet van in ziet. Mijn hemel zeg, alsof alles nuttig moet zijn en niet gewoon leuk kan zijn. Ik zou daar echt niet tegen kunnen als mijn man zich zo opstelde. Verboden lol te maken ofzo.

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Serieus? Ook niet een biertje drinken met vrienden, of op de bank ploffen om een filmpje te kijken, uit eten? Ik noem maar even wat dingen, die je eigenlijk doet gewoon omdat je er zin in hebt of dat het leuk/gezellig is.

Nou ja, dan zou ik het over een andere boeg gooien en het nut ervan gaan bedenken. Bv lachen is gezond, sociale contacten onderhouden is belangrijk, vergroot zelfstandigheid en zelfvertrouwen, beleefdheidsvormen oefenen of in de praktijk brengen bij anderen thuis. Ik kan wel van alles bedenken wat het nut is van logeren:D En dan is het ook zeer nuttig voor de ouders als een kind gaat logeren: leren je kind los te laten, een avondje met zijn tweeën, een rustige ochtend, etc.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Lol maken kan ook anders, ik denk niet dat de man van TS saai en humorloos is alleen omdat hij logeren niet nodig vindt.

Logeren is leuk maar als het niet gebeurd ben je ook niets minder.

Deel Deze Pagina