Beetje bruinverlies

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Aalsthuis, 10 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Hey iedereen
    Na een aantal inseminatie pogingen zijn we zwanger. Jeuh !!! maar de HCG waarden waren laag. Nu zijn ze mooi aan het stijgen dus ons geluk kon niet op. Tot ik net op het toilet zat.... Het is weinig ik weet het (ik ben net6 weken) moet ik me toch zorgen maken? Ik heb hier totaal geen ervaring mee :( en heb een heel bang hartje. Echt is pas volgende week
    Groetjes

Bijgevoegde bestanden:

2. AliceinW

AliceinW Niet meer actief

Hier zou ik me geen zorgen bij maken. Met 6w2 heb ik 2 dagen roze gehad. Ik voeg even een engelstalige foto bij die uitlegt waarom je rond die termijn dit soort verlies kunt hebben. Er zijn helaas amper tot geen NL artikels van

Bijgevoegde bestanden:

Aalsthuis vindt dit leuk.
  3. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Bruin bloed is oud bloed, ik heb dat ook gehad rond m’n nod. Ik zou me hier ook geen zorgen om maken :)

4. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Ooh hartelijk bedankt. Je.wordt een beetje gek als je iets "abnormaal" tegen komt en inderdaad. Nederlandse artikels vind je niet en als je iets vind is het negatief :(
    Bedankt!!!

5. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Bah, niet leuk! Bruin-, roze- en roodverlies kan tot zoveel onzekerheid leiden bij een prille zwangerschap :(

Maar probeer je vast te houden aan wat hierboven geschreven wordt.

Zelf heb ik bij twee van de drie miskramen wat bruin en rood verlies gehad. Dat maakte me heel onzeker, zeker bij mijn huidige zwangerschap. Deze keer bijna alle kleuren verlies van de regenboog gehad (rood, roze, beige, bruin) en was dus super bang dat het weer mis zou gaan, maar nee hoor! Kleine is er nog en fladdert lekker door daarbinnen.

Dus het kan ook zeker goed gaan! Heb vertrouwen, en (ik weet hoe moeilijk) probeer je niet teveel zorgen te maken: meer dan afwachten kun je toch niet doen.

Succes!

6. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Inderdaad en wachten duurt Zooo lang he. Heb vrijdag een eerste echo omdat het een fertiliteit traject is. Maar ben er ook bang voor hoor. Die onzekerheid. Maar kom hopen op goed nieuws. Enkel spijtig dat het nog net te vroeg gaat zijn voor een kloppend hartje. Bedankt voor je reactie en veel succes nog

Zaza258 vindt dit leuk.
  7. MED123

MED123 Lid

30 nov 2021
    92
    38
    18
    Vrouw
    Herkenbaar heb ik ook sinds 2 dagen maar had er gisteren helderrood bloed bij in de ochtend en dan met 5 weken. Snap dat het je onzeker maakt alles is nog zo onzeker. Sterkte met afwachten duimen dat het goed zit!

8. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Hoe is het dan bij jou?

9. MED123

MED123 Lid

30 nov 2021
    92
    38
    18
    Vrouw
    Nou eigenlijk wat jij laat zien in kleine hoeveelheden in inlegkruisje sinds gisterochtend na die echt helderrode bloeding...beetje spotting. En zo af en toe erge krampen. Het was ook met hulp van de MMM, ben wel bang dat het misgaat

10. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Oh ik duim mee voor je zenuwslopend soms.

11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bruin is oud bloed, en kan nog van de innesteling afkomstig zijn wat door plassen/poepen naar buiten gedrukt word.
    Is dus niet iets om je zorgen over te maken.
    Ik had vanaf week 9 6 dagen lang bloedverlies (meer als jij en helder rood) en heftige krampen erbij, en met de echo op 9+6 dagen zagen we en zeer bewegelijk kindje in mn buik met sterke hartslag :)

Zolang t geen helderrood is en veel met krampen, zou ik me geen zorgen maken!

12. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Had ik ook van de week maar voel me gewoon super zwanger hoor. En bij mijn vorige zwangerschap ook. Komt allemaal goed! No stress. En zoals word gezegd bruin bloed is oud.

13. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Dank je wel. Ondertussen eerste echo gehad en alles oke. Volgens de arts kan het wat vanalles zijn. Maar niks om over te stressen bedankt voor je post

Zaza258, MED123 en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  14. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ah meid wat goed! Geniet ervan, gefeliciteerd :D

15. Zwaluwtje13

Zwaluwtje13 Actief lid

29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Dit is zenuwslopend! Ik weet het gevoel nog zo goed! Ik heb vanaf 3 tot 20 weken regelmatig (bijna dagelijks) bloedverlies gehad in alle kleuren bloed die je je kunt voorstellen, variërend van een klein stipje tot echt wel flinke rode vlekken op het papier. Bij 20 weken kwamen ze er achter dat mijn placenta maar een paar cm boven de baarmoedermond zat en dat waarschijnlijk een verklaring gaf.

Inmiddels 25 weken zwanger van een gezond kindje. Mijn verloskundige en gynaecoloog hebben zich overigens nooit zorgen gemaakt over het bloedverlies en gaven en beiden aan dat het zo veel vaker voorkomt en dus “normaler” is dan alle schrikverhalen op internet je willen laten geloven. Ik hoop voor jou dat het echt niks ergs niet, maar toch zul je er altijd van schrikken. Dat heb ik ook altijd gehad!

16. MED123

MED123 Lid

30 nov 2021
    92
    38
    18
    Vrouw
    Het hoeft niets te betekenen blijkt ook hier...ondanks bloedverlies en bruinverlies een mooi kloppend hartje!

Maar zenuwslopend inderdaad...het zegt gewoon niks eigenlijk

17. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Neen idd. Al echo gehad(2weken geleden) en een mooi kloppend hartje. Volgende controle Is binnen 2weken.
    Wachten duurt wel zo verschrikkelijk lang. Hoe ver ben jij?

18. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Komt heel vaak voor en hoeft inderdaad niks te betekenen :)

Ik had tot 16 weken hele hevige bloedingen. Dat bleek een subchorionisch hematoom te zijn.

Bloed is eng, maar niet per definitie een slecht teken :)

19. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Ohjee, dan ben je toch niet gerust? Is alles goed gekomen?

20. MED123

MED123 Lid

30 nov 2021
    92
    38
    18
    Vrouw
    Bijna 9 weken nu geloof ik. En jij?

Wachten duurt lang...maar ben daarin wel wat gewend...vind het vooral heel spannend wetend dat het altijd nog mis kan gaan... het heeft 4 jaar geduurt geeft voor er eindelijk wat ging groeien dat helpt niet echt mee

Deel Deze Pagina