Ben nieuw, maar toch serieuse vraag.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Schorpioen91, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schorpioen91

7 mei 2012
    11
    0
    0
    Werk en studie
    Doetinchem
    #1 Schorpioen91, 7 mei 2012
    Laatst bewerkt: 7 mei 2012
    Beste vrouwen op dit form.

Mijn naam is nathalie, 20 jaar en woon op mezelf en sinds gisteren 2 keer positief getest! Volgens ziekenhuis nu 1 week officieel zwanger!:) Papa in kwestie is niet mijn vriend, we kennen mekaar net 2 maanden..

ik zit toch even met een dilemma.

Gisteren avond zat ik alleen een film te kijken en ineens had ik de drang om test te doen. Ik had nog een test van vorige week( andere was negatief). Ik deed rustig de test en binnen 20 sec sloeg hij positief uit. Ik belde half in paniek me vriendin op. Zij kwam meteen naar me toe met nog een test, ook deze sloeg snel positief uit..Door probelemen met baarmoeder moest ik meteen melden als ik zwanger was. Ben dus vanacht na ziekenhuis geweest.Daar werd ik onderzocht. vanmorgen vroeg werd ik meteen doorgestuurd naar de gynocholagie( sorry als ik fout typ) moest vandaag en vrijdag bloedgeprikt om te kijken of er stijgende lijn zit omdat de kans dat misgaat bij mij groot is. volgende week weer terug na ziekenhuis en ik moet voor me hart meer controles hebben dan normaal...
    Al met al toch heftig ondanks 1 week officieel zwanger.

Ene kant ben ik best blij, maar probeer niet TE blij te zijn ivm dat gedoe.

Maar nu vandaag zit ik ineens met angst, wat De papa in kwestie gaat zeggen. Hij is voor anderhalve week weg en in de tussen tijd ben ik al paar keer in ziekenhuis alles geweest. Maar hij heeft duidelijk gemaakt dat hij nog geen kinderen wil en ook niet op korte termijn voor relatie is( vanwege zijn vrijheid)
    Dus hoe vertel ik een man die nog niet toe is aan kinderen dat ik zwanger ben!

Ik ben zo bang dat ik alleenstaande moeder word!
    Mijn vader weet het al en zegt me te steunen, moeder weet het morgen ochtend en daarnaast weten alleen men 3 beste vrienden het al.

Heeft iemand dit meegemaakt of kan iemand mij tips geven hoe ik dit te spraken breng of hoe ik mijn keuze ga baseren.

Sorry voor lange verhaal, ben toch beetje in paniek want me hart zegt houden me hoofd zegt: dat lukt niet in je eentje:)

liefs

2. Schorpioen91

7 mei 2012
    11
    0
    0
    Werk en studie
    Doetinchem
    Waarom reageren er geen vrouwen?

Ik ben serieus. Dacht dat dit hulp forum was:$

3. Schorpioen91

7 mei 2012
    11
    0
    0
    Werk en studie
    Doetinchem

:$=:)

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Misschien omdat je topic net geplaats is, even geduld..
    Echt advies heb ik niet voor je, maar wil je sterkte en wijsheid toewensen.

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

En wellicht ivm het tijdstip ;)
    Wil je sterkte wensen in deze situatie. Ik hoop dat de papa zijn mening bijstelt.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Jeetje wat een verhaal!
    Maar als eerste:

*waarom slik je geen pil?
    *waarom niet met condoom aangezien je geen vaste vriend hebt ?

Ik geloof je verhaal wel maar vind het verhaal opzich raar.
    Aan je verhaal te lezen waren jou plannen om
    Zwanger te raken...of niet?
    Want wie heeft Gezegt dat je meteen moest bellen als je zwanger blijkt?

7. SteffieLove

15 jan 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    Lastig allemaal joh! Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap..
    Lastige situatie ik weet natuurlijk niet je hele verhaal waarom je naar het ziekenhuis moet enz maar al zou het betekenen dat dit misschien wel je enige kindje kan worden en je wil graag een kindje van jezelf zou ik persoonlijk het houden.. Als alleenstaande red je het ook kijk maar naar je vader die je wil steunen.. Maar inderdaad de vader moet het wel weten en aangezien hij heeft gezegt nog geen kinderen te willen is er geen goed moment en geen juiste zin om zoiets te zeggen dus wacht er niet te lang mee en maak je er niet te druk om! Vertel de vader ook waarom je het kindje wil houden (of niet) en het is aan hem of hij het samen met jou wil doen of niet..

Ik hoop dat jullie voor jullie beiden achter de juiste keus komen te staan en dat alles goed mag gaan met je kindje natuurlijk!

Succes en liefs!

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hey meid wat een vervelende situatie!

Heb iets soortgelijks gehad, was door de pil heen zwanger geworden. Ik was er wel blij mee maar m'n vriend (ging nog maar kort) toen niet. Hij reageerde er niet bepaald leuk op en het is ook allemaal fout gegaan toen..
    Ik heb het hem meteen verteld ook echt met de veronderstelling dat hij ook blij zou zijn!
    Dat bleek niet zo te zijn..

Gefeliciteerd met je zwangerschap, maar probeer ook jezelf te beschermen.. Niet alle mannen zijn even lief als ze lijken..

Ik denk wel dat je het hem het beste gewoon eerlijk kunt vertellen dat je zegt dat je meot praten, en dan die test meenemen...
    Dan zou ik hem wel een poosje met rust laten even, zodat hij het even kan overdenken allemaal..
    MAAR, hij was er zelf ook bij he!
    Sterkte/succes/geniet!

9. Hilse

Hilse Niet meer actief

Persoonlijk zou ik er voor kiezen het kindje te houden, of hij nou wel of niet samen met jou het kindje wil opvoeden.. Vrouwen zijn sterk! Wij kunnen alles aan!
    Daarbij is het echt enorm moeilijk om een abortus te verwerken.. Na 4 jaar heb ik er nog last van soms..

10. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    tja...wat een verhaal:$
    allereerst ook gefeliciteerd met je zwangerschap!!

ik lees nergens in je verhaal dat je AC gebruikt. Dat is natuurlijk helemaal je eigenverantwoording, en die van je vriend ook.
    Je zult hem dit dus gewoon moeten vertellen..hoe?? ik ben het met hilse eens

en je kindje kan hier niets aan doen he!! dus ik zou het ook zeker houden. Ik weet ook zeker dat je dit kunt!! je bent niet alleen, je vader en vrienden staan in ieder geval achter je!!
    Ik zou niet te lang wachten als ik jou was..al die spanning is natuulijk ook niet goed. vertel het hem, misschien moet hij gewoon aan het idee wennen en valt het reuze mee voor je...ik hoop en gun het je van harte!!
    heel veel succes ermee meid!!

11. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik sluit mij bij het vrouwen zijn sterk aan! Je komt er wel!

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0

Juist door deze post + wat dingen die naar mijn idee niet kloppen aan je verhaal (snachts na het ziekenhuis voor controle? Meestal laten ze je gewoon tot de volgende ochtend wachten) ga ik twijfelen of het wel echt zo serieus is.. Maar kan aan mij liggen!

Zo wel dan sluit ik me ook aan bij de anderen, veel succes!

13. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    haha amai amai zo ongeduldig....Het zal idd met het tijdstip te maken gehad hebben dat er niet snel reactie kwam :)
    Allereerst wil ik je feliciteren met je zwangerschap!!
    en voor de rest van je verhaal: Gho daar kan ik mij gewoon niet over uitspreken omdat dit allemaal dingen zijn die langs alle kanten kunnen uitlopen...HEt zal afhangen van de reactie van de papa enzo...

Ik hoop dat je er niet alleen voor komt te staan en dat je een gezond kindje mag verwachten! Er zijn zoveel vrouwen die het alleen doen kijk maar bij het topic: alleen en zwanger...
    Daar kun je steun en hulp vragen en verhalen bekijken van de andere vrouwen die er alleen voor zijn komen te staan!

Ik wens je enorm veel succes en ik volg je op de voet :)

Heb namelijk hetzelfde meegemaakt ongeveer als jou...Ik was 19 toen ik zwnager was en pas 4 maanden samen met mijn vriend...Gelukkig is hij toen bij mij gebleven en nu is ons zoontje al 3 jaar en zijn we in verwachting van onze tweede dus als je vragen hebt dan mag je mij gerust een pb doen ofzo xx

14. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    1 week zwanger? Bedoel je 1 week na je eisprong, 1week na je NOD of 1 week na je innesteling? Officieel kun je namelijk niet 1 week zwanger zijn, 1 week is de week voor je eisprong, dus dan heeft er nog geen bevruchting plaats gevonden. Op zijn vroegst ben je dan 3 weken zwanger, alleen dan zou de test niet zo positief uitslaan, dus waarschijnlijk ben je minimaal 3,5-4 weken zwanger.
    Mag ik vragen (uit nieuwsgierigheid) wat je voor problemen met je baarmoeder hebt?

Ik kan je verder geen advies geven, maar ik zou het de aanstaande papa wel zsm vertellen.

15. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Same here...

16. oboemasbaby

oboemasbaby Actief lid

11 feb 2010
    416
    0
    0
    NULL
    provincie Utrecht
    Ik heb even meegelezen. Kan je hierin helaas geen advies geven.
    Weet je al wat je zelf wilt.

Maar zou het wel snel vertellen. Anders krijg je misschien daar verwijten over.

Sterkte. En ik lees graag hoe het verder gaat.
    Voel je je verder goed?

17. zusje3

zusje3 Actief lid

6 dec 2011
    205
    0
    0
    huis moeder, vriendinnen en nog veel meer haha
    joehoe waar ben je nu zelf dan? :p
    je hebt al aardig wat reacties inmiddels ;)

18. BABYxBUTTERFLY

BABYxBUTTERFLY Actief lid

24 okt 2011
    407
    0
    0
    Den Haag
    Rare post, maar goed. Wens je veel sterkte!

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Chill liefdesbaby, ze is 20, wat doen meiden van 20 op een doordeweekse dag? (hint: school, werk...)

@TS: ongeacht het hoe en waarom over je anticonceptie, veel sterkte! Het is allemaal nieuw en spannend, maar het komt goed, ook als de paps niet wil!

20. zusje3

zusje3 Actief lid

6 dec 2011
    205
    0
    0
    huis moeder, vriendinnen en nog veel meer haha
    #20 zusje3, 8 mei 2012
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
    @MadeInUSA; Chill? oww Sorry als je het je persoonlijk aantrekt hoor, was niet boos bedoelt.. er staat overigens een smily achter met een tongetje :cool:
    dit omdat ik hoopte dat ze wat had aan de antwoorden..
    maaruh wat heb je op je telefoon of op school/werk ook als je 20 bent? (hint: internet) ;)

@schorpioen91: Sterkte in ieder geval, hoop dat jullie er samen uitkomen (jij en de paps)..

Deel Deze Pagina