Met een kleine naar Afrika, makkelijk of niet??

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Roseline, 6 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roseline

Roseline Niet meer actief

Wij hebben hier thuis nog steeds een dilemma. Mijn vriend wil heel graag naar Afrika in september, maar ik vind onze kinderwens het belangrijkste:D.
    Ik heb mijn vriend er inmiddels van kunnen overtuigen dat we er in april voor gaan en dat de kans klein is dat ik binnen 5/6 maanden zwanger ben ook gezien mijn leeftijd (ik ben 38jaar).
    Maar nu is er het één en ander tussen gekomen waardoor we waarschijnlijk de mmm in moeten. Ik heb (weet ik min of meer al jaren) waarschijnlijk endometriose alleen in een lichte vorm. Ik heb alleen momenteel veel pijnklachten.
    Zijn er meiden hier die met een kleine naar Afrika zijn geweest en hoe makkelijk gaat dat? En heb je speciale reizen hiervoor? Ik wil mijn vriend er van overtuigen dat we best binnen een paar jaren kunnen, maar dan met een kleine (als deze een jaar of 2/3 is).
    Het kost hem namelijk moeite om zich open te stellen voor de mmm wetende dat hij dan niet zijn droomreis kan maken. Terwijl ik nog steeds denk dat ik tegen die tijd echt nog niet zwanger zal zijn, maar hopelijk voel ik me wel goed genoeg voor zo'n reis. Oh en ik ben zelf als eens in Afrika geweest vandaar dat ik er veel minder moeite mee heb. Ik wil trouwens nog wel een keertje, maar dat hoeft niet perse nu..;)
    Alvast bedankt voor de reacties..

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Gezien je leeftijd en problematiek zou ik eerst zwanger proberen te raken! Kan je vriend anders alleen of met een vriend gaan? Wij zijn met de kinderen nu 2x in Zuid Afrika geweest. Laatste keer was met een kleuter en een baby van 9 maanden. Ging allemaal prima! Ook tijdens de vliegreis en de lange autoritten. Zo'n vakantie kan altijd!

3. Roseline

Bedankt voor je bericht. Ik ben blij om te lezen dat het mogelijk is. Het ligt er natuurlijk aan of we een makkelijk kindje gaan krijgen (of we sowieso een kindje mogen krijgen, maar dat terzijde) of het een optie is.
    Ja en ik ben het helemaal met je eens. Ik vind de kinderwens veel belangrijker dan zo'n vakantie, maar mijn vriend heeft daar toch een ander gevoel over. Hij denkt dat we nog wel jaren de tijd hebben. De wens is sowieso sterker bij mij dan bij hem..

Hebben jullie ook een rondreis gemaakt van meerdere weken?

4. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier gaan we met een 2 jarige naar Afrika, alles zelf georganiseerd en afgestemd op onze wensen en rekening houdend met de wensen van onze peuter. Het is dus best mogelijk, we ontwijken wel het malaria gebied.

5. Vlinder84

Hmm dan moeten jullie wel snel op één lijn komen want denken dat je nog járen hebt en een vakantie belangrijker vinden klinkt toch een beetje alsof hij jouw wens niet goed begrijpt?

Nee wij hebben familie in ZA. We gaan wel altijd een paar weken en hoppen wel rond naar alle familieleden her en der maar geen georganiseerde reis zeg maar.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Mijn dochter was 10 maanden en mijn zoon 3 toen we naar Afrika gingen. De mensen in Afrika zijn over het algemeen erg kind vriendelijk en proberen ook echt goed rekening met ze te houden. Wij hebben dan ook een heerlijke vakantie gehad.
    Houd er alleen wel rekening mee dat je kindje ook gevaccineerd zal moeten worden en dat hij/zij ook malaria tabletten zal moeten slikken (tenzij je in onze zomermaanden naar zuid Afrika gaat).
    Mocht je er veel op uit willen dan zou ik zeker een draagdoek aanbevelen, de wegen/trottoirs daar zijn niet altijd even geschikt voor een buggy. 😉

7. Roseline

Wat leuk. Veel plezier en bedankt voor je bericht... en goede tip van die malaria (had ik nog niet eens over nagedacht)

8. Roseline

Ik heb het net nog even aangekaart aangezien we maandag naar de gynaecoloog gaan en ik niet wil dat we daar met andere ideeën zitten, maar gelukkig zitten wel op 1 lijn.
    Hij vindt de vakantie belangrijk en hoopt dat we gewoon dit jaar kunnen gaan, maar hij stelt onze kinderwens toch ook bovenaan:D.

Wat leuk dat jullie daar familie hebben. Ik vind Zuid-Afrika heel gaaf. Ik ben er in 2014 geweest, was echt mijn gaafste vakantie ever:p.

9. Roseline

Bedankt voor je tip over die vaccinatie bij kinderen had ik nog niet eens bedacht en van die draagdoek. Ik hoop dat we gewoon voor de tijd kunnen gaan, maar fijn om te weten dat het met een kindje ook mogelijk is.

10. Vlinder84

Oh top! En ja het is een geweldig land.

Deel Deze Pagina