lak op terpentinebasis

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Linda18, Feb 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda18

Linda18 Actief lid

Sep 18, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op dit moment wordt er hard gewerkt aan mijn parketvloer. Er komt watergedragen lak op. Maar eerst wordt er nu een hele laag lak afgehaald dat op terpentinebasis is (het stinkt ook door het hele huis).
    Nu vraag ik mij af hoe schadelijk dat is. Ik ben nu nog niet zwanger maar over zo'n twee weken zal er waarschijnlijk wel een embryo terugplaatsing plaatsvinden ivm een ivf behandeling. Moet ik mij zorgen maken? Heb namelijk ook wel eens gelezen dat de schadelijke stoffen die vrij komen bij schilderen en schuren zo'n drie maanden in huis blijven hangen.
    Het afhalen van de laklaag op terpentinebasis blijkt net zo schadelijk te zijn als het schilderen met lak op terpentinebasis.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Als je je huis gewoon goed ventileert kan het geen kwaad. Het gaat erom dat je niet langdurig deze lucht inademt.

Groeten Evelieb

3. Linda18

Linda18 Actief lid

Sep 18, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ivm de nieuwe laklaag mocht ik nog niet ventileren ivm de kou en tocht. Zodra dit is opgedroogd wil ik wel direct gaan ventileren. Is dat voldoende??

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Is prima, als je tot die tijd maar niet de hele dag in die lucht zit.

Groeten Evelien

5. Linda18

Linda18 Actief lid

Sep 18, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu is de vloer in een laklaag gezet op waterbasis. Af en toe lucht ik het huis wel even maar niet te lang ivm de kou. Ook deze lak ruik je wel (je ruikt het voornamelijk wanneer je van buiten naar binnen komt dat er toch nog wel een geur in huis hangt). Kan dit kwaad. Ben op het moment regelmatig thuis.

Share This Page