He meiden, Begin maart verwachten wij ons zoontje en we schieten al behoorlijk op met alle uitzet, alleen zijn al die verschillende lijsten zo lastig toe te passen... Rompers bijvoorbeeld: zonder mouw, korte mouw, lange mouw?! En hoeveel heb je er van 50 nodig? Wat als hij nou wat groter is dan gemiddeld? En wat betreft het ledikant: wat voor soort deken kopen we (zomer, winter, 4-seizoenen...)? En dan de rest nog 😳! Dus mijn twee voornaamste vragen: 1. Wat voor soort kleding en lakens vinden jullie handig voor een baby die in maart geboren wordt? 2. Hebben jullie nog echte musthaves waar je niet meer zonder zou kunnen ☺️? (Vooral seizoens-/maandgericht) Alvast bedankt! 😃
Het is een lastige maand inderdaad. Ik heb gewoon een aantal setjes lakentjes en een paar dekentjes dan is hij in ieder geval warm te krijgen met behulp van kruikjes. Qua kleding blijft het gissen, maar heb wel een aantal dikkere vestjes in huis, zodat hij in ieder geval de maand maart warm gekleed kan gaan en uiteraard voor buiten ook een deken voor in de kinderwagen.
Hier een februari baby, maar het was gewoon koud toen Wij hadden lange mouwen rompers. Ze had ook een winterjassen aan buiten. Wat ik fijn vond was een wrapper van Koeka met teddy, lag ze lekker in in de box of maxicosi. Qua dekentjes hadden wij de teddy deken van Koeka. Daar heeft ze tot eind mei onder gelegen geloof ik.
Maart is juist een makkelijke maand vond ik 😂 Niet echt warm of koud. Dochter had rompers met lange en korte mouw. Die van de Hema vind ik zelf erg fijn omdat ze heel elastisch zijn en dus lang meegaan. Maat 50/56 kunnen de meeste newborns lang mee doen (en mijn dochter was geen kleintje 😉 Ledikant heb ik altijd hetzelfde op liggen: deken plus een lakentje. In de zomer alleen laken natuurlijk. En in de winter aangevuld met een winterslaapzak. Winterjasje Voetenzak voor de maxi cosi Evt draagjas of -vest als je je kindje wilt gaan dragen. Houd je de kleine heerlijk warm
Hier ook een maart baby gehad, en ik denk dat je gewoon van alles minstens 2 moet inslaan? Het was bij ons frisjes en de zon scheen wat die eerste week zeg maar(was wel eind maart) We deden haar een romper met korte mouwtjes aan, een setje met lange mouwen en babysokjes en wel een winterjasje. Dit was genoeg om de baby warm te houden. In bed ''pyjama of gewoon kleertjes met lange mouwen'' een deken(dubbel of 2 kleine dekentjes) in haar overtrek en een lakentje, en 2 kruiken en de verwarming aan, was het al vrij snel warm zat. Denk dat het gewoon even aankijken is, hoe het weer is, hoe warm het huis/kamertje is en wat jullie denken dat goed/genoeg is? Anders advies vragen aan de kraamhulp in die week?
Mijn baby wordt als het goed is eind februari, begin maart geboren, en daarom houd ik rekening dat het nog koud kan zijn. Ons huis is ook aan de koude kant. Ik heb rompers met zowel lange als korte mouwen in huis gehaald, want als ze beneden in de box ligt, is het nog best koud met een korte mouwtjes romper. In bed lange mouwtjes, pyjama en eventueel sokjes, mutsje, lakentje + dubbelgevouwen dekentje en kruiken. Slaapkamer moet tussen de 16 en 18 graden zijn -> is best koud! Op pad in de wandelwagen eigenlijk hetzelfde als in bed, mét teddy overall of met haar jasje. Ik denk dat het vooral veel voelen is en in de kraamweek en even erna moet je toch ook regelmatig tempen om te zien of je kindje zichzelf goed warm kan houden. Succes! Toevoeging: ik zou ook voor rompers maat 50/56 gaan van Hema of Zeeman (wel met stretch!) of overslagrompers (er is ergens een topic hierover). Daarnaast zijn voor mij absoluut onmisbare items de teddy overall en de maxicosi voetenzak. Houdt de baby lekker warm als je op pad gaat. En een variëteit aan mutsjes, alleen maar wit vond ik reuzensaai bij mijn zoontje. Oh ja en voor mijn dochtertje heb ik nog van die bonten slofjes met leer aan de buitenkant die van mijn zoontje zijn geweest. Klinkt heel warm, maar als de voetjes heerlijk warm zijn, dan is de rest van het lichaam ook warm. Hetzelfde geldt voor het hoofdje. En laten we eerlijk zijn, we hebben jaren gehad dat maart echt koud was en dat het koud bleef tot eind april.
Ik ben vlak voor je uitgerekend (nu 32 weken) en ik heb al een dochtertje van september. Van haar heb ik nog een hoop rompers met lange mouwen die nu weer gebruikt gaan worden. Ik had alleen maatje 56 maar onze dochter was ook lang (en zwaar) dus die heeft ze netjes een tijdje gepast. Over het algemeen is maart echt nog wel fris. Wat betreft dekentjes heb ik 'normale' dekentjes gehaald (dus geen teddy voering) voor in de wieg. Deze kunnen vaak nog wel dubbel geslagen worden of 2 op elkaar mocht het nodig zijn. Voor de kinderwagen zal het hetzelfde worden als bij onze dochter. Mutsje, kleertjes, jasje (heb een lekker gevoerd jasje), lakentje, dekentje en evt een kruikje mocht het echt nog mega koud zijn. Kleertjes zal ook nog veel gebruikt worden van de oudste (krijgen weer een meisje) en dat was in het begin ook lange mouwen dus dat komt mooi uit.