Laken en deken in wandelwagenbak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door christacloots, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christacloots

4 sep 2011
    93
    0
    0
    Hoi hoi

Ik ben 3 dec uitgerekend. Dus tegen de tijd dat ons kleintje er is gaan we de winter in. Nu vroeg ik me af waar leg je de kleine in in de wandelwagenbak?

Ik wil voor de maxi-cosi een trappelzak kopen die in de maxi-cosi past. Kan ik de kleine ook in de trappelzak leggen in de wagenbak? Of zou ik de trappelzak die bij de Joolz hoort moeten kopen?
    Of gebruik je gewoon een wiegdekentje en een wieglakentje in de bak? Doe je dan een hoeslaken over het matrasje of niet? Leg je ook een matrasbeschermer over het matrasje? :(:(:(

Ik hoor graag al jullie tips en ervaringen

2. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een hoeslakentje en een molton voor de kinderwagen bak gemaakt omdat het dan beter past. Dus matrasje genomen en daar een malletje van gemaakt. Heb een Quinny en die hebben zo n gekke matrasvorm, een soort barbapapa.
    Vervolgens lakentje erbij, iets kleiner dan voor de wieg en het wiege dekentje dubbel. Lijkt er vooralsnog prima uit te zien!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De joolz heeft een aerosleep matrasje, daar doe je gewoon een wieghoeslakentje of aankleedkussen hoes over. Eventueel een hydrofiel tegen het spugen. Je kan er dan lakentje en dekens in leggen en buiten doe je het dekje dichtritsen, in een winkel weer openritsen. Of je gebruikt een wikkeldeken oid. Het is wel fijn iets met laagjes te hebben ( Dus liever 2 dekentjes als 1 mega dik warm iets ) want als je winkel in winkel uit gaat, dan stoomt je kindje tussendoor weg! Hoogwinter legde ik wel een kruik in de wagenbak om voor te verwarmen, dan leg je je kindje in de lekker warme dekens, dochter is tijdens de grote sneeuwval van november 2010 geboren.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En ik zou een reispakje erbij kopen lekker gewatteerd voor de kleine. Ik had er eentje van Nijntje. Ook heel fijn aan- en uit te trekken.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb een andere wagen, een quinny. Maar hier paste een aankleedkussenhoes, of een wieghoeslaken prima om het matras.

En dan een laken en (katoen/wol) dekentje erop. Daarover krijg je dan ook nog zo'n dekje (windvanger, hoe noem je zoiets?).
    De kleine deed ik de eerste paar keer zo'n gewatteerd pakje aan, maar dat was wel erg warm. Dus daarna in zijn gewone kleren en een vest&muts..

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik had in mn oude kinderwagen in de winter een dekbedje en een aankleedkussenhoes om het matrasje en een hydrofiel voor evt spugen. Ik had ook zo'n winddekje (heet dat zo?) eroverheen. Op een gegeven moment had ik tycho in een skipakje aan zonder verder dekentjes. In het najaar had ik een lakentje en fleecedekentje en ook dat winddekje als dat nodig was.
    In de wagen die ik nu heb (duo) heb ik een aankleedkussenhoes om het matras en een wieglakentje en wiegdekentje. Wat ik straks doe als het winter is weet ik nog niet zo goed...

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Ik had een Lodger fleece wrapper in de wagen, vond ik hartstikke fijn, lekker warm ingepakt. Toen het echt heftig vroor deed ik daar nog een dekentje overheen.

8. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij hadden een molton en hoeslakentje over het matrasje in de kinderwagen, en dan verder opgemaakt met een lakentje en dekentje (en nog een hydrofiel onder d'r hoofdje in het begin).
    Als het echt koud is kan je je kindje inderdaad een warm pakje aandoen, of een lodger wrapper gebruiken. Voordeel van de wrapper vond ik dat ik haar hier makkelijk kon inwikkelen. Met zo'n pakje is het altijd zo'n gepiel met aandoen en uittrekken.

9. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik doe een hoeslaken of waskussenhoes om het matrasje. En een wiegdeken met een lakentje of ik gebruik de lodger wrapper.

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik had een hoeslaken op het matrasje zitten en een laken + een dekentje. Mijne is van 27 december dus in het begin had ik twee dubbelgevouwen dekentjes over elkaar.

11. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik heb een lodger bunker gekocht, heerlijk warm in de wandelwagenbak.

Deel Deze Pagina