Laken met deken of deken in een overtrek??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door monaatje, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monaatje

monaatje Lid

16 aug 2011
    89
    0
    0
    Als ik de bedjes in baby winkels goed bekijk zie ik vaak een dekentje in een overtrek ipv een deken met lakentje.
    Hoe hebben jullie het bedje opgemaakt?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een duodeken in overtrek. Vindt het veel makkelijker, met laken lastiger om het bedje netjes op te maken. Maar zie toch ook veel lakentjes met dekentje bij anderen.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb beiden en ik vind deken in hoes toch handiger dan dat gekloot met lakentje en dekentje..

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Laken met dekentje omdat ik dat allemaal al gekocht had, maar een deken in een overtrek is wel makkelijker. Mijn dochter slaapt nu sinds kort onder een dekbedje en dat scheelt even heel werk met opmaken en rechtleggen! Maar goed. De baby gaat toch weer onder lakentje/dekentje omdat ik die spullen nu eenmaal heb en een dekbedovertrek is ook wel erg ruim voor het kleine babyledikantje.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb beide. soms ligt het overtrekje erop en als die in de was zit dan ligt er een lakentje/dekentje op.

6. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Op het KDV mochten we voor baby's ook geen dekentje in een hoesje doen, vanwege verstikkingsgevaar. Hier dus losse lakentjes en dekentjes voor de kindjes tot 2 jaar.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zo heb ik het ook geleerd. En heb het zelf ook zo gedaan totdat ze gingen draaien toen heb ik lakentje en dekentje eruit gehaald en alleen een slaapzak gebruikt.

8. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Lakentje met dekentje; kraamzorg benadrukte dat ook dat dat het beste is.

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Heb beide. Maar in het begin met de kruik erbij vind ik een laken en dekentje makkelijker dan een deken in overtrek.

10. voetstap

voetstap Niet meer actief

Ik had beide

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb deken met lakentje vind het er ook leuker uit zien.

12. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik had het voor mijn zoontje met lakentje/dekentje opgemaakt.
    Vond het schattig staan :)

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Lakentje en dekentje tot ie een maand of 5 was.
    Daarna durfde ik het dekentje pas in een hoes te doen.

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    In wieg en ledikantje: lakentje en dekentje.
    In groot bed (vanaf ca. 2 jaar): dekbed.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    het maakt niet uit of er een lakentje met dekentje op ligt of een dekentje in een hoesje. is even dik. alleen een extra laagje van lakentje.
    beetje vreemde redenering ook, want als het erg koud is dan leggen veel mensen een dikkere deken erop of een extra dekentje. en dat is veel dikker dan een dekentje in een hoes.

dekbedje mag niet. dekentje in hoes wel.

16. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik heb voor in de kinderwagen en wieg een lakentje met dekentje.
    Voor in het ledikantje een Vellux 4seizoenen deken met overtrek.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Beide. Ik heb een aantal simpele lakentjes, 2 kleine babydekens en 2 grote ledikant dekens en een paar overtrekjes. Ik vind het voor in het begin wel schattig staan, zo lief zacht dekentje met een lakentje er zo omheen gevouwen. Maar bij Julia was ik het gedoe al vrij snel zat. Bij de Ikea hebben ze leuke overtrekjes voor zo'n klein maatje en daar passen de ledikant dekens van de Hema goed in. Is een beetje ruim, maar dat stopt handig in.

Ik vond die overtrekjes (zonder deken er in) in de zomer ook handig, omdat ze wat dikker zijn dan gewone lakentjes. Dus een slaapzak + overtrek was dan genoeg!

18. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Het gaat niet om de dikte, maar om het risico dat een baby in het hoesje terecht komt en zo stikt.

19. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Knappe baby die in dat hoesje terechtkomt! Zitten drukknoopjes op aan de onderkant (wat je dus onder het matrasje stopt). Risico is echt de warmte hoor!

20. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi,

Ik heb een duodeken in een hoes. Vond het zo`n gedoe met die lakens en dekens.

Deel Deze Pagina