Er wordt afgeraden plastic te gebruiken omdat het niet ademt en dan krijg je inderdaad warmtestuwing. Ik heb meerdere dekens, maar meer zodat ik op meerdere plekken wat heb liggen, want ik heb ze gewassen voordat Eva geboren werd, maar daarna nog niet. Ze worden niet vies omdat ik ook lakens gebruik. Over de aerosleep heb ik ook nog getwijfeld, maar we hebben het niet gedaan en zouden het ook nog niet nodig hebben gehad. En ik kan me ook niet voorstellen waarvoor we ´m nodig zouden hebben. Eva is heel sterk in haar nek en tegen de tijd dat ze zich kan omdraaien naar haar buik zal ze echt niet met haar gezicht in het matras gaan liggen. En de meeste baby´s zijn dan sterk genoeg, dus eigenlijk heb je het helemaal niet nodig. Voor het spugen een hydrofiel luier neerleggen en die telkens verschonen.
wat voor matras hebben de mensen dan die geen aerosleep hebben? want ze hebben allemaal de beste en die kosten best veel gr kim
wij hebben een matrasje van de ikea met daarop een dekmatrasje. sven is zeer stevig en ligt daar super comfortabel op. (voor zover ik het kan zien, knul kan het nog niet vertellen ) dekbedjes worden tot twee jaar afgeraden. mochten deze over het hoofdje schuiven dat bemoeilijkt dat de ademhaling en daarbij kan een baby zijn warmte moeilijker reguleren met een dekbedje, hij koelt minder goed af als dat nodig is en dan heb je dus kans dat de kleine het te warm krijgt. bedzijltjes worden door sommige kraambureaus met name afgeraden vanwege de warmtestuwing. het omdraaien en moeilijk ademen zal over het algemeen nog niet van toepassing zijn, kleintjes kunnen vrijwel niet over hun armpje heen rollen. de aerosleep heb ken ik alleen van horen zeggen. na de uitleg gehoord te hebben vraag ik me echter wel af (en mijn kraamhulp met mij) hoe dat zit met het afvoeren van vocht mocht bijv. de kruik onverhoops lekken?!