Welke speen voor flesje? Natural, standaard...?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Thauma, Jul 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil borstvoeding geven, maar een flesje voor de afgekolfde melk is wel zo handig natuurlijk.
    Welke speen is dan het beste op het flesje?

We hebben avent-spullen, maar ik zag dat je daar standaard-spenen voor hebt, maar ook de natuurlijk gevormde spenen. Welke is voor je pasgeboren baby'tje het fijnst? En maakt dat nog wat uit in combinatie met borstvoeding?

2. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    De meeste gangbare flesjes (ook die van avent) zijn helemaal niet zo prettig, kindje drinkt veel te snel.
    Wij hebben via onze lactatiekundige de breastflow gekocht, die werkt met een dubbele speen en bootst het zuigen uit de borst na. Een avent flesje had ze binnen 3 minuten leeg, met de breastflow doet ze er minstens 15 minuten over. Ik geef verder ook borstvoeding (en flesje gebruik ik dus voor de afgekolfde melk) en ze drinkt aan borst en met de fles beide goed.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Best geef je de eerste 6 weken geen fles om je baby goed uit de borst te leren drinken. Maar de natural en de normale zijn wel 2 aparte flessen. De normale hebben meestal die anti koliek ring en de natural niet. Daarbij zijn de natural breder als de normale, ze passen dus niet op elkaars fles. Ik heb voor peuter de normale en voor baby de natural en vind de natural wel fijner ( ook 1 onderdeel minder die zoek raakt in je sopje, oppas oma's die de ring vergeten, schudden en de fles lekt leeg etc... )

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    De lactatiedeskundige hier raadde De difrax files aan voor pasgeboren baby's puur en alleen omdat het gaatje in de speen het kleinst is (waardoor het niet half stikt in de melk).
    Ze raadde ook aan om baby's zijwaarts FV te geven, zodat de baby moet zuigen om er melk uit te krijgen en het niet gebeurt door de zwaartekracht (en baby dus ook even kan bijkomen zonder dat er melk uit kan komen).

Verder gaf ze aan als je bv wil geven de eerste weken niet met een fles te beginnen en in ieder geval geen fles te nemen die de natuurlijke vorm van de borst nabootst. De schacht hiervan is veel te breed, waardoor ze alleen het topje in de mond kunnen nemen, terwijl je met bv juist wil dat ze een grote hap nemen.

5. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou niets kopen. In de gratis babydozen krijg je ook flesjes. Ik had toevallig van avent gekregen, natural.

Mijn kindje drinkt daar erg goed uit. Maar ik zou gewoon wachten totdat het kindje er is, uitproberen. En als het niets is, een andere fles uitproberen. Kindje kan het flesje niet fijn vinden ivm krampjes.

Ps ik geef borstvoeding

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Hier ging Difrax juist heel erg snel!

De fles waar mijn dochter wel rustig uit drinkt is Tommee Tippee.
    Ze neemt trouwens niet enkel het topje van het speentje in haar mond hoor. Haar lippen zitten helemaal rond het brede gedeelte.

7. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb al Avent flesjes, dus dat laat ik lekker zo. Maar wel een goeie dat die natural-spenen geen extra ring hebben en niet op die flesjes passen. Dan is de keus snel gemaakt he?

Verder ben ik niet van plan om voorlopig spenen te kopen. Ik was in de winkel en zag dat er verschillende spenen waren. Tja, geen idee wat je waarvoor gebruikt :)
    Maar ik ga dus ook geen andere merken flesjes kopen, kan altijd nog als ik flesjes ga gebruiken en avent niet bevalt.
    En die avent-flesjes heb ik van mn schoonzusje gekregen, alleen de spenen wil ik graag nieuw als ik ze ga gebruiken, wel zo fris.

En die baby-dozen komen er hier niet in hoor! :-D

Maar wel lastig hoor, al die keus. Begrijp ik goed dat je maar gewoon wat moet proberen en als het niet bevalt dat je dan dus een volgende probeert... Handig :-D

8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moest je wel het kleinste speentje opzetten, ik weet niet of die dingen nummers hebben of wat? Maar zei dat er er verschillende groottes waren qua gaatje en dat Difrax de speen met het kleinste gaatje had en dat ze daarom de Difrax ook gebruiken voor te vroeg geboren baby's (alleen om dat kleine gaatje dus, niet om de vorm of wat dan ook).
    Maar dat het verder weinig uitmaakt welke fles je neemt, behalve dan eventuele voorkeur van je baby.

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Hier gestart met de philips avent natural...
    Nouja ,eigenlijk gestart met cupjes voeding ivm opstartproblemen met mn zoontje kon ik hem niet helemaal zelf voeden. Dus aanleggen, cupje geven, kolven enzovoort.
    Naderhand toen de hoeveelheden groter werden de natural fles, speen 1. Mijn zoon drinkt hier te snel uit, enorme zuigkracht. Oplossing was...paar slokjes laten nemen, fles eruit, speentje geven, poosje soppen, weer flesje enzovoort. ( dit pas na een week, toen hij goed wist hoe hij uit de borst moest drinken ( ik had helaas nog niet voldoende op dat moment,dus vandaar de fles)

Hij is nu tien weken en drinkt nog uit speen 1, nu gaat t niet zo snel meer

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Als alles lukt met de borstvoeding, dan schaf ik een borstkolf van Medela aan (Freestyle). Een vriendin van me heeft hemook en de flesjes die erbij horen geven genoeg weerstand voor de kleine om uit te drinken. Ze hebben ook deze flesjes voor hem bij de kinderopvang.

11. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Hier ook begonnen met Avent, geen succes ging zoals veel al zeggen veel te snel.

Toen over gegaan op Medela, ging ook te snel.

Toen en Dr Brown en Difrax geprobeerd.
    Vond de Dr Brown vervelend schoon te maken. Dus Difrax drinkt hij nu al een tijd uit.
    Ook de dental speen erop gezet, maar dat ging weer te langzaam.
    Hij drinkt nu uit een kers M, maar ben begonnen met een S.

12. RooDje

RooDje Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,671
    0
    0
    Mijn dochter krijgt afgekolfde moedermelk met de fles. Ze is supergulzig, verslikt zich veel en heeft erg last van krampjes :(

Hier ook begonnen met de Avent natural uit zo´n gratis doos. Was geen succes. Idd binnen 5 tot 10 min de fles leeg.
    Ook de Born Free fles geprobeerd. Nog steeds drama.
    Uiteindelijk de Difrax S fles gekocht. Met de standaard speen werkte dit ook niet. Toen de 123 speen gekocht en dat hielp ook niet. Nu met dental speen gaat het redelijk. Tot nu toe de enige fles waar ze 20 a 25 min over een fles doet, maar nog steeds krampjes.
    Van de week de Medela Calma besteld.
    Ben benieuwd hoe die bevalt...

Share This Page