Eten in wipstoel; babybjorn, nuna leaf of toch een andere

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door logo, 7 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. logo

logo Niet meer actief

Hallo,

Ik hoor veel van jullie over de babybjorn wipstoel. Ik heb in de winkel begrepen t de babybjorn niet vastgezet kan worden, dus die blijft wippen. Is dat niet vervelend tijdens het eten?
    Wat is jullie ervaring met de nuna leaf?

Jullie mening over andere wipstoeltjes is ook welkom.

Alvast bedankt.

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Eten doe je toch niet in een wipstoeltje? Daar is de kinderstoel toch voor?
    Ik heb het wipstoeltje van Prénatal, bevalt prima.

3. logo

logo Niet meer actief

De eerste hapjes kunnen volgens mij nog niet in een babystoel gegeven worden ivm houding. Je kan pas in een babystoel met 6 mnd en met 4 mnd de eerste hapjes, toch?

4. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Ik ben bij alle drie met 6 maanden begonnen met hapjes omdat dat beter voor de darmpjes is, en dan kunnen ze met een extra kussentje prima zitten in de kinderstoel.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    in de kinderstoel pas vanaf ze zelf kunnen zitten!eerder niet!
    dus van te voren in de wip stoel!
    ik heb geen ervaring met deze 2 maar weet wel dat t handig is als je hem vast kunt zetten!:D

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik ben pas met 6 maanden met bijvoeding begonnen, en pas met 8.5 maand kon mijn dochtertje in de kinderstoel zitten.

Ik heb haar de eerste tijd dus ook eten gegeven in de wipstoel.

Ik heb een Babybjorn Balance, en dat gaat prima hoor!

Meestal blijft ze gewoon rustig zitten tijdens het eten. Als ze wat afgeleidt is, dan wilt ze soms wel wat beginnen wippen, maar dat valt echt heel goed mee.

Het is trouwens een super wipstoeltje! Echt een aanrader!

7. sjak

sjak Niet meer actief

Ik had hier zo'n electrische schommelstoel van Fisher Price (net zoiets als een wipstoel) en wij gaven haar ook de eerste hapjes in deze stoel. Als ze wakker was en wij gingen asn tafel hebben wij haar ook altijd erbij (eeerst op tafel, later op de grond) erbij gezet.
    Sowieso is zo'n wipstoeltje fijn, kunnen ze er af en toe 'bijzitten'en neg iets meer zien.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier ook pas met 6 maanden begonnen met bijvoeden maar dan kunnen ze echt nog niet in een kinderstoel naar mijn mening.

Dus hier ook in een wipstoel alleen is die van ons niet zo eentje die kan schommelen zeg maar.

9. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Heb hier de newborn set van Stokke voor, perfect ding!

10. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Wij hebben een Babybjorn, heel tevreden over en ziet er erg mooi uit. Onze kinderen wipten er amper in (moet wel door het kindje in gang gezet worden. Als ze rustig zitten gebeurt er ook niks), dus zou geen probleem zijn met een hapje. En de hoes kun je er heeeel makkelijk afhalen en wassen. Je trekt hem er in 1 beweging op en af.

Nuna Leaf zelf geen ervaring mee. Vind hem wel erg mooi. Is hij wel in hoogte verstelbaar? Anders zou ik het niet doen. Baby's moeten eerst wat platter maar willen later echt meer zien.

In het goedkopere segment hebben wij ook nog een Topmark Toppi erbij en die bevalt ook goed, dochter zat daar graag in en hij schommelde goed (maar kan ook vast).

De Koelstra vonden wij niet fijn, schommelde niet echt (balans op verkeerde plek) en leek niet lekker te zitten. Gauw verkocht op Koninginnedag.

11. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Helemaal mee eens echt een aanrader!

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb het niet zo op wipstoeltjes voor kleine baby's omdat ik van mening ben dat deze beter zo veel/vaak mogelijk helemaal plat kunnen liggen bijv in de box.

Voor de eerste hapjes gebruikte ik de Bumbo stoel.

13. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Maar een Bumbo stoel heeft toch hetzelfde, dan liggen ze toch ook niet plat?

Ik snap je idee wel hoor, ik leg dochter ook altijd in de box of op een kleed om te spelen, zodat ze lekker kan bewegen ipv vast zit. Maar met eerste hapjes moeten ze toch wat rechterop, en met een wipstoel kun je dan zelf de juiste stand kiezen, Bumbo kan alleen helemaal rechtop zittend.

Ik heb 2 wipstoeltjes gekocht voor 7,50 per stuk tweedehands. Een van Koelstra, een van Prenatal (bij m'n ouders), even in de wasmachine doen en ze zijn weer als nieuw! Ze doen wat ze moeten doen, en veel gebruik ik ze niet. Ik had er dan ook niet veel meer geld aan willen uitgeven!

Babybjorn kan als 1 van de weinige (enige?) wipstoeltjes echt goed 'wippen'. Stokke newbornset kan goed echt aanschuiven aan tafel. Nuna leaf betaal je voor het design. Het is maar of je het geld voor 1 van deze 3 features overhebt, en wat je mooi vindt.

Deel Deze Pagina