babykleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamasilly, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasilly

mamasilly Lid

25 jan 2009
    86
    0
    0
    venlo
    wie o wie helpt me

ik ben nu 17 weken zwanger en dacht om een keer alle baby kleding vast een beetje te gaan uit te zoeken wat ik hier heb liggen

alles is 2de hands en het is ontzettend veel

het leukste is het ligt echt allemaal door elkaar
    van maar 50 t/m 116

ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer waar ben ik aan begonnen haha #-o

wie heeft een tip

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Stapeltjes op maat maken en dan per stapeltje kijken wat je leuk vindt en wat niet? En dat wat je niet leuk vindt kun je net zo goed gelijk weer wegdoen (zeker als het toch al tweedehands is).
    En de grotere maten gelijk opbergen in dozen, totdat je ze daadwerkelijk nodig hebt. Op elke doos schrijven welke maat erin zit, dan hoef je later niet meer te zoeken.

3. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    17 maanden al...........dat is al een tijdje, haha.......... :eek:

Beginnen met mooi en niet zo mooi, scheelt vaak al een hoop! :p

4. mamasilly

mamasilly Lid

25 jan 2009
    86
    0
    0
    venlo
    steeds waneer ik iets krijg kijk ik meteen wat erin zit
    en het spul wat weg kan haal ik er meteen uit maar ja jongetje meisje en alle maten liggen door elkaar en natuurlijk oom zomer en winter

5. mamasilly

mamasilly Lid

25 jan 2009
    86
    0
    0
    venlo
    whhahahah lolz oeps 17 weken natuurlijk ](*,)

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

pfff, ik moet er ook aan beginnen, er staan een aantal dozen op zolder met alle spullen van de vorige!
    ik zou het inderdaad op maat doen eerst, zodat je per maat een zinnig aantal dingen kan bewaren. en dan kijken of het seizoen klopt met de maat...

7. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb ook een hele lading kleertjes gekregen. Maar heb eerst de minder leuke dingen weggedaan en heb nu alleen maatje 50 t/m 62 in de commode liggen. De rest zit in een doos op zolder. Tegen die tijd dat de kleine in maat 62 kan haal ik gewoon de volgende maat of 2 maten van zolder. Ook zitten er zomer en winter kleding doorelkaar, maar weet nu toch nog niet wanneer de kleine wat aan kan hebben en wat voor weer het dan is.

8. mamasilly

mamasilly Lid

25 jan 2009
    86
    0
    0
    venlo
    heb ik de babykamer lekker voor mij alleen waar ik alles kon uitzoeken
    is meneer vandaag daar begonnen met klussen:S

en ik kon me spullen pakken en ergens anders gaan zitten zucht ja he
    ik snap wel dat er nog verbouwd moet worden maar moet dat nu waneer ik lekker aan het prutsen en snuffelen ben zucht
    waar laat ik alles... heb nu geen ruimte :cry: :confused:

9. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    Belgiƫ
    Daar ben ik gisteren ook mee begonnen. Ik heb inderdaad ook eerst alles per maat gesorteerd, en dan gekeken wat ik mooi vond, bij het geslacht past en bij het seizoen past. Ik ben ook al begonnen met de rompertjes een eerste keer uit te wassen, want die zaten al enkele jaren in een doos. Ik heb ook alles tot en met maat 62 uit de dozen gehaald, en de rest er weer ingestopt voor later. Nu begin ik er ook meer een zicht op te krijgen wat ik zelf nog moet kopen en van wat ik al genoeg heb.

Veel plezier ermee!

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Het is toch dat je kleertjes in maat 50/56 en 62/6 haalt? omdat niet elke baby in 50/56 kan?
    Ik weet het soms ook niet en heb dus van deze maten dingen liggen. maar vind het ook znde om veel te kopen in maat 50 als de baby er te groot voor is. Hoe kan je eigenlijk weten of het goed is of niet? Kunnen ze op het laatst zeggen dat je bbay groot is of niet en dat je daar de kleren aan aanpast?

11. Ellen291982

o ja maar maat 116 is wel er overdreven om nu al te hebben. Een vriendin van me heeft een dochter die heeft maat 86 en is nu 1 jaar en een maand. Dus in maat 116 hoef je nog niks te shoppen.

12. mamasilly

mamasilly Lid

25 jan 2009
    86
    0
    0
    venlo
    ik had het gratis gehad dus vandaar de grote maten

13. Ellen291982

aha hahaha dan heb ik niks gezegd.

14. mamasilly

mamasilly Lid

25 jan 2009
    86
    0
    0
    venlo
    :) gratis is goedkoop :)

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Haha, herkenbaar. Hier op zolder liggen zelfs nog grotere maten :D

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Als je kleding in n kartonnen doos gaat bewaren raad ik aan het eerst in plastic te doen.
    Zo heb ik lang kleding bewaard en toen ik dit door ging spitten kon ik meer dan de helft weg gooien omdat er bruine vlekken vh karton in zaten.

17. nathalietje

nathalietje Actief lid

10 apr 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey,

ik steek de kleertjes ook in zakjes zodat ze netjes blijven, ik moet nog beginnen met wassen en sorteren!
    het is wel zo dat ze het kunnen zeggen en zien hoeveel de baby gaat wegen bij de geboorte en hoe groot de baby zal zijn MAAR dit is enkel
    naar het einde toe van de zwangerschap! dus nog even geduld!
    iemand die ik ken weet het van toen ze 33weken was!
    kan haast niet wachten om het ook te weten!

18. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hoeveel het gaat wegen blijft gokken, tegen ons werdt gezegd dat we wel een groot kindje zouden krijgen en de kleine pakjes dus beter konden ruilen voor grote pakjes. Zo gezegd zo gedaan, werdt het meisje geborden waren alle kleertjes te groot :(, "oh ze is toch best klein".....En bedankt ;) hup partner naar de prenetal om pakjes te kopen want iets te groot is geen ramp maar shirtjes en broekjes drie keer omslaan vind ik toch iets te ;)

Ik zou gewoon lekker alles op maat sorteren, vervolgens op echte meisjes/jongens dingen. Zomer en winter zou ik niet te veel op letten ons meisje lag in de zomer ook vaak genoeg in een shirt met lange mouwen.

Succes en veel plezier iniedergeval!

19. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    idd, pin je niet vast op hetgeen ze zeggen over het gewicht.
    Zo mocht ik blij zijn als mijn oudste de 6 pond zou halen. Bijna 9,5 pond was meneer dus.
    Bij mn jongste zoon moest ik naar t ziekenhuis omdat hij onderweg vanwege zijn grote weleens kon blijven hangen, die was dus net iets over de 8 pond.

Deel Deze Pagina