Hallo, Het wordt tijd dat wij om ons heen gaan kijken naar een autostoel (groep 1). Ons zoontje (11½ maanden) groeit nu toch echt uit de maxi-cosi. Welk merk autostoel is goed en raden jullie aan? En waar hebben jullie em gekocht? We zijn niet van plan om persé het duurste van het duurste te doen, maar willen wel graag dat de stoel een zit- en een slaapstand heeft, aangezien we vaak lange autoritten maken. Wie kan mij tips en ideeën geven? Groetjes, Hanna
wij hebben een romer king, wat je kan doen is naar de winkel gaan en dan gaan stoelen passen hebben wij ook gedaan en ons meisje zat het beste in de romer. ik denk dat elke grote babyzaak wel de mogelijk heeft om stoelen te passen succes
Ik heb geen idee waar je hem nieuw kunt kopen, want ik heb hem van een vriendin (nooit iets mee gebeurd) Het is een Bebe confort. Fantastisch ding. Ik vind hem veel fijner als de Maxi cosi Priori die we ook hebben. Op de Bebe confort zitten 2 draaiknoppen voorop, waarmee je hem in welke ligstand dan ook kunt draaien (dit kan zelfs als je voor het stoplicht staat even snel tussendoor). Met de andere draaiknop kun je de "wangen" verder uit elkaar of dichter naar elkaar draaien.
Wij hebben de Kiddy infinity pro. Deze is als beste getest, heeft een slaapstand. Beetje zoeken op internet geeft een hoop prijsverschil! Dochter zit graag in deze stoel, maar je moet echt een dagje gaan testen hoor. Ik wilde in 1ste instantie de romer king, maar daar zat dochter niet lekker in.
HIer ook een maxi cosi tobi. Het handigste is als jeje kindje even meeneemt naar de winkel en hem laat proefzitten. Wij zijn heel tevreden over ons stoeltje.
Wij hebben een Maxi Cosi Priori XP, gekocht bij de babydump voor 99 euro. Er zit een zit- en ligstand op. En hier bevalt 'ie prima, zeker voor die prijs vind ik 'm erg goed/fijn!
Wij hebben een maxicosi priori in mijn auto en een maxicosi tobi bij mijn man in de auto. Ik vind beide stoelen fijn. Het voordeel van de Tobi is dat je de gordels van de stoel zelf kunt verstellen in een paar klikken. Dit is bij de priory moeilijker, daar moet je ook de bekleding een gedeelte los maken. Succes met jullie keuze.. Tip: ga bij verschillende zaken kijken. Het scheelt echt in prijs!
Wij hebben een maxicosi axiss voor in mijn auto, deze stoel kan je naar je toe draaien. Ideaal! Nooit meer last van je rug doordat je half gebukt in de auto de gordels vast moet maken. Voor in de andere auto, waar ze minder vaak inzit, hebben we de maxicosi priori.
Autostoel van de hema vor 25 euro op marktplaats Wij zijn er heel blij mee en alleen riempjes verstellen vind ik een crime. War mij opvalt is dat al die kinderstoeltjes zo hard zijn? MOgen kleine kinderen niet lekker zacht zitten ofzo?
Wij hebben de Römer Safefix, zijn er erg tevreden over. De Römers zijn (of lijken?) wat breder dan de Maxi Cosi´s en dat is met onze bollie wel praktisch Via de ANWB en consumentenbond kun je testresultaten bekijken, ook niet onbelangrijk.
Eerst maak je de keuze of het comfort of de veiligheid voorop staat. Op www.kinderstoeltje.nl staat zowel de test van de Anwb als van de consumentenbond. Wat betreft de veiligheid denk ik zeker dat het ook van belang is in wat voor auto je rijd. Het veiligst geteste stoeltje in een Fiat panda is bij wijze van spreken minder veilig dan een gewoon stoeltje in een Volvo. Maar da's mijn mening. De veiligheid hangt af van hoe veel een stoeltje verschuift bij de crashtest. Hoe meer het verschuift hoe minder veilig en het letsel groter. Daarom zijn de stoeltje met isofix bevestiging meestal veiliger dan stoeltjes die je met de gordels vastzet. Succes met je keuze.
Wij gingen in eerste instantie voor de Maxicosi Priori (99,-). Maar in de winkel hebben we verschillende stoelen 'gepast', en onze meid zat beter in de Maxicosi Tobi (179,-). Deze stoel is zachter, en het verstellen gaat makkelijker. En in de winkel werd ons verteld dat de Tobi de veiligste autostoel is die je met gordels vast kunt zetten, omdat je de gordel bovenlangs en onderdoor haalt (wij hebben geen Isofix in de auto). Maar of dat echt waar is..?? Wij hebben em vooral gepakt omdat 'ie beter zat. En hij gaat ook tot 4 jaar mee, dus dan valt die 80,- verschil wel mee..