Zomer vakantie tips gevraagd

Discussie in 'Verzorging' gestart door Laartje, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal
    Het begint alweer te kriebelen, plannen maken voor de zomer! Maar ik vind het erg lastig. We hebben vrij vanaf half augustus. Onze zoon is dan net 8 maanden oud. Normaal gesproken rijden we 1200 km achter elkaar en trekken we van de ene naar de andere camping in een week of drie. Maar ja met zo'n kleine lijkt me dat lastig.
    We zijn niet zo van de kant en klare hotels en gigantische campings. Maar willen misschien wel iets luxer dan het kamperen wat we gewent zijn.
    Hebben jullie tips? Waar naar toe, waar is het leuk. Hoe gaat het rijden van langere afstanden bij jullie. Mogen baby'tjes van 8 maanden nog steeds maar 1 1/2 uur in de maxi cosi?
    Ooit een heel leuk appartement gehad? Leuke camping?
    Kortom ervaring en tips voor vakantie met baby van 8 maanden zijn zeer welkom!!
    Alvast bedankt.

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.260
    1.024
    113
    Zuid-Holland
    toendertijd zijn wij met onze dochter van tien maanden naar een camping in zuid frankrijk gereden, vlakbij st tropez. voor ons 13u rijden. dit ging uitstekend met haar!! ze sliep bijna continu. we maakten steeds een stop als het haar tijd was voor eten/fles, eventjes spelen en dan weer verder rijden. zou het zo weer doen!

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wij zijn toen onze zoon 3mnd was naar Oostenrijk geweest en hebben iedere 2 á 2,5 uur gestopt. Op cb zeiden ze dat dat prima kon! Belangrijk is dat je ze tijdens de stop echt plat laat liggen, das bij een baby van 8 mnd natuurlijk moeilijker maar je moet er iig voor zorgen dat het uit de maxicosi houding is.

Daarnaast heb ik hem in de auto ook wel eens uit de mc gehaald. Maar dat was toen we muurvast stonden in een file! We hebben toen een paar keer 30 á 50 min stil gestaan en beide keren heb ik hem er toen uit gehaald zodat wanneer de file weer voorbij was weer gewoon 2,5 uur door konden.

Op cb zeiden ze ook dat er reiswiegen voor in de auto te huur zijn, waarin ze dus (plat) vast liggen en in de gordel kunnen. Misschien kun je daar is naar zoeken. Was bij ons toen te laat om daar nog na te gaan kijken!

4. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sukke dank je voor de tip van de reiswieg, ik ga daar zeker eens naar kijken. Speelde ook met het idee om naar Oostenrijk te gaan. Ik ga eens zoeken naar de reiswieg voor in de auto.

Deel Deze Pagina