Babybadje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zeppie, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Hallo

ik vroeg me af die badjes met die zwitsal potjes erin of die handig zijn of toch beter zonder ?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vond het wel handig, je kunt er ook een ander merk indoen, en met 1 hand kun je dan het pompje bedienen, dus je hoeft niet moeilijk te doen om een flesje open te krijgen terwijl je ook nog je baby vasthebt.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.870
    113
    Ik had zonder en deed gewoon een scheutje in het water voordat ik haar erin deed. Heb het in ieder geval nooit gemist. Ik had wel zo'n aquasit, dus hoefde ik haar niet de hele tijd vast te houden.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Ik vind het thermobadje met die houders wel heel erg handig voor als je de baby alleen in bad doet.

5. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Dank je wel.

6. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Wij hebben het niet en ik mis het ook niet. Volgens mij kost het alleen maar meer en kan je er ook goed zonder.

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij hebben ook zo'n badje. Kan je nog niet zeggen of het handig is of niet, maar het lijkt me wel.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vind zo een termobadje zonde van het geld.
    tegenwoordig heeft zowat elk huis wel een thermostaat kraan.
    en je kan voor dat je kind in het badje doet een scheut zwitsal in het badje doen.
    mijn badje van nog geen 10 euro (van nijntje) zo een badje met zeeppompjes en thermometer is al snel 100 euro.

9. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Ik werk als kraamverzorgende en ik moet zeggen dat het mij niet uitmaakt met of zonder.

Het wassen doe ik op het aankleedkussen dus kan je net zo goed een flesje pakken en dan wat op je washand doen.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    wij hebben ook het thermobadje met flesjes.
    En ja, we hebben een thermostaatkraan, maar omdat het badje vaak koud is is het water kouder dan wat je op de thermostaatkraan hebt aangegeven.

En ik was mijn meiden niet op hun kamer, dit omdat ik ze op de badkamer badder, ik wil graag mijn laminaat behouden, en met dat gespatter en gesjouw met water.. nee lekker makkelijk op de badkamer, en kan het aankleedkussen daar niet kwijt.

11. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik heb in mijn gezinnen ook al een paar keer op de badkamer gewassen.

De ene had zo'n badstandaard voor op het bad. Ideaal die dingen.

Ik zelf heb een commode staan op de badkamer en daar ligt dus ook een aankleedkussen op.

En als mensen een dubbele wastafel hebben kan je het aankleedkussen er ook net tussen plaatsen. Dat leerde ik van een begeleidster toen.

Maar ieder zijn voorkeur.

12. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Als je de badstandaard en alle acessoires meeteld kom je idd op 100 euro uit, maar als je alleen het badje bedoeld, die kost 50 euro.........toch wel een verschil he.

13. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik heb gewoon een bad van de Hema van E 12,95 en bevalt erg goed hier. Vind die thermobadjes echt overdreven veel geld kosten. Ik zet het bad altijd helemaal klaar voordat ik m'n dochter erin doe, dus heb gewoon beide handen beschikbaar als ik 'r badder. Zie de meerwaarde van de flesjes enzo dus niet in.

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb een tummytub en ik vind hem ideaal en wat belangrijker is Kyra is er helemaal gek op. Als ze eruit groeit haal ik een gewoon badje, als ik de pompjes nu niet mis, mis ik ze straks vast ook niet.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind die thermobadjes ook overdreven duur. Een gewoon badje kost rond de 20 euro of minder, shampoo en douchgel van zwitsal is 4,50. Ben je toch weer 25 euro goedkoper uit dan bij zo'n thermobad. Voor dat geld kan je ook een badstandaard kopen.

16. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Ik heb een badstandaard van Prenatal (bebejou).
    Als het badje erop staat is er aan de voorkant een soort langwerpige opening. (er is ook een stukje dat lijkt op een soort zeepbakje)
    Die langwerpige opening, is die ergens voor? Kan je daar iets tussen klemmen, of is dat juist om een handoek oid aan te hangen?

17. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik heb hetzelfde badje. En dat dient volgens mij inderdaad voor de handdoek. Ik gebruik dit echter nooit.
    Als ik opnieuw moest kopen, zou ik toch weer voor een thermobadje gaan hoor, vind ik toch wel veiliger en makkelijker. Die zeeppompjes moeten voor mij inderdaad ook niet, gebruik ze niet.

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben gewoon thermostaat kraan, dus ik kan met de kraan al de temperatuur van het water voor in het badje bepalen. Dus vind zo'n thermobadje echt niet nodig.

@foetbal, dat vakje is inderdaad om een handdoek, hydrofiel luier of badcape over heen te hangen. Zodat je deze bij de hand hebt, en gelijk om de baby kan wikkelen.

19. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb een thermobadje, en heb er spijt van. Ik heb de pompjes nooit gebruikt en een losse termometer had ik ook kunnen kopen. En ik het een thermostaatkraan :( .
    Ik doe haar bijna altijd alleen in bad en ik zet de flesjes met wasgel en shampoo altijd vooraf open naast me neer.

Dus dit is echt een geldverspiller geweest voor ons. (al hebben we nu wel teigertje op het badje staan ;) , dat baddert toch beter dan een goedkoop hema-badje)

20. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb een shantala-badje (grotere, wijdere tummytub) gekocht, met mooie smeedijzeren standaard (waar je ook een handdoek/hydrofiel aan kunt hangen. dat leek me heel handig!).
    ik moet het nog gaan gebruiken (nog zwanger), maar het lijkt mij heel fijn. en ik vind het veel mooier staan in ons kamertje.
    we hebben een thermostaatkraan, dus thermometer in het badje lijkt me dan overbodig. en die pompjes: dat kun je ook tevoren in het badje doen. gewoon uit het flesje. ook weet ik nog niet of ik zwitsal ga gebruiken of een ander merk.

mijn vriendin heeft wel een thermobadje met pompjes, en vindt het heel makkelijk.

ieder z'n ding, dus! :)

Deel Deze Pagina