Ik heb al vaker gelezen dat je alles voor een baby'tje eerst moet wassen. Nu is het zo dat al wat ik zover heb tweedehands is, en ik dat dus sowieso eens gewassen heb. Maar nu heb ik gisteren drie gloednieuwe kledingstukken gekregen voor ons kindje. Moet ik dat ook eerst wassen?
Ik was de bovenkleertjes niet... zonde. Rompertjes enzo wel. Nieuwe kleertjes uit de winkel zijn niet vies. Het zou kunnen dat het kindje reageert op verfstoffen ofzo, maar als dat zo is, kun je alnog wel alles in de was gooien.
het gaat idd om de verfstoffen die er nog in kunnen zitten, en hoeveel mensen hebben er wel niet aangezeten. Maar moet eerlijk bekennen dat ik tegenwoordig niet al het nieuwe was.
ik was het wel allemaal het ideee dat iedereen met zijn handen aan die kleertjes gezeten heb ik was nu nog zelfs de nieuwe kleren voor me zoon als ik die gekocht heb
ja...ik meot er neit aan den ken wie er allemaal met zijn vieze vingers aan heeft gezeten...nee eerst wassen
[quote="Konijn" Nieuwe kleertjes uit de winkel zijn niet vies. Nou, ik heb in een kledingwinkel gewerkt en ik heb de kleding van de vloer kunnen rapen hoor! Mensen gooien alles gewoon maar neer! Bovendien mogen mensen na aankoop altijd na 8 dagen de kleren retourneren en wie weet wat ze in die 8 dagen met die kleding hebben gedaan Ook zitten er bepaalde chemische middelen in nieuwe kleding dus als je het aan mijn vraagt: WASSEN DIE KLEDING! Zeker voordat je baby het gaat dragen....
was nog steeds alles wat ik voor mn kleine koop,vind het toch een vies idee dat iedereen er met zn plashandjes heeft aangezeten.
Ik was ook alles voordat Louise het aankrijgt... wie weet wie er met zijn vieze handen aan heeft gezeten.
Wassen! ik heb in een winkel gewerkt en hoe er soms met kleding wordt om gegaan door mensen, ze gooien het op de grond en daar ligt het dan lekker te dweilen BAH! ik was altijd eerst alle kleding.
ja het is een kleine moeite om alles effe tewassen het is veel frisser vind ik maar dat is mijn mening
Niet alleen omdat je niet weet wát andere mensen ermee doen óf met hun handen hebben gedaan. Maar omdát er andere mensen aan hebben gezeten mist het kledingstuk jouw geur. Daarom was ik alle babykleertjes nieuw, oud, van oma, van tante etc. Dan heeft het de geur van jou.
Echt waar! Ik wacht juist altijd zo lang mogelijk met wassen, omdat het altijd lelijker wordt in de was... Ik probeer overkleding altijd zo lang mogelijk te laten luchten voor ik het in de was gooi (natuurlijk niet met wat je echt direct op je huid draagt, of als het gewoon vies is of stinkt). Ik heb niet het idee dat in de winkels waar ik kleding koop zoveel op de grond ligt te dweilen (of dat er zoveel mensen aan zitten). In de kledingzaken waar ik gewerkt heb trouwens ook niet. Wat ik bijvoorbeeld bij de Hema koop, was ik wel eerst. Kijk, als het er vies uitziet, of als het stinkt ofzo dan is het wat anders. Tweedehandskleertjes, die door een ander zijn gedragen zou ik ook eerst wassen (maar die heb ik niet). Aan de andere kant, als ik van mijn schoonzus wat dingen zou krijgen, als het kindje geboren is, zou ik dat niet eerst wassen: zij heeft zo'n ultra-degelijk wasbeleid dat ik daar blind op zou vertrouwen.
Er zijn veel mensen die de hygiëne tc wat minder serieus nemen.... Mensen wassen hun handen na toilet niet of beperken douchen tot iet wekelijks. Nu ik zwanger bent vind ik mensen helemaal erg stinken vind het dan toch niet zo dat zij mijn kleren gepast hebben. Kleren mogen ook vaak geruild woden dan weet je al helemaal niet wat er mee gebeurt is of waar het gelegen heeft. Ok ik ben aan het doorslaan maar dat hoort bij mijn zwangerschap
Het gaat helemaal niet om de hygiëne van de kleertjes, maar om de chemische middelen die worden gebruikt om het "mooi" te houden. Dat wil je je kleintje toch niet "aan" doen! Even wassen is een kleine moeite, maar veel beter voor het huidje.
Tja... volgens mij is ieder wasmiddel niet veel anders... Maar dat is mijn mening. Je kunt hygiene ook te serieus nemen. Iedereen moet uiteindelijk lekker doen wat 'ie zelf wil natuurlijk! Of dat nou drie keer alles wassen is of iets anders...
Maar hoe zat het nou met dat wassen? Kan ik mijn gewone waspoeder gebruiken? En wasverzachter? En wanneer vooraf was je de kleertjes? En de lakentjes en zo?
ik heb ALLES uitgewassen voordat angelina iets aan kreeg of op ging liggen...bvb boxkleed. niet zo zeer dat er andere mensen aan hebben gezeten maar voor de middelen waar de kleding etc mee behandeld is. bvb verfstoffen - stijfsel etc. en ik las over kleding luchten van de baby...nou dat kan je uit je hoofd zetten
ja kan gewone waspoeder/wasmiddel nemen alleen niet met was verzachter wassen daar kunnen sommige allergies van worden ofzo ik gebruikt altijd robijn ik waste me kleertjes in week 35 en streek het daarna legde ik het in de kast en comode
Ik was ook alles. Die kleintjes hebben zo'n gevoelig huidje. Je slaat jezelf toch voor je kop als er iets mee gebeurt omdat je niet gewassen hebt. Overkleding gaat ook in de mond en de handjes zitten overal aan. Moet er niet aan denken!