Wat voor schoentjes...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

Sophie gaat nu aardig stappen,nu heeft ze gewoon leren slofjes aan,maar nu vraag ik mijn toch af of ze misschien toch geen ander schoeisel nodig heeft en wat dan?

Groetjes,

2. Ik heb precies hetzelfde met Mali!
    Ik ga meelezen!

3. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    schoenen van shoesme!Zijn ook erg soepel voor de eerste stapjes!zijn babyproof ;)

groetjes Ramona

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier bij de eerste stapjes had hij schoentjes van Elephant! Maar die slofjes zijn echt prima hoor voor te leren lopen ;)

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hoe dunner het zooltje hoe beter, lars heeft t liefts blote voeten. maar met ons heerlijke klimaatje.... sokken met antislip voor binnen en leren slofjes voor buiten (en stoere nikes voor het oog haha)

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb toevallig gisteren Fynn's 1e schoentjes gekocht. Ik wilde van die 'tussenschoentjes' met flexibele zool. Die gaan echter maar t/m maat 22. Nou heeft Fynn ook maat 22 maar toch vielen die schoentjes erg klein. Hij heeft nu dus gewone schoenen. Een soort gympen met klitteband van Kipling. In huis draagt hij sokken of slofjes. Doe de schoenen dus echt alleen buiten aan en geef ze mee naar het kdv voor als ze gaan buiten spelen.

Fynn loopt overigens sinds een week of 6 erg goed. Het schijnt dat dat een goede tijd is om de 1e schoentjes te kopen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ja, precies, net als Eve al zegt, als ze 6 weken goed kunnen lopen, is het tijd voor de eerste schoentjes. Daarvoor gewoon niets of die slofjes. Die spieren moeten zich goed opbouwen en dat gaat beter en natuurlijker als ze niet de steun hebben van een schoen. En dan iets met een zool die lekker flexibel is.

8. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ook hoef je geen schoentjes te pakken met een "steun"zooltje erin.
    Omdat de spieren in de voetjes zich moeten ontwikkelen.

Een schoentje (1ste loopschoentje) moet stevigheid om de hiel bieden, dit omdat de enkeltjes nog zwakker zijn.
    Ook moet je idd. letten op een soepele zool die beweeglijk is (dit kan een zooltje zijn van harder materiaal als het maar goed buigbaar is).

Ook moet je op de pasvorm letten bijv. zit het niet te strak op de wreef (door hoge wreef of babyspek).
    Kindjes hebben een hoge pijn grens mede door de vetkussentjes die op de voeten zitten, en kunnen dit dan ook niet aangeven).

Maar zoals al gezegd, is het niet nodig zo lang mogelijk uit stellen iig voor binnen.

9. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Als ik het dus goed begrijp kan ik voor mijn dochtertje schoenen kopen. Ze loopt aardig goed en de hele dag door en dat al zeker 6 weken. Koop je dan van die schoenen met een harde zool?
    Ik heb nu nog steeds schoentjes met een flexibele zool, wat ook prima gaat hoor.

10. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Binnen heeft ze antislip sokjes maar voor buiten schoentjes van Elephanten (bij Van Haren). Die zijn de enige die haar maatje hebben (beginnen bij 17) en hebben een hele soepele zool.

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Ik heb de schoentjes van Bardossa gehad. Ideale schoentjes met hele flexibele zool.Meen me te herinneren dat ik rond de 40,- betaalde.

12. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

ze moeten voldoende steun bieden aan de hiel. ook de zool moet stevig zijn, maar je moet de schoentjes wel nog kunnen buigen. (soepelheid)

13. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    ...Wij hebben vandaag ook voor het eerst loop schoentjes gehaald van die leuke sandaaltjes ook erg stevig ,van Elephanten (bij Van Haren). :D

14. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Als je voor de 1e echte schoentjes gaat, moeten ze 6 weken los lopen!

Wij hebben ook de babyproof schoentjes van Shoesme. We zijn daar erg tevreden over, en ookal loopt Ted al 3 maanden los, toch heeft hij deze schoentjes nog lekker aan. Hij heeft nog ruimte en hij loopt er fantastisch op!
    Ze vallen alleen wel een beetje klein, we zijn wezen kijken voor nieuwe schoentjes en hij blijft maat 20 houden.

Deel Deze Pagina