roken is duur zeg!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik ging gister pakje sigaretten halen voor mijn man en ik moest 6 euro nog wat afrekenen:$:$:$:$:$en hij rookt dagelijks een pakje dus 7x6=42 euro:$:$:$:$

Hoe kan het dat mensen toch roken !!:(:(:(

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Tja het is letterlijk je geld verbranden.. ik wilde dat mijn vent er nou ook eens mee stopte, maar helaas.

3. Louis

Louis Lid

16 sep 2011
    17
    0
    0
    Ingenieur
    België
    Roken is heel duur. Mijn man en ik zijn gestopt omdat we zwanger willen worden en sparen zo per jaar 3000 euro uit.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    oh ja van mij mogen ze het wel 3 keer zo duur maken.

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Verslaafd denk ik...

Ben nu 2,5 jaar gestopt met roken maar voorheen keek ik niet naar de prijs. Ging de prijs omhoog, nja jammer maar wilde/ moest toch roken.

Volgens mij ben ik begonnen toen een pakje 6 gulden was en ben gestopt toen ik 4 euro betaalde.

6. Vandaag 3 dagen gestopt.. Natuurlijk als reden dat ik gezond wil blijven voor mijn kinderen, maar het scheelt me zoveel geld wat ik nu kan opsparen!Maar het is en blijft een rotverslaving

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    sigaretten zijn duur ja.. groot deel daarvan is accijnsen.. zonder de rokers die door blijven roken zou de niet rokende mede nederlander ergens anders veel meer voor moeten betalen..
    ze zijn pas weer verhoogd in prijs.. tis natuurlijk ook wel een mooie melkkoe.. want niet iedere roker heeft de wil en kracht in zich te stoppen.

8. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik vraag me wel eens af hoe de jeugd het roken nog kan betalen,als ik ze roken is het ook altijd m*rlboro:$

ik ben nu gelukkig sinds 2en een halve maand gestopt en ik vind het gewoon vies nu!

9. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ik rook heel af en toe, moet er net zin in hebben, doe met een pakje sigaretten 3 weken of langer.. dus zo duur is 't voor mij nog niet.

10. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Zakgeld, bijbaantje, studiefinanciering?

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat betwijfel ik, want rokers sterven jonger. En voordat ze sterven liggen ze vaak een tijd in het ziekenhuis! En weet je wat een zienhuisbed per dag kost en wie dat betaalt? Juist de niet-rokers en de rokers die nog niet in het ziekenhuis liggen.

12. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Daar kunnen we ook weer een hele discussie over beginnen.. ;)

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Het beroemde roken discussie ;)

Heb iets van 20 jaar gerookt en een prijsstijging is nooit een reden geweest om te gaan stoppen. We zijn nu ruim anderhalf jaar gestopt en zijn we er rijker van geworden, nee. Voorheen zorgde ik ervoor dat de rookla gevuld was en deed dan pas boodschappen en nu gaat het gewoon compleet op aan boodschappen.
    Tuurlijk is het duur hoor maar of je rookt of niet het geld gaat op, je prioriteiten liggen alleen anders ;)

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja stom he.. gewoon dik betalen om je lijf naar de klote te helpen.

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Vertel je man dat hij dat geld beter op de spaarrekening van jullie zoontje kan zetten :D
    42eurox4=168euro in de maandx12=2016euro in een jaar :D

Hier roken wij allebei niet, ben er erg blij mee!

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij roken allebei, manlief ook een pakje per dag.. Ik minder.. Tis inderdaad veel geld en een verslaving.

De ene drinkt 4 flessen wijn in de week, ik rook twee pakjes sigaretten in de week...

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En sommigen eten een pot Ben en Jerry´s.. ;)

18. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Waarom moeten rokers altijd drank erbij halen om het goed te praten? We roken niet en drinken ook niet. We houden lekker veel geld over en kunnen merkkleding kopen (wat geen verslaving is).

Voor mijn part kan het ook niet duur genoeg zijn. ;)

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    OF eten een pot ben en jerry's ijs wat iemand opperde..

Sjezus tis maar een voorbeeld zeg..

En ik wil mezelf niet goed praten, weet ook wel dat het slecht is.. MAar te veel alcohol, slecht eten is ook niet goed..

20. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik vind dat soort voorbeelden onnodig, je rookt en je bent bereid ervoor te betalen. Dat is toch prima?

Deel Deze Pagina