Laksheid met reageren bij Facebook-verkoopsites

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 7 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

heel herkenbaar nu weer wat actiever met spullen verkopen en dan reageert er iemand met bod prive ga ik akkoord en dan hoor je niks

of inderdaad brengen of week vast houden nou echt niet wil er zo snel mogelijk van af.

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Zucht, en weer iemand die zich niet aan de afspraken houd. En dat voor een dingetje van 1 euro. Ze zou het om 18:00 uur ophalen, en is er nog niet. Is het vast vergeten. ;)

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    hier vorige wee een vijverbak te koop staan. Reageert een kennis dat ze hem graag wil hebben. Omdat ze heel beperkt is in haar gaan en staan mag ze hem van mij zo hebben en mijn vader heeft nog visjes en een pomp voor der. Ze geeft aan dat zwager hem voor haar ophaalt en we horen niets meer. Meerdere malen berichtje gestuurd reageert 2 weken later nee toch maar niet.

vandaag heeft mijn vader zijn vissen via fb verkocht ze hadden ook wel belang bij mijn vijfertje prima. komen we vanmiddag halen nou hij staat ernog. Vissen hebben ze wel al opgehaald

4. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Irritant is dat!

Maar ik heb het ook andersom. Als ik iets verkoop of als ik iets wil hebben. Hallo je wilt er vanaf en ik wil het, reageer dan! pff. En idd ook op gratis dingen die ik weg geef of als iemand een bod doet en vervolgens niet meer reageer.

Laatst had ik iets met 5 biedingen. na 5 dagen had ik eindelijk iemand die het wou komen halen, en ik heb op allemaal gereageerd 1 voor 1.

5. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    misschien een tip, maar gratis dingen worden vaak gezien als "waarde-loos". en dan willen mensen geen moeite doen. je kunt er beter iets bij zetten als; ruilen voor een bosje bloemen/fles doucheschuim/reep chocola etc. dan komen ze meestal wel ;)

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik had allang een berichtje gestuurd dat ik graag nog even hoor wanneer en bij geen reactie ik de volgende geinteresseerde benader.
    zeker bij types die iedereen lopen te 'schatten' of 'moppen', is de ervaring dat ze vaak erg snel reageren met interesse en vervolgens nooit op komen dagen.

7. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Iemand had interesse in mijn woning, om te ruilen.
    Hoor ik ook niks meer van, ook via fb.

8. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Pfff moet even weer mijn frustratie uiten.

Op woensdag 4 mei had ik contact met iemand dat ze 2 dingen op facebook van me wilde kopen, bij elkaar (maar) 12 euro. Toen ik vroeg wanneer ze het wilde ophalen, vroeg ze of ik het vast wilde houden tot en met vrijdag.
    Toen stuurde ik haar dus op vrijdag 6 mei een bericht waneer ze het op wilde halen. Ze antwoordde of ik het tot 'volgende week' vast wilde houden, want ze moest nu naar het ziekenhuis. Toen stuurde ik haar op 11 mei een bericht of ze er nog wel belang bij had. Haar antwoord was: "Ja, kun je het nog tot de 20e vasthouden?" Nou vooruit dan maar, dacht ik. En Nu stuurde ik haar dus een bericht, wanneer ze het wilde halen. Antwoordde ze me dat het niet meer hoeft, want haar dochter heeft het al gekregen met haar babyshower die ze heeft gehad.

Grrrrrrrr.......:x:x:x:x

Heb ik het al die tijd speciaal voor haar op gereserveerd gezet, zowel op facebook als op marktplaats. Een ander had het intussen misschien allang willen hebben.

Heb het facebook-duimpje opgestoken als antwoord, maar eigenlijk had ik haar liever wat andere dingen gezegd, want vervelend vind ik het wel.

9. Oh lekker inderdaad, dochters ;) Tegenwoordig vraag ik, als ik iets echt lang vast moet houden, altijd een piepkleine aanbetaling. Ik bied dat zelf ook altijd aan als iemand wat langer moet wachten tot ik het kan komen halen.

Ik heb het momenteel andersom, op marktplaats. Ik wil een skateboard voor m'n zoon kopen, zag er 1 op MP, maar de vraagprijs was al geboden (maar wel al 10 dagen geleden). Dus ik stuur een mailtje..

'Goedemiddag, is dit skateboard er nog? Groetjes...'

Krijg ik terug; 'Ja.'

Nou, dan ben ik er eigenlijk al klaar mee, maar goed, ik wilde 'm echt graag hebben, dus ik mail weer;

'Fijn! Ik zou hem erg graag overnemen, als dat mag. Zouden we hem vanavond misschien op kunnen komen halen?.'

Het antwoord daarop; 'Dat zal niet lukken.'

Ik heb nog één poging gedaan en gevraagd wanneer het hen het best uit zou komen, maar daarop krijg ik gewoon geen enkele reactie meer..

Ik hoop dat hij z'n skateboard nog één keer gebruikt voor hij 'm verkoopt, er een trucje mee doet en dat dat resulteert in een creditcard (http://thinknice.com/wp-content/uploads/2011/08/Funny-Animated-GIF-Skateboarding-Girl.gif) :x

10. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    @ Shadixxx,

andersom kunnen mensen soms ook heel raar reageren. Hoe graag wil je iets verkopen denk ik dan? En van die korte reacties kan ik ook niet goed tegen.

11. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    I know! Als verkopers niet het fatsoen hebben meer dan 2 woorden of normale zinnen te tikken, ben ik er eigenlijk al klaar mee

Deel Deze Pagina