Lakverf op matglas

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pas geleden heb ik onze nieuwe deur geverfd met ruitjes erin. De ene kant is matglas en de andere kant is een gladde kant. Ik heb de randjes met verven wel afgeplakt met tape, maar toch is op de één of andere manier toch iets verf op de ruitjes gekomen bij de randjes. De gladde kant kan ik wel makkelijk schoonmaken door middel van een stanley-mesje. Maar op de matte kant durf ik eigenlijk niet zo goed te krabben met het stanley-mesje, omdat ik bang ben dat je dat gekras blijft zien op dat matglas. Weet iemand of er een andere manier is hoe ik het verf eraf kan krijgen? Ik ben er wel achter dat nagellakremover goed helpt om verf te verwijderen, maar kan ik dit gebruiken op matglas?

2. Daddy J

Daddy J Lid

10 dec 2009
    71
    0
    0
    Freelancer ICT/Commercieel
    Rhoon
    Terpentine of Thinner (agressiever) zullen het verf snel weghalen zonder problemen.
    Hou er wel rekening mee dat het je goede verf (waar het niet weg moet) ook zo weghaalt.
    Eventueel dunne randjes, of bij de randen die geverfd moeten blijven, even met een wattenstaafje nalopen ;)

Terpentine of thinner zullen niets met je glas doen.

groetjes,

John

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hallo John,

dankjewel voor je tip. We zullen thinner aanschaffen, dan hoop ik dat ik het er af krijg.

4. Daddy J

Daddy J Lid

10 dec 2009
    71
    0
    0
    Freelancer ICT/Commercieel
    Rhoon
    als het met nagellakremover gaat is het op terpetinebasis, dus zal het werken ;)

groetjes,

John

Deel Deze Pagina