ik ben wel benieuw wie er regelmatig iets via MP koopt, en hoe vaak dat mis gegaan is? ik koop regelmatig dingen via MP, meestal ga ik het halen, maar soms laat ik iets opsturen. Zo heb ik al splinternieuwe broekjes voor mijn kinderen gekocht via MP. Bij uitzondering, viel mijn oog op een zgan spijkerbroekje, erg leuk model. Het broekje zou in zgan staat verkeren. Heb nog specifiek per mail gevraagd of het broekje écht zgan was en vlekvrij e.d., de verkoper verzekerde me dit. De prijs voor het broekje hoorde dan ook bij zgan (oftewel, het was zeker niet spotgoedkoop) vervolgens ontvang ik vandaag het broekje, pffff ik wist niet wat ik zag!! enórme verbleekte vlekken erin (en nee, die horen er absoluut niet in!) wat op de foto ook absoluut niet te zien was. zowel aan de zijkant als bij 1 been aan de achterkant. echt onwijs lelijk, dit zou ik zelfs nog niet als buitenspeelbroekje gebruiken! bovendien stinkt het broekje ook enorm naar *ikweetnietwat* dit gaat regelrecht de prullebak in, en de adverteerde zal ongetwijfeld niet meer reageren op mijn mail! ik geloof dat ik kopen via MP vanaf nu toch wel iets minder leuk vind... hoe vaak hebben jullie een 'miskoop' gedaan via MP?
Heb ik gehad met een duodeken. Bleken het 2 ongelijke dekens te zijn van de hema. Me man heeft nu zoiets koop maar liever nieuw of ga het idd halen!
Eigenlijk koop ik best regelmatig via MP en meestal ben ik wel tevreden. Op een aantal keer na... 1x had ik een rode, polo van Tommy Hilfiger gekocht en die zou in vrijwel nwe staat zijn ...nou hij leek wel roze! Zo verwassen!! Vond het helemaal niets. Zo zie je maar hoe verschillend mensen denken...en wassen En 1 keer heb ik iets gekocht en betaald (via telebankieren) wat ik vervolgens nooit toegest heb gekregen!:x Daar baalde ik erg van! Maar meestal gaat het goed....al heb ik nu ook weer iets gekocht en betaald wat verzonden moet worden en om de 1 of andere reden heb ik het idee dat ik dit pakketje niet ga ontvangen, maar ik hoop echt dat ik ernaast zit. Wacht het af.... Mirre
Eigenlijk haal ik altijd alles zelf op. Heb een aantal boeken van een serie wel eens op laten sturen. Teleurgesteld hier dus eigenlijk nog nooit. Elmo
mijn vertrouwen in mijn mede MP'er word zo wel wat kleiner iig. ik heb blijkbaar tot nu toe erg veel geluk gehad dat ik op 1x na alles keurig toegestuurd heb gekregen en het echt nieuw of zgan was. ik heb ook eens gehad dat ik voor ons bedrijfje een display nodig had waar moeilijk aan te komen was, die via MP aangeboden werd als zijnde nieuw. met een foto erbij van een prima produkt. vervolgens kreeg ik werkelijkwaar, enorm naar container meurende verroeste, verbogen chinese troep aangeboden, een ander woord dan troep kan ik het niet geven. het was geen mega bedrag (25 euro), maar ik heb het er niet bij laten zitten. met een handige man, was binnen 30 min. het huisadres en allerlei gsmnr's opgespoord van de betreffende adverteerder met dank aan IP adressen en hun eigen domeinregistratie (voor heel iets anders) wat ze op hun eigen adres hadden gezet, die ik vervolgens opgebeld heb. Ben erg beleefd gebleven maar wel erg to the point, en ook even duidelijk gemaakt dat we zijn huisadres hadden opgespoord vervolgens kregen we na 4 telefoontjes ons geld teruggestort, met de vraag of we het produkt wel even terug wilden sturen (en dat ging ze natuurlijk niet vergoeden). dus het is in de container beland, maar ik had iig wél mijn geld terug. ik irriteer me veel meer aan dit soort georganiseerde oplichters dan aan het aso wijf dat me 1 zo'n ranzige broek verkoopt
Nee teleurgesteld niet echt...ga het altijd ophalen. En moet zeggen hebben eigenlijk alleen nog maar duurdere dingen gekocht op MP... En die ga je eerst even kijken.... Kleding ga ik liever bij de kringloop ofzo kijken...ook goedkoop maar kan je zelf uitzoeken en kijken..
ja dat doe ik ook meestal, maar soms zijn er van die dingen... zoals een merkbroekje voor 10 euro oid.. dat kan niet uit om dat te gaan halen als het niet vlakbij is... ik verbaas me wel over het lef dat mensen hebben om zoiets smerigs op te sturen... ik zou dat echt nog niet eens gratis aanbieden, laat staan mensen er echt voo rlaten betalen!
Over het algemeen gaat het wel goed, al verkoop ik meer via MP dan dat ik koop. 1 x zijn we wel voor Jan met de korte achternaam naar een of andere plaats gereden voor een computeronderdeel, wat die vent dus verkeerd had opgeschreven. Bleek wat anders te zijn :x, volgens mij snapte hij zelf niet erg veel van computers. Dat hebben we dus niet gekocht. Ik heb ook wel kledingpakketten verkocht, maar geen verwassen toestanden (ik ben sowieso wel een pietje precies met wassen) en op een enkel kledingstuk zat een klein vlekje van fruit ofzo, wat ik er echt niet meer uitkreeg. Dat heb ik er dan nog netjes bij vermeld.
een reden waarom ik alles ophaal wat ik bij mp koop, en het ver weg is, kijk ik welke kennisen er in de buurt wonen en vraag aan hun of ze het willen ophalen
Nee niet echt, wel dat ik iets verkocht en dat opgehaald zou worden en dan komen ze gewoon niet, zeg dan gewoon dat je ervan afziet, das ook niet heel leuk maar wel eerlijk...
Daar heb ik ook zo'n schurfthekel aan, ik vraag altijd een mobiel nummer, zodat ik ze zelf nog kan bellen (haha, natuurlijk wel hopen dat ze het juiste nummer geven). Ik kijk ook altijd op de foto's hoe de achtergrond er uit ziet (beetje net en schoon huis of een groezelig zooitje). Als de achtergrond me niet aan staat, koop ik het al niet eens, vaak zie je wel een beetje hoe mensen dan met hun spullen omgaan.
ik ben dus niet de enige die kijkt naar de achtergrond haha ik kijk ook vaak nog ff wat voor andere dingen ze aanbieden... daar valt vaak ook wel wat uit af te leiden
Ik kijk eigenlijk ook alleen hier in de buurt voor kleding etc. Anders vind ik het al zonde van de verzendkosten, tenzij die persoon echt veel spulletjes zou hebben. Vind het zelf ook prettiger als mensen de kleertjes komen ophalen, want ik heb zelf ook gewoon geen zin in 'gedonder' als een pakketje niet aankomt wat ik wél op gestuurd heb. Oh en ik zeg 'pakketje' maar meestal zijn het wat grotere enveloppen. Pakketjes heb je gelukkig altijd nog het track en trace nummer van als 'bewijs' .
heb bijna altijd echt mooie nieuwe kleertjes gekocht. 1 keer een maat 68 gekocht maar bleek maat 62 te zijn. ik mocht het terugsturen maar het paste mijn dochter dus maar gehouden. vaak koop ik wel de duurdere merkjes babybarb,nono,mexx enz.
Bestel heel enkel wat, en als het niet zo ver rijden is, haal ik het ook gewoon op. Anders laat ik het ook toesturen, en dat is tot nu toe elke keer nog goed gegaan gelukkig! Maar bestel niet zo vaak iets via marktplaats...
Ik heb ook wel eens kleertjes gekocht die verwassen waren...of waar vlekjes op zaten Tegenwoordig koop ik regelmatig merkkleertjes...en die zien er vaak wat beter uit. Maar had laatst een mexx overslag vestje gekocht, en daar miste gewoon een vetertje
Ik heb zelf een wieg gekocht via marktplaats, een maxi cosi, een duo wagen en een lodger shelter zelf heb ik ook wel het eea verkocht zoals een doos met overgebleven luiers, positiekleding, hemeltje, borstkolf nog nooit heb ik iets verkeerds of met vlekken ofzo gekregen. Als ik iets zou krijgen wat in deze slechte staat is zoals jij zegt dan zou ik er gewoon werk van maken. je kan de verkoper aangeven bij marktplaats en zou haar ook zeggen dat je dit doet etc. succes
Ik heb het gehad met een bankstel. Ik had een heel mooi leren bankstel gezien in precies de kleur die ik zocht. Dus ik helemaal blij, en ik mocht hem voor mijn bod komen halen. Dus ik op een zaterdag het hele eind rijden met de kar achter de auto(zo'n 2,5 uur heen en 2,5 weer terug, en dat wisten ze) Kom ik daar, blijkt dat er allemaal enorme kattenhalen op zaten. Leek wel alsof het als krabpaal was gebruikt, echt enorme schade. Dit was dus niet te zien op de foto, stond er niet bij, en de prijs was er ook echt niet naar. Vond het zo lullig, zegt ie ook nog dat als ie helemaal nieuw was had ik het er wel bij gezet. Nou ik vind dat als iets zo zwaar beschadigd is dat je het er dan dus juist bij zet. Er stond dat het bankstel er goed uitzag Nou daar ging ik weer met de kar het hele eind terug, een halve dag kwijt, en zonder bank... pff... Word nu gewoon weer kwaad nu ik dit typ :x
ohh wat lullig!!! Ik heb op zich goede ervaringen maar net zoals bij andere dingen heb ik ook wel eens ergens pech gehad (trouwens ook wel eens een slecht artikel bij een goede winkel gekocht waar ik in totaal 6 keer in 6 maanden voor teruggeweest ben dus shit happens altijd zelfs buiten MP) Onze bank komt er vandaan we wilden snel een leren bank die kindproof was (dus ongelukje n iet zo erg) dus ik had er een gezien voor 50 euro maar daar zaten kussens overheen dus ik dacht; zal wel niets wezen maar goed voor 50 euro mag ik niet zeuren, dus opgehaald en bleek helemaal perfect te zijn. Ik laat kleine dingen altijd opsturen, wat ik wel voortaan doe is mensen googlen omdat ik 1 keer opgelicht geweest ben terwijl als ik had gegoogled dat niet was gebeurd, kostte me 150 euro en was een bekende oplichter op MP (maar goed dat wist ik niet) ging om een Friends DVD box.. Ik heb zelf ook veel op MP verkocht en daar was 1 meisje nog (ze was een jaar of 14) Eline heette ze (ik weet het nog precies !! :x ) Ik had h aar dvd's opgestuurd en we zouden ruilen (had dat al eerder gedaan en was goed gegaan) dus ik toegestuurd en ze bleef maar excuses verzinnen, schoolwerk, ziek, op den duur haar moeder gebeld en die vond het ook niet netjes, maar wat zei Eline tegen haar moeder dat dat nooit was gebeurd (dus ik alle emails en tnt bewijzen opgestuurd naar die moeder) maarja die kon ik zelf verzonnen hebben want goh mijn dochter zou nooit zoiets doen.. KORTOM klein krengetje dus! :x Je moet die paar rotte appels je "plezier" op MP toch niet laten verpesten het is jammer maar er zijn genoeg leuke verkopers en kopers over, maareh even googlen als je iets koopt en vooraf betaald is wel handig (ik heb het echt wel minimaal honderd keer gedaan, dat vooraf betaald) en is maar 1 keer fout gegaan dus nog goed percentage