bijbetalen eindafrekening:(

Discussion in 'De lounge' started by Aura, Dec 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aura

Aura Niet meer actief

:(
    En wel 600 euro.....nou ja kan er gvd ook nog wel bij......Iemand hier ook zo belachelijk veel terug moeten betalen?

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

pff das best n boel geld, ik heb mijn eindafrekening nog niet gehad maar vorig jaar moesten wij 1400 euro bijbetalen. Ze hadden een grove fout gemaakt en wij moesten ervoor opdraaien. Kregen we 2 dagen voor dat we op vakantie gingen ff te horen ( vanwege verhuizing kwam de eindafrekening eerder )

Weet hoe je je voelt

3. Dani11

Dani11 Niet meer actief

1100 euro hier pffffffffff shit he......

4. Aura

Aura Niet meer actief

Heb net ff ook heel hard zitten huilen hoor, ga morgen meteen bellen voor specificatie en eventuele betalingsregeling...
    Kijk als we het moten betalen is het niet anders, alleen waarom in december? je zit er nooit op de wachten maar nu al helemaal niet.....
    Hoop dat ze een fout hebben gemaakt, maar ik ben er bang voor dat we het gewoon moeten betalen...
    Het is trouwens bij Eneco, iemand ervaring met een betalingsregeling bij Eneco?

5. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ja dat is het lullige ervan, ik zit bij essent en krijg pas in januari de eindafrekening. op zich prettig, maar zou ook wel graag horen waar ik aan toe ben. Meestal als je snel belt, willen ze je wel helpen met een betalingsregeling.
    Zal voor je duimen dat het goed komt

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat een bedragen zeg!

Ik denk dat wij ook bij moeten betalen, want vergeten 't bedrag steeds omhoog te zetten. Maar wij hebben dus nog niks gehoord. Ben benieuwd!

7. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    #7 miss C, Dec 11, 2009
    Last edited: Dec 11, 2009
    mag ik vragen hoeveel jullie per maand betalen?!
    want ik snap niet zo veel van eneco...
    afgelopen jaar kregen we bijna 300,- terug en nog ging ons maand bedrag met iets van 15,-omhoog dus ik ging er van uit dat we deze keer weer terug krijgen, maar als ik jullie bedragen zo zie pffffff!:$:$:$ moet er werkelijk niet aan denken om zoveel geld te gaan betalen, ben benieuwd wanneer wij de afrekening krijgen...

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zit bij Essent en wij kregen 120 euro terug...was in november.

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik zit op 135 per maand, maar ik heb geen gas dus alles is electrisch (verwarming gaat via een warmtepomp). Wij hebben afgelopen jaar voor het eerst niets hoeven bij te betalen, maar daarvoor ook en ook een paar keer een behoorlijk bedrag. Het was voor ons even zoeken naar het goede bedrag.

10. lillybit

lillybit Actief lid

Sep 18, 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    PPPFFFF ja hier ook 600 eurie,
    Zat ook een briefje bij dat het vorig jaar een strenge winter is geweest en dat we misschien moeten bij betalen, maar moet dus bellen voor een regeling.
    Ik vindt het echt niet meer normaal hoor, de kosten reizen de pan uit.
    Zo red ik het nooit!!!!

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Nou heir was het ook ruim 400 euro bijbetalen.
    Sneu geld hoor

12. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Wij zitten bij Nuon en moesten 245 euro bijbetalen.. Nou ja is gewoon van onze rekening afgeschreven. Vervolgens hebben ze ons maandbedrag met 15 euro verlaagd?? Dat snap je toch niet?

13. Alita

Alita Niet meer actief

bij essent kun je je standen invullen op hun site iedere maand en dan kun je zien of het bedrag dat je maadenlijks betaalt omhoog of omlaag moet bijgesteld worden!!!

14. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Pfffff heb de eindafreking nog niet gehad. Zit bij energiedirect. Ik betaal 165 euro per maand dus ben benieuwd.
    Ik zit trouwens niet lang meer bij energiedirect want ben net overgestapt naar Oxxio.
    Ben net voor mezelf begonnen en omdat mijn huisadres ook mijn zakelijk adres is kon ik heel voordelig mijn nieuwe contract afsluiten + dat ik 2500 kw gratis krijg, dat is best veel volgens mij...
    Maar energie blijft duur, die 165 euro per maand, pffff... Weet nog dat ik ooit op 55 euro zat :(

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe kan het dat sommige honderden aan euro's moeten bijbetalen? :( Hoeveel energie kan een huis vreten? De laatste keer kregen we een aardig groot bedrag terug, de keer daarvoor ook dus ik verwacht nu eigenlijk niet dat we opeens veel moeten bijbetalen. Wij hebben de verwarming ook nog niet aan gehad dit jaar.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nou ja, dat jullie ervoor moesten opdraaien is natuurlijk niet helemaal waar. Blijkbaar heb je maandelijks veel te weinig moeten betalen waardoor je het in 1 keer op je dak kreeg. Dat is heel erg vervelend, maar je hebt die energie nou eenmaal verbruikt toch?

17. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Het allereerste jaar dat wij hier woonden moesten we 1100 bijbetalen. We snapten er helemaal niks van! Bleek dat de vorige eigenaar, een oude man alleen, de goedkope stroom meter niet ingesteld had en alles op de gewone meter ging. Ik vind het nog steed belachelijk dat ze ons dat nooit verteld hebben toen we het huis gekocht hadden, maar goed...!
    We konden gelukkig een betalingsregeling treffen met Eneco. We waren volop in het huis bezig geweest en we hadden het ff niet zo breed dat we zomaar 1100,- over hadden. Wie wel tegenwoordig...

We hebben ooit een een jaartje bij Oxxio gezeten. Ze zijn goedkoper, maar Eneco rekent allerlei tranportkosten waardoor we evenveel betaalden, alleen kregen we 4 verschillende facturen elke maand. Gas, water, licht en transportkosten, ik werd gek van alle facturen.

Wij betalen 200,- aan Eneco, het water zit tegenwoordig bij Evides. In de wintermaanden hoog ik het bedrag op en dan maar hopen dat we niks bij hoeven te betalen!

Deze maand krijgen we van Evides de afrekening van het water. Ik denk dat we niets of een heel klein beetje bij moeten betalen, als ik het goed berekend heb tenminste...

18. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Dat is gelukkig nu niet meer zo bij Oxxio, je krijgt nu 1 rekening

19. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij moesten eerst 800 euro terug betalen..
    Over een periode dat we op vakantie waren geweest en nog maar net in het huis woonde.
    Wat bleek, vorige eigenaar had een lagere stand opgeschreven voor hun eigen best wil..
    Gelukkig hadden we zelf zo'n overstap kaart ingevuld en hadden ze die na lang zoeken terug gevonden.
    We kregen zelfs 500 terug ipv dat we moesten betalen.
    Het heeft wel weken geduurd, en flink wat telefoontjes kosten maar ik liet het er niet bij zitten, het was gewoon onmogelijk....

We hadden redelijk goed contact met de vorige eigenaren maar dat was per direct toen gelijk voorbij.
    Ze speelde zelfs samen met de makelaar.. die had toen ook de standen genoteerd op de dag van de overdracht en die kon ze ook 'ineens' niet meer vinden.

Nu wegens overstappen naar een andere leverancier moeten we 75 euro betalen. Dus dat valt wel mee:)
    We stapte over ivm de opmerking van de vorige leverancier van 'de cijfers liegen niet dus u moet gewoon de 800 betalen'
    In die 3 maanden tijd hadden we volgens hun een verbruik van een heel gezien in een jaar...
    Denk dat we in die 3 maanden maar 3 weken thuis hebben gezeten, de rest waren we nog in het andere huis of op vakantie..

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    We zijn begin november overgestapt van Essent naar Eneco en kregen van Essent bijna 800 euro terug. Die heb ik maar apart gezet voor het geval we die straks bij Eneco te kort komen, aangezien we bij hun nu met de dure gasmaanden beginnen.

Share This Page