Ik verf al een paar jaar mijn haar blond. Van oorsprong ben ik zelf donkerblond, maar na mijn zwangerschap is het donkerder geworden (en gebleven). Sindsdien verf ik het blond, nu al een paar jaar dus..... Nu is het 'probleem' dat ik het inmiddels eigenlijk te licht vind geworden (gebruik al die tijd dezelfde verf; Guhl beschermende cremekleuring, extra lichtblond, maar als ik foto's bekijk van ongeveer 1 jaar geleden en nu is het duidelijk lichter dan toen!). Op zich best een mooie kleur, alleen als het zonnetje schijnt (zoals deze week....heerlijk!!!!), is de gloed die erover zit echt to much. Ik grap soms dat het lijkt alsof er over mijn hoofd gepiest is. Ook bij sommig kunstlicht vind ik dit. Omdat dit dus bij 'normaal' licht niet het geval is zet dit me ontzettend aan het twijfelen.... Ik vind blond zo mooi, maar dit is teveel van het goede (lees:gele). (jammergenoeg lukt het me nu niet een foto toe te voegen). Nu zou ik het graag ietsjes 'donkerder' willen. Wel blond, maar niet het hele lichte dus. Het liefst zou ik het zelf willen doen omdat ik dan gelijk de goede kleur heb om mijn uitgroei bij te werken. Dit doe ik heel vaak, elke 3 a 4 weken. Financieel niet mogelijk om zo vaak bij de kapper te laten doen. Maar ik ben bang dat het 'groenig' wordt, of toch heel verkeerd uitpakt. Of wellicht low-lights bij de kapper. Maar ja, hoe ziet dat eruit als ik uitgroei krijg???? Wie geeft mij advies???
Hey meid ik heb over geblondeerd haar een pot rode verf gegooit ( robijn rood) tis goed gelukt heb alleen tegenworodig hilights want er zijn strengen wat lichter en donkerder. Bij de action hebben ze shampoo voor blond haar ( ook voor rood ) Misschien kun je een tijdje met speciale shampoo wassen dat de kleur vanzelf wat donkerder trekt?
Ik heb nu ook mooie blonde strengen, althans wat dat betreft ziet het er erg natuurlijk uit....alleen, is ietsjes donkerder toch mooier.....Ben alleen bang dat als ik er rood overheen doe, ik oranje wordt..... Ik wil zo graag, maar durf niet....
rood kan inprenciepe geen kwaad, indien je niet te lichte kleur neemt want hij valt lichter uit aangezien je blond bent. en wat het gele betreft zou je een zilver shampoo kunnen gebruiken om dat op te heffen.
Dat is eigenlijk ook wat ik wil; donkerblond. Maar ik ben zo bang dat het misgaat als ik het zelf doe. En als de kapper het doet moet ik elke paar weken terug om het bij te laten werken, en dat geld heb ik gewoonweg niet..... dilemma dilemma
let er wel op als je naar donkerblond gaat dat er een lans bestaat dat er een groene gloed overheen komt. misschien is het verstandig om de overgang bij de kapper te laten doen en het daarna bij te houden?
Ik zou niet zelf donkerblond erin gooien, de kans dat het groen wordt is vrij groot. Ik zou toch bij de kapper low-lights laten zetten en de kleur die er dan uit komt zelf steeds op de uitgroei thuis inzetten. Is je haar nu lang of kort? Als je haar lang is en je laat veel dunne low-lights inzetten lijkt het bijna een egale kleur. Zo doen wij het tenminste altijd in de salon. Groetjes
Als je een kleur blond kiest waar wat roodpigment inzit, zou het (normaal) niet groen mogen worden. Bijv. goudblond.
Ik heb de Guhl gebeld (dat ik daar niet eerder opkwam?!?!?!).... Zei zeiden dat als ik in de zelfde serie bleef en 1 of 2 tinten donkerder ging (dan zit ik nog steeds in de lichtblond-serie) er in principe niets mis kon gaan, dus geen gelig of groenige gloed. Ik ga dalijk een pluk proberen, als het dan misgaat dan is in elk geval niet mijn hele haar verpest....Ik heb idd. nu licht goudblond oid. gekocht. Het idee om het in eerste instantie door de kapper te laten doen is zeker in mij opgekomen. Maar ik ben bang dat als ik dan uitgroei krijg ik nooit dezelfde kleur krijg als bij de kapper - dus kleurverschil. Snap je!?? Duim alsjeblieft dat het goed gaat. Bedankt voor jullie reacties hoor!
Nou ik duim voor je! En als het niet goed gaat, klaag je gewoon Guhl aan en eis je een paar miljoen emotionele schadevergoeding.
Nou, het ging niet goed, maar ook niet slecht... Er gebeurde helemaal NIETS!!! Eerst 1 tint donkerder geprobeerd, een flinke pluk; zonder resultaat. Daarna aan de andere kant 2 tinten donkerder, ook weer een flinke pluk; ook geen verschil! Is dat nou niet raar???? Maar het goede nieuws in deze is dat het dus niet groen - geel of rood is geworden Heb dus toch een afspraak gemaakt bij de kapper. Ze gaat lowlights zetten. Vind het heel spannend eerlijk gezegd!!!!
Je kan beter geen goudtinten op licht blond zetten, dan is de kans op groen worden het grootst. Er zijn weinig blondtinten die roodpigment bevatten misschien alleen strawberry blond. Ik zag dat TS er al uit was en toch naar de kapper gaat, mooi toch mocht er iets niet bevallen heb je garantie!!
Ws. gaat ze eerst low-lights zetten. Desgewenst over een tijdje nog wat meer zodat de uitgroei niet meer opvalt, of weinig opvalt en ik niet meer hoef bij te werken of kleuren. Ms. in de winter maar kleurspoeling gaan gebruiken, mahonie oid. ipv die blonde 'troep'..... Ben er jaren blij mee geweest, maar nu kom ik er niet meer vanaf. Maar goed; schoenmaker houd je bij je leest....Ik ga morgen naar de kapper!!!! Heb er zin in, maar sch**t ook in mijn broek......(sorry)
hoihoi, ik heb van mezelf ook donkerblond haar, en vroeger deed ik t altijd blond verfen.Maar owzo slecht voor je haar! Dus nu sinds een paar jaar doe ik er blonde highlights in.. en is zeker niet zo slecht als helemaal blond verfen, en je hebt niet zo snel last van uitgroei! En ik ben blond! haha heb lang haar tot me kont, en dat is gewoon blond en ziet er goed uit,omdat daar nooit de verf bijkomt.