Alchohol <25 jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavs, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavs

mamavs Actief lid

8 okt 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had net een kleine discussie (wat nergens over gaat ik weet het !!)
    Maar hoor graag even jullie mening erover

Maar moet je nou TOT 25 jaar je legitimatie in de winkel laten zien dus als je 24 jaar bent nog wel 25 niet meer.

Of ook nog laten zien als je 25 ben ?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Tot de 25, dus tot en met 24 en als je 25 bent eigenlijk niet meer. Maar goed bij twijfel moet je toch je legitimatie laten zien.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.617
    1.157
    113
    alleen als ze het vragen laten zien!!
    maar onder de 25 volgens mij laten zien... maar je krijgt het dan gewoon mee hoor! vanaf 18 mag je alcohol kopen/drinken toch...

4. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Wanneer je eruit ziet alsof je jonger dan 25 bent geloof ik zelfs ;)
    Ten minste, ze vragen het mij nog steeds regelmatig... Heb mijn ID, ondanks dat ik ouder dan 25 ben, dus gewoon bij me.

5. mamavs

mamavs Actief lid

8 okt 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt.
    Ja ik weet het dat je het gewoon mee krijgt, maar het zit zo;
    Ik ging een flesje wijn kopen en de kassiere zei dat ik het altijd uit mezelf moest laten zien (deed ik niet uit mezelf wel toen ze erom vroeg hoor!) En toen zei ik volgens mij hoef ik het alleen te laten zien als je er om vraagt.

En daar was zei het dus absoluut niet mee eens vandaar mijn vraag.
    Ben nu 25 word in maart 26

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kocht laatst een fles wodka, en toen moest ik hem ook laten zien.... terwijl ik volgend jaar 30 wordt!! Ik moest er wel om lachen hoor, wat een compliment :p

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Er hangen hier bordjes met:

Nog geen 25? Laat je legitimatie zien bij de aankoop van drank.

Oftewel; ze hoeven er niet om te vragen...maar je moet het kennelijk al paraat hebben ALS je nog geen 25 bent dan.

8. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    tot 25, maar ook al ben je 25 en zie je er jonger uit moet je het alsnog laten zien..

toen het nog tot 21 was vergat ik wel eens mijn id, en al was ik al ouder dan 21 moest ik het alsnog laten zien.. ze geloofden niet dat ik zo 'oud' was ;)

dus eigenlijk moet je hem gewoon altijd laten zien behalve als je er al een stuk ouder uit ziet.. ;)

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.617
    1.157
    113
    en neem geen kinderen mee, anders denken ze nog dat de alcohol is voor je kind! krijg je het ook niet mee!!

10. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    haha dat geldt alleen als je een tiener bij je hebt. als je gewoon met je kleine kids wat wil kopen is dat geen probleem.. :p

11. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Dat hoeft niet meer! Is de verantwoordelijkheid voor de ouders... tenminste laatst nog vergadering over gehad opt werk over alcohol en tabak verkoop..

12. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik kreeg laatst niet eens sigaretten mee.. Nooit haal ik het maar nu nam ik het mee voor iemand ik ben 28 jaar.. Dikke zwangere buik en 3 kindjes om mijn heen in de leeftijd van 7,3,1 jaar die regelmatig mama tegen me zeiden haha... Dus was duidelijk dat ze mijn kindjes waren.. Dus ook wel duidelijk dat ik ouder dan 18 ben iedergeval.. Maar legitimatie lag in de auto.. Had zo geen zin in heen en weer te lopen.. Maar ik kreeg niks mee hoor...

13. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik sprak van de week een mevrouw die vertelde dat ze laatst in de supermarkt een ouder vrouwtje met haar kleinzoon (tiener) af zag rekenen.
    Dat vrouwtje had een flesje wijn bij haar boodschappen zitten.
    Ze kreeg het niet mee want haar kleinzoon was erbij.
    Toen vertelde ze nog dat ze haar kleinzoon meenam zodat hij voor haar die boodschappen kon sjouwen.
    Manager en al er bij geweest maar ze kreeg het echt niet mee;).
    Was zo sneu.
    Dus die mevrouw (die het verhaal vertelde) heeft toen het flesje wijn voor die oudere dame afgerekend.

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Ben bijna 30 en moest hem zelfs laten zien. Ik zei nog tegen die jongen dat ie er wel erg ver naast zat....

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ach als 25 bent er je ziet er jong uit zul je het ook moeten laten zien;)

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik werk als cassiere en het is tot 25 jaar. Maar goed, aan de buitenkant is het toch lastig te zien of iemand 24 is of 26, dus bij twijfel vraag ik het gewoon. Kan me geen bal schelen of iemand al 30 blijkt, ik heb een vast contract en ga niet mijn baan op spel zetten omdat mensen het vervelemd vinden. Want als je 3x niet gevraagd hebt tijdens een controle vlieg je eruit, en die controles zijn elke week.

17. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    ze begonnen eindelijk minder aan mij te vragen vorig jaar om legitimatie (24 jaar oud, en hoefde maar tot 20 te laten zien toch :)) maar nu kan ik het weer overal tevoorschijn trekken.
    nu heb ik m al sinds mijn 16e standaard bij me, omdat ik toen "al" 11jaar geschat werd door mensen.. tegenwoordig geven mensen mij de voordeel van de twijfel, en zeggen 17/18.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Pff ja gebeurd mij wekelijks...ik word dit jaar 30

19. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ik snap niet waarom mensen het een bezwaar vinden... je behoort je id altijd bij je te hebben want zonder kun je een boete krijgen. .. dus als het goed is heb je m toch al bij je...

Ik heb wel heel erg gelachen toe ik bij een tankstation langs de snelweg m moest laten zien (was toen vanaf 16)

20. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Precies dit!

Deel Deze Pagina