Kamperen

Discussion in 'De babyuitzet' started by Eendje 567, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

Jan 24, 2008
    176
    0
    0
    Wij gaan in de zomer lekker 14 dagen kamperen met onze kleine man. Alleen vragen we ons af of alle spullen wel in de auto passen :(

Daarom willen we eigenlijk een ander kampeerbedje kopen, maar ik kan nergens ervaringen vinden op het internet, dus ik dacht ik probeer het hier even!
    Heeft er iemand ervaring met een Deryan of een Nomad campingbedje en wat zijn de voor- en nadelen?
    Alvast bedankt!

2. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Deryan vind ik niet fijn. Hij is wel gemakkelijk neer te zetten, maar ik vind het niet fijn dat hij helemaal afgesloten is (warm!). Verder moet je een rits dicht doen en net op het moment dat ik de rits dicht doe, kruipt Emme naar de rits toe en 'wankelt'het bedje.

Ik heb zelf de Kiwi traveller van Phil en Teds. Die is vergelijkbaar met Nomad. Veel stabieler. Duurt wel wat langer met opzetten, maar een veel degelijker bed vind ik.

Baby Bjorn heeft er ook nog een volgens mij. Die heb ik laatst bij Prenatal zien staan. Zag er ook goed uit.

Pim

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Wij gaan met de caravan naar Spanje en ik heb nu speciaal een Deryan aangeschaft. De versie met opening aan de zijkant, zodat hij makkelijk in/uit te halen.
    Ik heb hem overdag al een paar minuten in de Deryan gelegd en dat leek goed te gaan.
    Aan de onderkant zitten 4 lusjes, daarmee kan je hem met bijv een touw aan iets vastmaken. Dat vind ik wel fijn, want we gaan de treinzit ombouwen naar 1-persoonsbed en daar komt de Deryan op te staan.
    Een gewoon campingbedje (ook Kiwi Traveller) past gewoon niet bovenop het 1-persoons slaapgedeelte.

P.S. Ik heb hem via Marktplaats gekocht, dat was een stuk goedkoper.

4. bjk28

bjk28 Lid

May 7, 2008
    14
    0
    0
    Wij hebben het travelbed van Nomad en zijn erg tevreden. is wel wat aan de prijzige kant, maar geld meer dan waard en goed te verkopen op marktplaats. De Deryan vonden wij ook wat onstabiel. Kukelden onze kids mee om tijdens de test (waren ze al ruim ene jaar overigens). Nu slapen onze kids er nog steeds in. Dus lang te gebruiken. We hebben het goedkope matje erbij (dus niet de inflatable) en met een alu-matje eronder voor de isolatie hebben onze kids het nooit koud gehad. eerste jaar sliepen ze in hun eigen slaapzak met lange mouwen. Vondze nog te klein voor een echte slaapzak. Daarna de bijpassende van Nomad erin. Voordeel hiervan is dat de bovenkant niet helemaal doorloopt zodat de kids niet direct met hun hoofd onder de deken liggen en je kan hem in het bedje vastmaken. Echt een aanrader als je gaat kamperen en niet teveel spullen mee kan sjouwen

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Wij gaan eind van de zomer ook kamperen, maar we gaan toch proberen ons gewone campingbedje mee te nemen... ik hoop dat het past! Ik vind het een beetje zonde een nieuw bedje te kopen, wat we waarschijnlijk dan maar 1x per jaar gaan gebruiken.

6. bjk28

bjk28 Lid

May 7, 2008
    14
    0
    0
    Normaal kan dat ook, alleen als je een tweeling hebt, past dat echt niet in de auto incl grote tent!

7. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

Jan 24, 2008
    176
    0
    0
    Ik wil het bedje ook gebruiken als we gaan fietsen...(dat doen we vaak een hele dag), dan kan Sjoerd mooi 's middags even een tukje doen onderweg... zo'n klein bedje past dan ook makkelijk in je fietstassen. Ik denk dat het de Nomad gaat worden, heb een site gevonden waar een mooie aanbieding stond..bovendien lijkt een katoenen bedje me lekkerder dan een polyester.
    Maar tips blijven welkom!

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    wij gaan van de zomer ook 2weken kamperen in een caravan en ik hoop idd dat het campingbedje gaat passen. mocht dat niet zo zijn dan kan alyssa gelukkig nog wel in de wagen slapen. ze is dan net 4maandjes dus dat gaat nog wel passen.

liefs doris

9. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

Jan 24, 2008
    176
    0
    0
    Wij gaan kamperen met een grote tent...die dus al de helft van de kofferbak in beslag neemt..we gaan binnenkort maar eens proefpakken met het oude campingbedje..als het niet past kunnen we alsnog een ander bedje kopen...Hoewel ik het idee heb, dat mijn man dat eigenlijk al besloten heeft hahaha..kan ie zelf meer troep meenemen haha

10. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    o dit is een leuk topic! wij kamperen ook elk jaar, dit jaar voor het laatst met ons tweetjes........ wij willen ook in de toekomst gaan kamperen met onze uk. en een baco bax tent haha we hebben nu al problemen om alles in de auto te krijgen (station... oeps!) haha ben benieuwd hoe dit straks gaat. ben ook erg benieuwd naar die nomad campingbedje, ziet er mooi uit en ik denk dat we hem wel vaker gaan gebruiken dan alleen als we op vakantie gaan (lekker in de tuin zetten of zo... of uit logeren bij opa en oma)

ga eens op marktplaats kijken!
    x

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb wel eens gelezen dat die bedjes snel omvallen.... of is dat onzin? Eva is nogal een woelwater en gaat haar hele bed door door tegen de spijlen te 'klimmen', dus ik zie het al voor me :(.
    Wij gaan binnenkort ook maar eens proefpakken, we hebben wel een redelijk grote auto, maar geen station. Wij krijgen ook altijd met moeite onze eigen spullen mee... dus ben benieuwd!

12. bouchere

bouchere Niet meer actief

wij hebben een deryan en hij is er helemaal weg van.
    ligt er in te kraaien en te schreeuwen en ziet kennelijk heel veel intresante dingen.
    hij valt er ook makkelijk in in slaap.
    wij zijn afgelopen weekend een paar dagen weggeweest met de caravan.
    en ging top.
    makkelijk naar buiten en binnen te verplaatsen als het weer verandert en geen mug die hem bijt!
    wij zijn blij met de aanschaf .

groetjes
    diana

13. Niet meer actief

Wij gaan ook kamperen... Maar wij nemen gewoon de aanhanger mee... Anders kun je nooit kwijt wat je mee wil hebben.. Herinner me van vroeger dat we ook altijd de aanhanger mee hadden hadden we tenminste de ruimte in de auto voor ons eigen.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Mijn vriend wil absoluut geen aanhanger mee en ik vind het zelf ook geen fijn idee. Misschien wel zo'n bak voor op het dak, maar dat vindt mijn vriend ook niets volgens mij ;). Het moet gewoon allemaal passen! :D

15. Niet meer actief

dan wens ik je veel succes met inpakken. hihi......

16. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    De Kiwitraveller (vergelijkbaar met het Nomad bed) is heel stabiel. Daarom kun je 'm ook ideaal als box gebruiken in de tuin of op vakantie.

Wij hebben trouwens vorig jaar een dakkoffer gekocht. Ideaal! Zoveel ruimte.

Pim

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Dank je ;). Ik laat het nog wel weten... ik denk dat ik mijn vriend moet gaan overtuigen voor zo'n dakkoffer, klinkt echt ideaal!

18. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    haha ja ik ken dat, een dakkoffer. haha mijn vriendd wilde dit nooit (stond lelijk en het rijdt niet lekker .. haha MANNEN....) maar dit jaar gaan we er toch mee weg! heb het voor elkaar gekregen! kunnen we vast kijken hoeveel ruimte we nu over houden voor de komende jaren....

19. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

Jan 24, 2008
    176
    0
    0
    heel herkenbaar, die van mij wil ook nog niet aan een dakkoffer en een aanhanger is al helemaal geen optie! (wil ik zelf ook niet hoor, aangezien ik zelf ook rijd). Ben erg benieuwd naar alle resultaten van het proefpakken haha, ik laat het wel weten of alles past!
    Wordt wel voor het eerst dat ik echt over mijn garderobe na moet gaan denken haha, normaal nam ik gewoon alles mee (station en met z'n 2tjes haha)..

20. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    Hmmm, dit jaar gaan we vliegen, maar was toch eigenlijk wel van plan het jaar er op met de auto te gaan en te kamperen. Als ik deze verhalen zo hoor, gaan alle spullen in onze Fiat Punto natuurlijk nooit passen ;)
    Bestaan er dakkoffers voor Punto's? ;) Een nieuw, grotere auto zou lekker zijn, maar ja,we hebben ook niet zomaar een berg met geld liggen.....

Share This Page