Laminaat in de lengte of in de breedte leggen?

Discussie in 'De lounge' gestart door rjdn12, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rjdn12

    rjdn12 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    1.810
    1
    0
    Hoi allemaal,

    Hoe hebben jullie je laminaat liggen?

    Wij zijn eindelijk klaar met onze Keuken en hebben al maanden laminaat liggen. Ik weer dat je normaal gesproken laminaat in de lengte hoort te leggen, hier bedoel ik mee van raam naar raam. Nu is het zo dat we een nieuwe schuifpui krijgen en dus nog niet het laminaat in de lengte kunnen leggen. Wel in de breedte..(dan doen we de laatste rij gewoon
    nog niet)
    Wat zouden jullie doen wachten of gewoon leggen?

    Bedankt!
     
  2. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik vind in de lengte leggen mooier en zou dan eventjes wachten...
     
  3. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik vindt in de lengte leggen ook mooier en zal dus ook nog eventjes wachten met leggen..
     
  4. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Tsja, als je toch al weet wanneer je schuifpui komt zou ik nog even wachten...
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou even wachten. Het heeft vooral met het licht te maken. Als je het in de breedte legt, zie je de overgangen van plank naar plank veel beter. Dan heb je dus allemaal lijnen van de ene kant naar de andere kant van de kamer. Met in de lengte heb je dat probleem niet zo. Door de verspringing valt het veel minder op.
     
  6. augurkjes

    augurkjes Niet meer actief

    zal ook even wachten. AL leg je het in breedte lijkt ook alles kleiner.
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben het in de woonkamer in de lengte, door lichtval en zo lijkt de kamer groter.
    In onze achterkamer hebben we het in de breedte, juist omdat het een smal kamertje is en het zo groter lijkt.

    Tis dus maar net hoe het licht valt en hoe breed je kamer is.
    Is ie smal dan in de breedte, voor een optisch breder effect. Maar dan nog staat dat niet in alle gevallen mooi.
     
  8. rjdn12

    rjdn12 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    1.810
    1
    0
    We hebben een huiskamer van 8 bij 3.5...
     
  9. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik vind het volledig afhankelijk van welke kamer
    als je al een lange maar wat smallere woonkamer hebt.. dan leg je het in de breedte.. dan lijkt de kamer breder.
    heb het hier ook in de breedte gelegd.. uit optisch oogpunt..
     
  10. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    De kamer over de lengte, want dan lijkt het langer.
     
  11. eefje85

    eefje85 Bekend lid

    28 dec 2009
    592
    4
    18
    Wij hebben onze houten vloer in de lengte liggen. Persoonlijk vind ik dat mooier (ondanks dat we een lange maar vrij smalle woonkamer met open keuken hebben).

    Bovenstaande zou ik niet doen, dan gaat de boel alleen maar schuiven en daar wordt het niet mooier van
     
  12. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Net wat je wil bereiken, wil je een optisch langere kamer doe je het in de lengte wil je een bredere kamer doe je het in de breedte....of zoals wij in ons oude huis hadden, diagonaal
     
  13. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Aangezien jullie kamer vrij lang en smal is, zou het prima kunnen om het laminaat in de breedte te leggen. Dan laat je de kamer wat breder lijken.
     
  14. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.467
    1.654
    113
    Brabant
    wij leggen het laminaat altijd met het licht mee. dus dan zie je minder naden.
     
  15. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Met het licht mee leggen, anders ligt de focus heel erg op de naden. Daarnaast zou ik niet alvast een deel leggen en de rest later, kans dat je verschuiving krijgt is groter. Ook heb je kans dat de meskanten misschien breken, omdat mensen net op de uiteinden gaan staan. (de planken kunnen dan teveel gaan werken, waardoor je schade krijgt.)

    En als je schuifpui er in zit, kan je in een keer de vloer helemaal afmaken, plinten en al, en is het ook echt helemaal af!
     
  16. mama van Marit

    mama van Marit Niet meer actief

    Officeel leg je hem met de zon mee. De kopse kant aan de kant waar de zon naar binnen schijnt. Is Dat bijvoorbeeld door het voorraam dan van voor naar achter in de lengte.
     
  17. girl21

    girl21 Niet meer actief

    wij hebben het diagonaal.. geeft een leuk speels effect..
     

Deel Deze Pagina