Jager schiet elf tamme katten dood

Discussie in 'De lounge' gestart door samantha1986, 18 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    Jager schiet elf tamme katten dood
    BLIJA - Een jager uit Holwerd heeft in een schuurtje in de Friese kustplaats Blija elf katten doodgeschoten. Eén kat wist te ontsnappen. De jager moet vrezen voor zijn jagersakte en kan volgens de jagersvereniging een fikse boete tegemoetzien. Het is enkel toegestaan verwilderde katten af te schieten in het jachtveld. Op deze manier katten afmaken valt volgens de jagersvereniging onder dierenmishandeling.

De jager schoot de katten dood op het terrein van een voormalige kuikenmester, die naar Harderwijk is verhuisd en zijn katten niet mee wilde nemen. Een buurvrouw nam de dagelijkse zorg voor de katten over. Zij is zeer geschokt door de dood van de dieren en denkt erover tegen de jager aangifte te doen.

Volgens Jelko de Ruijter van de Dierenbescherming maakt de aangifte zeker kans. „Er is gewoon sprake van een strafbaar feit, het is niet toegestaan huisdieren af te schieten.” De Jagersvereniging meldt in haar jaarverslag dat er per jaar 5000 verwilderde katten worden afgeschoten, maar volgens De Ruijter is dat aantal het topje van de ijsberg, „De jagers doen al jaren schimmig over het aantal katten dat ze afschieten, naar ons idee zijn het er veel meer en zitten er ook heel veel gewone huisdieren bij. Elke keer dat wij de Jagersvereniging daarop hebben aangesproken, kregen we nul op het rekest.”

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat een debiel zeg !

3. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    van mij mogen ze zijn jagersakt afnemen
    en hij mag van mij de cel in

want dat doe je toch niet 11 katten afschieten

liefs samantha

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

pffff vind het eigenlijk al erg dat ze die wilde katten mogen afschieten!!

heb 2 katten, fokke&sukke en dat zijn echt mijn baby's ;) (arme beessies)

5. Fatna

Fatna Actief lid

23 aug 2005
    168
    0
    0
    dierenbeul, ze zouden hem moeten afschieten!

:confused:

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

tegen de muur ermee en met zijn eigen geweer in zijn been schieten

7. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    WAT! :confused: wat een grote #######!!!!
    Als ik hem in mn handen zou krijgen zou ik hem afschieten!!! bah ik kan me hier zo kwaad om maken!
    Ze zouden hier in nederland veel zwaardere straffen moeten hebben voor dierenmishandeling/verwaardelozing enz...

8. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
    Wat een L*L zeg!! Die lieve schatjes!! Ik heb zelf ook twee katten Kitty en Nikky, moet er niet aan denken!

9. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    pff tis toch te gek voor woorden zeg!!

10. Niet meer actief

Zieke geest die gast! Bahbah, ze moeten het strafsysteem zoals in amerika is hier gaan toepassen, is het gedaan met de flauwekul! :evil:

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een eikel zeg... zullen we hem eens in een schuurtje stoppen?

12. micioo

micioo Lid

13 aug 2006
    14
    0
    0

In zijn been????
    Gewoon dwars door zijn kop wat mij betreft. En al zijn jagervriendjes erbij.
    Kan er niks aan doen, wordt enorm giftig als ik zulke berichten lees.

13. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Sorry hoor maar wat een idioot! Wie denkt hij wel dat hij is, God ofzo. Nou van mij mogen ze zijn vergunning afnemen en aanklagen voor dierenmishandeling!!!

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Geen woorden voor zo'n dierenbeul!! Hem moesten ze afschieten! Ooh wat kan ik hier boos om worden!! :evil: :evil: :evil:

Deel Deze Pagina