als het niet ver rijden was had ik gezegt kom kijken hoe het hier gelegt is we hebben nu de goedkopere laminaat dus heeft krassen niet te geloven wij gaan volgend jaar weer voor onze pergo vloer
Ik heb beneden Pergo en in de babykamer Pergo, en in de slaapkamer en zolderkamer een laminaatvloer van leenbakker, nou ik merk het verschil wel hoor! Pergo is prachtvloer, maar wel heel duur helaas. Maar goed als je dan kwaliteit wil, dan zou ik voor Pergo gaan. Als je Pergo googled kom je de site tegen, daar staan ook verkooppunten van het merk, die tevens ook laminaat komen leggen. mijn vriend heeft het overigens zelf gelegd en het ziet er prima uit.
Wij hebben vorige week laminaat gekocht bij CarpetRight, voor op de bovenste twee verdiepingen. Wij hebben ook gekozen voor wat betere kwaliteit. Geen Gamma of Praxis laminaat voor ons! Het is van kwaliteit 'licht commercieel gebruik' (dus wat beter dan normaal woongebruik) en heeft geloof ik een dikte van 8 cm. Het merk was Eurostep? Even kijken hoor... Qua prijs zaten wij op.... 2.500,- voor 110 m². Dus 22,72 per m². maar dit is inclusief ondervloer, plinten, hoekstukjes, 3% snijdafval en weet ik wat er nog bij komt kijken. We laten het niet door CarpetRight leggen, maar mijn man doet het samen met een vriend, die onderaannemer is.
no offence maar ons laminaat is ook 8 mm dik, voor commercieel gebruik geschikt en "maar" 11 euro per m2 (met aktie) ik kom met 125 m2 op 1400 euro inclusief ondervloer en plinten e.d. maar dan is het ook 8 mm dik en intensief woongebruik en NORMAAL commercieel gebruik dus wat dat betreft betaal je bij Carpetright voornamelijk voor de prijs (en ik heb er in een ver verleden eens gewerkt geloof me zo hoogwaardig vergeleken met een bouwmarkt is het niet) als je meer kwaliteit wilt moet je meer denken aan een 40-50 euro per m2 dan is het intensief commecieel gebruik, maar je hebt voor hetzelfde geld al een goedkope plankenvloer.. Er zijn nogal wat klachten wat betreft Carpetright kan ik je zeggen lang niet altijd even goede service (ja vooraf wel maar zodra je betaald heb is het redelijk foetsie) dus kijk alles goed na kan ik je adviseren..
Hoe zit dat eigenlijk als je nieuw laminaat of vloerbedekking laat leggen? Moet je dan zelf je hele woonkamer leeghalen qua meubels en in de tuin zetten of zo. Lijkt me echt niets met die zware kasten van ons. Helpen die mensen daar bij of werken ze er omheen? Lijkt me zo'n gedoe. Charlie
Nou, tussen de offerte en de daadwerkelijke aankoop heb ik voldoende onderzoek gedaan. Zowel naar de kwaliteit van het merk laminaat, als een grondig prijsvergelijk op internet. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik er via een onbekende website hoogstens 200 euro goedkoper was.
Ik in Emmen, haha. Helemaal aan de andere kant van het land . Wat doe je dan? Ik sta op de gordijnafdeling! Liefs
ik kassa en gordijnafdeling ben multifunctioneel. Dat is idd helemaal de andere kant van het land hahaha. Hoe bevalt het je op de gordijnafdeling? groetjes
Ik denk inderdaad dat je dat zelf mag doen . Of je moet er weer extra voor gaan betalen natuurlijk gelukkig hebben wij niet zulke hele zware meubels. Enige "probleem" is dat je volgens mij de eerste 24 uur niets op het laminaat mag zetten...Maarja om mijn bank nou buiten te laten staan. Dus dan zou eerst de ene helft van de kamer moeten en dan 24 uur later de andere helft (zodat de meubels op dat stuk kunnen staan zeg maar).
je moet er idd van uit gaan dat je je hele verdieping leeg haalt. Lijkt me logisch toch! Ik ben het er ook mee eens dat het niet moeilijk is goed te leggen, als je kwaliteit koopt. Wij hebben boven een beetje zuinig gedaan, dat dus nooit weer! Wij hebben al een ondervloer en plinten kopen we apart, dus ik reken op zo'n 1000 euro voor 40 vierkante meter
Ik denk dat je daar nog onder kunt. Wij hebben dus voor 110m² 2.500,- afgesproken voor álles. Dat is omgerekend 909,- voor 40m². Je kunt die info in ieder geval gebruiken om af te dingen