Laminaat leggen op zolder met puntdak

Discussie in 'De lounge' gestart door Mariska121, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Hey dames,

Wij zijn de zolder aan het opknappen, en hopelijk kunnen we volgende week beginnen met het laminaat.

Alleen heeft het laminaat wat wij wilden gebruiken (weet niet of er en andere manieren zijn om laminaat te leggen) een klik systeem waarbij je de plank scheef in de plank zet die ligt, en dan naar beneden duwt. Standaard Gamma laminaat. Alleen denken wij dat je de laatste plank niet kan leggen. De eerste rij kan je leggen en dan in de punt schuiven, maar dan werk je naar de andere kant, de andere punt van het huis, en dan moet je die laatste plank gaan klikken.

Weten jullie uit ervaring of dit gewoon kan, of dat je het laatste deel bijvoorbeeld moet gaan lijmen oid.

Hopelijk vinden jullie het duidelijk en snappen jullie wat ik bedoel :)

2. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

het lijkt mij dat je laminaat gewoon kan leggen, maar je moet wel iets ruimte aan de kanten over houden vanwege het nog uitzetten van de vloer.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik snap hem niet helemaal maar je legt de planken niet strak tegen de muur dus volgens mij kan je altijd de laatste rij leggen (of ik moet je vraag nu heel erg verkeerd beantwoorden sorry dan :):D)

4. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Het uitzetten van de vloer is voor mijn gevoel 2 cm aan beide kanten oid, geen 20 cm :p Voor mijn gevoel kan je wanneer die van punt naar punt gaat, dus de ene punt gelegd hebben, dan de hele vloer erin, en dan de laatste rij erin leggen, die klik niet maken, omdat je die plank scheef in de al liggende plank legt...

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Als je rij voor rij legt is het toch geen probleem? de laatste rij leg je maar aan 1 kant vast.

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Dat moetmakkelijk gaan hoor,of jullie dak loopt wel heeel erg schuin..

7. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

je legt dus de vloer scheef? dus niet in de lengte of breedte? of bedoel je dat je muur scheef naar binnen loopt?

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik snap denk ik wel wat je bedoelt..

Je bedoelt dat je die laatste plank dan niet schuin omhoog kan doen en dan naar beneden klikken toch? Loopt je dak erg schuin aan de onderkant?

Je zou ook kunnen kijken hoe je uit komt.. vaak heb je geen hele plank aan het einde maar moe je die plank in de lengte doorzagen en is hij dus smaller.. Dat kan je doen door de breedte van je zolder op te meten en dan kijken hoe breed je laminaat is en dan uitrekenen hoe je uit komt..

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom leg je het dan niet over de breedte dan heb je dat probleem ook niet

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Dan zit je toch ook in de hoeken?

Wij hebben hetzelfde maar wij gebruiken de hoeken als opslagruimte met schuifdeurtjes. Dus we leggen niet helemaal vanuit de hoek. Maar vanaf de schuifdeuren

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee want dan ga je de andere kant op zeg maar en is het wel te doen. ( hetzelfde op zolder hier gehad)

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik snap hem nu helemaal ;)..

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het laatste stukje zal inderdaad wel onhandig gaan, denk ik. Je moet de plank toch schuin omhoog houden voordat je kunt klikken en daar zit je dak dan al. Plus kun je er zelf natuurlijk gewoon niet goed bij.

Wij hebben ook laminaat op zolder, maar dit loopt maar tot de knieschotten. Achter de schotten hebben we zeil gelegd.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou zo ver mogelijk proberen te leggen en dan een opbergsysteem maken onder de schuine delen. Zo heb je en extra opberg ruimte en je ziet niks van de eventueel missende plank.

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

Je moet zowiezo een paar cm ruimte overhouden voor de werking van het hout. Mijn vader geeft als tip om die ruimte op te vullen met flexibele siliconekit.;)

Maar ja dan nog denk ik dat het best moet lukken hoor
    zo heel haaks hoef je de planken toch niet vast te houden als je ze in elkaar klikt?

Misschien een gek idee, maar als je
    de laatste 2 planken eerst ( op een plek waar je de ruimte hebt) aan elkaar klikt voordat je ze aan de rest van de vloer klikt, zou dat niet kunnen ? :(:)

16. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

ik zou dan aan allebei de schuine kanten beginnen en dan naar het midden toe werken en daar de beide helften aan elkaar leggen. Of eerst een paar planken vanuit de schuine kanten en dan vanuit het midden naar de schuine kanten dan zit de plank( en) die misschien doorgezaagd zijn niet in het midden van de kamer maar vlak voor het schuine dak.

17. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    niet van schuine muur naar schuine muur leggen, maar tussen d rechte muren, laminaat moet je proberen te leggen in de langste richting van de kamer. Het is mooier als je tegen de zijkanten van de vloer aankijkt ipv meekijken met d lengte van de plank als je binnenkomt.

18. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dit hebben wij ook gedaan. Gaat prima, ten minste mijn man had de vloer er zo inliggen. En aan 1 kant een schuine wand..

19. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.163
    1.844
    113
    Zou ook kijken of je dat wild want dat kan makkelijk want dat is een dode hoek om een berg ruimte te maken 1 meter van de kant en dan heb je het ook opgelost en kun je er van alles achter doen:).

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Dit gaat niet werken, want je moet de planken schuin ten opzichte van elkaar houden om ze te klikken.

In bovenstaand voorbeeld zou dat betekenen dat je dan de helft van de al gelegde vloer schuin moet leggen. Dan kom je alsnog met het schuine dak in de knoei.

Of een afwerkstrip in het midden, maar da's geen gezicht.

Deel Deze Pagina