Hallo Dames, Ik denk dat hier ongetwijfeld dames zijn die WW doen of hebben gedaan. Ik zoek ervaringen over WW maar ook wat het nu precies inhoudt. Ik heb op de site gekeken maar zie niet echt concreet en duidelijk hoe het nu werkt, wat je moet doen, je menu's etc. Ik zie alleen hoe je, je kunt aanmelden, stappenplan via app etc. Aan de andere kant twijfel ik om geen WW te doen maar om op een 'normale' manier af te vallen. Door gezond te eten (doe ik nu ook maar ik sla maaltijden over), meer te bewegen, geen chips, snoep, fris etc. Ik moet in totaal 10 kilo kwijt dan zit ik op mijn oude gewicht vóór mijn zwangerschappen. Ik lees graag reacties/ervaringen/tips. Groetjes Zonstraal
ik doe het met normaal gezond eten, nu -13,5 in 2,5 maand kwijt Weight watchers vind ik voor mezelf onnodig en kost ook geld. Voor sommige is het een stok achter de deur
Maaltijden overslaan moet je dus nooit doen, daar val je echt niet van af. Gewoon 3 x keer gewoon normaal/gezond eten, gezonde tussendoortjes, maar jezelf best een keer trakteren op chips etc (in de weekenden) Verder veel water drinken, minstens 1,5 liter per dag en veel bewegen.
Wauw dat is een mooi resultaat! Mag ik vragen hoe jouw dagmenu eruit ziet? Mijn grootste probleem is het ontbijt, ik vind dat zo verschrikkelijk. Heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd maar het blijft moeilijk.
Ik sla maaltijden niet bewust over. Ik sla meestal het ontbijt over omdat, ik dat erg moeilijk vindt om in de ochtend te eten. Ik weet dat dit juist de belangrijkste maaltijd is van de dag en daarom wil ik mezelf gewoon gaan voornemen om de knop in ijn hoofd om te gaan zetten en bewuster te gaan eten.
ontbijt vaak een bak optimel kwark a 500 gram ( echt veeeel), tussendoor cherry tomaatjes of een rijstewafel, lunch 2 volkoren crackers met 20+ kaas, of heiz, tussendoor weer rijstwafel, cherry tomaatje of plak peperkoek, dan het avondeten ( ook gewoon eens broodje hamburger of friet, maar merendeel gezonde dingen zoals kip, vis, etc), en dan 's avonds voor de tv een bak rauwkorts of 2 hardgekookte eitjes
Ik ben wel aan ww begonnen, en leer zo echt wat slecht voor je is en wat goed. Dat kan echt zitten in hele kleine dingen.Mij bevalt het heel goed, en de kosten vallen ook echt wel mee vind ik. Ik ben in 6 weken 4 kilo afgevallen. Alles wat je eet heeft een aantal punten, en iedere dag mag je een bepaalde hoeveelheid punten eten en drinken. Als je sport krijg je extra punten.
Ik vind Weightwatchers super! Het helpt je om gewoon gezond te eten en regelmatig! Ik heb t ook een tijd gedaan... na een tijdje ook mee gestopt. Maar met oog op hopelijk een toekomstig zwangerschap hoop ik het daarna weer te kunnen doen omdat ik soms net die stok achter de deur moet hebben. En dan insanity blijven doen eens kijken hoe snel dat zal gaan zeg!
Gewoon zelf doen door minder te eten en meer te bewegen. Maar blijf wel altijd goed gezond eten!! Ben nu even niet aan de lijn, maar zorg ook dat ik niet aankom.
Ik doe ook WW en zie mijn ticker: ben in een maand 4,8 kg kwijt. Wat al eerder gezegd is, het helpt je echt met een gezonde voeding! En met name ook meer gebalanceerd. Ik deed wel eens crashdieet maar daar schiet je uiteindelijk niets mee op. Ik vind het wel meevallen, de kosten, ik doe momenteel alleen de online WW en dat is 15 euro pm. Ik vind de app ook heel handig, zo kan ik altijd snel even spieken naar de propoints of ideetjes opdoen als ik nog even snel boodschappen moet doen.
Gewoon goed en gezond gaan eten. Ga bewegen. Ga je verdiepen in eten hoe en de wat en je hebt al die geld klopperij niet nodig
Eens, kan die 45 per 3 maanden ook beter besteden dan aan weight watchers o.i.d (bijv aan gezonde voeding), je kunt ook afvallen zonder weight watchers, het is geen wondermiddel, alleen een soort handvat qua punten tellen etc, maar afvallen moet je toch echt zelf doen, dat doet weight watchers of een ander dieet niet voor je.. Idd gewoon verdiepen in gezonde voeding, dan kom je al een heeeeel eind
Maar de dingen die ik vaak lees als mensen willen afvallen dmv gezond eten zijn 9 van de 10 keer ontzettend ongezond!dan lees ik wat mensen eten en dan kun je beter dikker zijn als dat elke dag eten Ik zou me verdiepen in gezond eten en niet caloriearm want dat is juist ongezond! En niet gaan lijnen maar je eetpatroon veranderen en dan zo dat je dit je hele leven op een fijne manier kunt volhouden! Succes!
@junejunos; ik kom gewoon netjes aan de 2000 calorieen hoor alleen dan wel met het overgroot deel gezond eten ipv voorheen Mac, pizza's, bapao, worstenbroodjes, etc.. Ik eet liever heel m'n leven gezond dan ongezond en extra kilo's, dat is een keuze die je maakt, het is maar wat je belangrijker vind.. Ik vergelijk een dieet een beetje met stoppen met roken.. Je kunt het doen met nicotine pleisters, speciale kauwgom, acupunctuur (wat bakken geld kost, en uiteindelijk slechts een handvat is want JIJ moet het ZELF doen) maaaar je kunt ook gewoon cold turkey stoppen met veel wilskracht en doorzettingsvermogen, dan kost het geen geld. Uiteindelijk bereik je hetzelfde met beide methodes (stoppen met roken dus) enkel kost het ene geld, en het ander niet, je moet het toch zelf doen..
Wij doen het ivm kosten ook zonder ww! Er zijn maanden dat we even niet zo streng zijn en dan even blijven hangen, maar ik ben nu 12 kilo kwijt in nog geen jaar, waarvan we een maand of 4 niet opgelet hebben, en mijn man 17! Ik wil er nog 15 kwijt en man 12! En we snoepen echt nog wel, sporten er niet bij en we hebben onszelf geen einddatum gesteld! We merken allebei dat we minder kunnen eten tijdens avondeten enzo nu, dus de hoeveelheden worden nog altijd minder.
Natuurlijk kun je ook afvallen door 'normaal' te gaan eten uit jezelf, eventueel jezelf gaan verdiepen in gezonde voeding en normale hoeveelheden. Voor de een is dat prima te doen, een ander gebruikt bijv. WW als stok achter de deur, door een eetdagboekje bij te houden word je je ook bewust van wat je binnenkrijgt, het is gewoon een makkelijk 'tooltje' om alles bij te houden. De keuzes moet je allemaal zelf maken, dus je krijgt op die manier ook dat resultaat. Gewoon net wat bij je past en of je het geld daaraan uit wilt/kunt geven.
Ik gebruik sinds kort een app op mijn telefoon, Noom (helaas wel in het engels) en ben nu al vier kilo kwijt. Het hele principe van het programma draait om het eten van de juiste voedingsmiddelen en daardoor minder calorien binnen te krijgen en gewich te verliezen. Daarin heeft het wel wat weg van weight watchers. Volgens dit programma zijn er gezonde caloriearme producten (groen), gezonde calorierijke producten (oranje) en heel calorierijke/ongezonde producten (rood). Het meest ideale is om maaltijden te krijgen die bestaan uit 50% groen, 35% oranje en 15% rood. Het grote voordeel is dat je alles mag eten wat je wilt, alleen niet alles in dezelfde mate (eigenlijk is het gewoon logisch nadenken). Het leuke van de app is dat er diverse mogelijkheden bij zitten. Zo is het heel makkelijk om een eetdagboek bij te houden, door alles wat je eet te schatten en in te vullen, hierdoor maak je voor je zelf inzichtelijk waar het vaak fout gaat. Er is een gewichtsgrafiek, met het verloop van wat je bent afgevallen en wanneer je op je streefgewicht zit. Ook is er een mogelijkheid om te loggen waar/wanneer/hoe lang je een sport hebt uitgevoerd en de mogelijkheid om met het programma zelf te loggen hoe lang. Het geschatte calorieverbruik wordt dan in meerdering gebracht op het dagelijkse caloriebudget. Ik vind het een leuk en handig programma omdat het gewoon duidelijk maakt hoe je zonder honger zo min mogelijk calorieen binnenkrijgt en het maakt het ook leuk om extra te gaan bewegen. Door deze dingen val je af.
Ik heb ook recent ww gedaan, maar vind het eerlijk gezegd geldklopperij. Je kunt ook prima gratis tools vinden op het internet. Had een 3 maanden abonnement en achteraf spijt, want na jarenlange strijd tegen de kilo's weet ik toch eigenlijk best wel hoe het moet. Gewoon gezond eten en bewegen!! Tja, het blijft makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben nu aan het shredden, werkt ook goed !