Kan ik hierover aangifte doen bij de politie?

Discussie in 'De lounge' gestart door papier, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    In een week tijd zijn 3 van mijn banden lek. Eerste keer was het lucht eraf gehaald, tweede keer zat er een scheur vlakbij het ventiel en de derde keer was ie gewoon helemaal lek. Ik heb het laten checken bij de garage, want de banden zijn nieuw (2 weken terug laten zetten). Nu blijkt dus dat de 2 laatste banden opzettelijk lek zijn gestoken. Kan ik hierover aangifte doen bij de politie? Ik weet namelijk niet wie de dader is.

En hebben jullie misschien tips hoe ik zoiets kan voorkomen? Ik ben namelijk elke ochtend bang dat mijn band lek is en ik niet naar mijn werk ga (nog 2x en ik lig eruit).

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.135
    1.831
    113
    Zou het wel doen misschien zijn er meerdere die iets aan de auto hebben.

3. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Gewoon doen idd
    En je werk mag je niet ontslaan als er vandalen jou auto vernielen
    Ik zal ff informatie inwinnen bij de rechtsbijstand ;)

4. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ja, aangifte of een melding doen. Dan kunnen ze er wat mee.
    Sowieso kan de garage voor jou getuigen dat de banden daadwerkelijk lek gestoken zijn en dat het niet door bijv. slijtage kan komen.

Niet iemand in de buurt waar je je auto zo lang mag stallen?

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het heeft geen zin. Onze autobanden zijn 3 x lek gestoken en we hebben 3 x aangifte gedaan.
    Ze hebben ons afgewimpeld en aangeraden om thuis achter de computer maar aangifte te doen.
    De auto van ons buurmeisje is helemaal in de lengte gekrast, andere auto voor de deur werd in de fik gestoken...

Dus nee, de politie is er alleen om boetes te incasseren of te flitsen.

Ik heb allang geen vertrouwen meer in ze.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja hoor dat kan. Tis gewoon vernieling ala 350 sr. Politie is verplicht je aangifte op te nemen. Hier hadden we een vernielingengolf van autos. Verdachten zijn na maand gepakt door de aangiften. Zonder aangifte kan je niets.

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je aangifte hebt gedaan is er voor je werk voldoende bewijs dat je door onvoorziene omstandigheden te laat was..en dat het geen smoesje was..

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ja hoor! Aangifte doen! Wordt ook aangeraden, want hoe meer aangiftes hoe dikker het dossier wordt.

Ook zou ik de formulieren aan je leidinggevende laten zien, het is toch bizar dat als de vandalen bezig zijn jij je werk daardoor kan verliezen?!

9. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ja hoor gewoon aangifte doen. Bel even het politiebureau bij jou in dorp/stad of je in persoon aangifte kan doen of dat ze liever hebben dat je het via internet doet. Qua behandeling van je zaak maakt het niets uit.

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ja hoor zou ik wel doen
    Bij mijn ouders in de straat is het een rage geweest iemand deed dat opzettelijk Door die aanklacht is de politie gaan opletten bij ons in de straat .. en opeens wat het over

11. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik zou alleen aangifte doen als bewijs voor je werkgever.
    Maar verder doet de politie er niks mee is mijn ervaring.

Hier 2 x auto inbraak en 1 x scooterdiefstal. Zijn ze nooit achteraan geweest o.i.d. Na zelf wat rond te speuren hebben we zelf de scooterdief gevonden. Weer naar de politie geweest. Politie heeft de scooter in beslag genomen en daarna papieren gecontroleerd. En die klopten uiteraard omdat alle kappen overgezet waren op een ander frame en heeft diefje gewoon zijn (onze!) scooter terug gekregen ;) Terugstelen was een betere optie geweest.

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ja hoor dat kan gewoon, valt onder vernieling.

Wellicht zijn er meerdere vernieling geweest in de wijk en kunnen ze hier een beeld van krijgen.
    Een echt onderzoek zal er denk ik niet komen als er geen aanknopingspunten zijn.

Van je werk snap ik het wel, je zal dan ander vervoer moeten regelen en zeker als het vaker voor komt.
    Jij kan er niets aan doen maar jou werkgever al helemaal niet.

13. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ja, aangifte doen en een kleine camera in je auto stallen.

14. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Een aangifte thuis achter de computer is hetzelfde als aan het politiebureau. Het verschil is dat je daarvoor geen afspraak hoeft te maken en je meteen je aangifte kan doen. Dat scheelt jou weer wachten en zo blijft er op het bureau meer capaciteit beschikbaar voor aangiftes die helaas niet via internet gedaan kunnen worden. Je opmerking onderaan je bericht vind ik een beetje kortzichtig en origineel is hij al helemaal niet;)

@ts: Zoals velen hier al gezegd hebben: toch maar even aangifte doen (via internet dus het snelste). Ik kan je natuurlijk geen garantie geven dat er (meteen) een dader gepakt gaat worden maar mogelijk zijn er soortgelijke incidenten in je wijk en kan die van jou er aan gekoppeld worden. Dan kan er eventueel ook preventief op worden ingezet door de politie zodat er mogelijk alsnog een boef bij gepakt wordt of dat een volgend incident voorkomen kan worden.

Sterkte, lijkt me heel vervelend voor je steeds!

15. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    is dit wel legaal?

16. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Of je het beeldmatriaal mag gebruiken weet ik niet, maar je komt er wel achter wie het is en kun je het tegen die persoon gebruiken.

Bv. een brief in de bus gooien dat hij/zij gezien is bij het beschadigen van de auto, en bij het vervolg de politie gewaarschuwd wordt en als afzender op de brief de naam 'Een buur'. Die persoon zal zich rotschrikken. Je kan er eigenlijk alle kanten mee op.

Deel Deze Pagina