Ik heb eens ergens lang geleden met één oog gelezen dat met heet water er ook een doffe laag achterblijft, ik doe het sinds die tijd met koud water op plavuizen en daar heb ik dan geen waas op....
Misschien jemako uitproberen? Je kan zo'n verkoopster bij je thuis laten komen om het uit te proberen. Zodat je niet gelijk zo'n dure set hoeft te kopen. Ik ben iig fan.
Ik dweil mijn laminaat vloer (met 4 zijdige v groef) dus grote kieren 2 keer in de week met de stoomreiniger en hier ook geen opbollend laminaat of lamineer laag wat los laat hoor! Mijn vloer glimt mooi en het scheelt mij zoveel kracht zetten
Ammoniak was hier de enige optie, en niet na 1x, maar na enkele keren werd het echt duidelijk zichtbaar. En inderdaad niet te warm water gebruiken
Hier geen laminaat maar een oude houten vloer. Als ik allesreiniger gebruik wordt mijn vloer ook dof. Maar wanneer ik dweil met groene zeep heb ik nergens last van. Vloer ziet er dan weer prachtig uit!
Voor mij werkte de laminaatreiniger van HG goed. Dan glansde hij weer mooi! Ik was soms ook eigenwijs en deed het met allesreiniger en dan was hij meteen weer dit!
houten vloer is een natuurproduct wat werkt en ‘leefd’ die moet juist een klein beetje vettig blijven. Daarom staat een houten vloer vaak ook in de olie. Tenzij je er flink wat lagen lak overheen hebt gesmeerd. Omdat laminaat een geloten structuur heeft kan de vettigheid niet mooi in het materiaal trekken, wat bij hout wel gebeurd, dus blijf je een doffe zweem houden op het laminaat.
Ik ga vanaf vandaag dweilen met koud water en een scheut natuurazijn. Kijken of ik na een week verschil zie. Anders schaf ik een andere dweil aan
Ik begrijp je helemaal. Dat is ook de reden dat ons laminaat er over een paar maanden uit gaat. Ik word er helemaal niet goed van, heb ik alles lekker schoon en gedweild, maar die vloer blijft er niet uit zien.. zo zonde!
Herkenbaar, hier als deze vloer eruit is ook nooit meer laminaat, wat een doorn in het oog die doffe waas eroverheen. Dweil al een jaar met stoomreiniger en heel af en toe nog maar alles reiniger maar die waas is nooit meer weg gegaan.
Nog nooit een waas/doffe plekken gehad op de laminaat vloeren en ze liggen al heel wat jaren. Ik dweil met koud/lauw water met een scheut natuurazijn of ammoniak. Vloeren zien eruit als nieuw. In de woonkamer hout, dat vind ik veel bewerkelijker.
Hier een antraciet kleurige laminaat vloer. Ligt nu 13 jaar. Ik gebruik laminaat reiniger + glans bij Action vandaan. Is van het merk Bruynzeel. En hier ook 2 grote honden in huis.
Ik heb nog nooit een doffe waas gehad op mijn laminaat. En ik dweil met heel heet water en vloerreiniger van de action. De vloer glimt als die gedweild is en die ligt er inmiddels al 6 jaar.