hallo dames, klein dillema. Mijn vriend heeft vanmorgen intern gesolliciteerd naar een andere functie. Uiteindelijk niet gekregen, maar goed. Hij had blijkbaar wel een positief gesprek gehad, maar wou er verder maar niet met mij over praten want hij wist toch wel hoe ik reageerde . Blijkbaar denkt hij dus dat ik overal om zeur en toch niks goed genoeg is voor mij..... En dan belt hij zijn vader op en gaat daar alles aan vertellen, wat die niet aan mij verteld. Wat moet ik hier nou mee??? Na het verhaal gehoord te hebben d.m.v. dat hij met zijn vader aan het praten was, hoorde ik dat hij een opleiding kan beginnen mits hij niet te rayon gebonden is. Dus meld hij mij dat als hij naar bijv. brabant moet we maar moeten verhuizen, want ja het is toch zijn baan. Maar ondertussen heb ik mijn baan, familie enz. hier en wil ik absoluut niet naar de andere kant van het land verhuizen. Blijkbaar is hij dus belangrijker als ik in deze relatie... Ik ben behoorlijk gefrustreerd op dit moment en soms twijfel ik gewoon aan onze relatie de laatste tijd.... Hebben jullie tips?? groetjes
moeilijke situatie! Het lijkt mij dat je dit soort dingen samen moet bespreken en samen de knoop door hakken... Als je er niet snel neutraal over kan praten (dus zonder ruzies, standpunten, verwijten, de beslissing al nemen) waarbij je alle voors en tegens op een rijtje zet voor beide opties voor beide partijen... is de kans groot dat je allebei met de hakken in het zand gaat! Dan wordt het weigeren om het weigeren, want dat wilt de ander dus dat wil ik niet. Dit levert zo'n oneerlijke relatie op, helemaal uit balans.... wordt je beide niet gelukkig van gelukkig zelf geen ervaring mee maar wel gezien bij vrienden! Beide weigeren ze juist dat gene wat de ander graag wilt (zij wilt graag kinderen en hij wilt naar buitenland, nu hebben ze niks komen niet tot compromis) Mijn vriend gaat binnenkort kijken naar een andere baan, kans is groot dat hij dan in een andere plaats gaat werken. Mogelijk moeten we dan ook verhuizen. Dit bespreken we wel samen, hoe goed de baan ook is... we hebben bijvoorbeeld niks te zoeken in Groningen (fantastische stad daar niet van...)