Ik heb een vraagje, hoop dat iemand er antwoord op heeft: Wij wonen op de 2e verdieping in een appartementencomplex, maar we hebben geen lift. Nou heb ik van een vriendin gehoord dat je in zo'n geval niet thuis mag bevallen omdat ze je niet van de trap mogen dragen als je opeens toch naar het ziekenhuis moet.. Weet iemand of dit echt zo is? Ik dacht namelijk dat het nooit een probleem was, maar ze zei dus dat dat een nieuwe regel was ofzo.
ik weet wel als je boven de 100 kg weeg dat je dan beneden moet bevallen.. en anders mag het volgens mij wel.. maar dat is hier toen bij mij vertel bij de Vk vraag het anders daar even na? dan heb je zekerheid
hoi kiezeltje, Ik woon in een dijkwoning en moet de trap af om bij mijn huis te komen. Toen ik ging bevallen van mijn dochter kon dit gewoon thuis, ondanks dat ik halverwege naar het ziekenhuis moest en de trap dus op moest, groetjes lief
Wij wonen in een eengezinswoning, maar ben toch ook boven bevallen in de slaapkamer... hier is het dat als je boven de 100 kilo weegt je beneden moet bevallen of in het ziekenhuis.
He Meis, Mijn zus moest en zou van de VK ook beneden bevallen... (en we hebben ongeveer t zelfde gewicht) ik mag echter al woon ik 5 hoog thuis bevallen, zo kan je zien dat het écht per VK verschilt! Je moet alles met een korreltje zout nemen wat ze zeggen en gewoon aan de expert vragen! Toen ik het verhaal van mijn zus uitlegde aan de VK keek die me aan alsof die water zag branden! haha...
Ligt inderdaad aan de VK en dit heeft te maken met gewicht.. Ik zou als ik jou was gewoon aan je VK vragen. Dan weet je het zeker! Jooze
is die 100 kilo je start gewicht van voor de zwangerschap, of dat was je op dat moment tijdens de bevalling weegt?
Hier ook ietsje boven de 100 kilo, maar ik mag gewoon boven bevallen hoor. Is nog geen standaard regel. Bepalen ze allemaal zelf.
even uitgaande van die 100 kilo grens moet ik dan gewoon niet meer dan 15 kilo aankomen, moet te doen zijn toch
100 kilo is het bij je bevalling. Volgens mij is dat omdat het ambulance personeel niet meer mag tillen en dan zou je uit het raam getakeld moeten worden, maar dat heb ik ook van horen zeggen . Hier is de grens in ieder geval 100 kilo, het is ook geen standaard regel (maar ik schreef ook dat het hier dus zo is). Maar de laatste weken heb ik me niet gewogen en ze hebben er ook niet naar gevraagd. Ik had het al moeilijk genoeg en volgens mij hadden ze zoiets van, laat maar, niet zo belangrijk . Maar ik denk dat ik de 100 kilo net niet heb gehaald.
ik mag ook niet thuis bevallen. ik zelf woon op drie hoog en heb geen lift. de abulance kan niet zomaar bij me komen omdat de brancare niet in het trappengat past. vandaar dat ik poliklische beval.