Proefdruk geboortekaartje

Discussion in 'De babyuitzet' started by Tizzy, Feb 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tizzy

Tizzy Actief lid

Feb 9, 2008
    277
    0
    0
    Ik heb gister de drukkerij opdracht gegeven voor onze geboortekaartjes.
    Kreeg binnen een half uur een "proefdruk" per mail.

Nu weet ik niet wat normaal is, maar ik kreeg alleen maar de tekst te zien, hoe die verdeeld was over de pagina's, niet hoe t er letterlijk met kaartje en al uit zou komen te zien.
    Vond t een beetje apart eigenlijk, maar goed, ben dan ook nog leek hiermee ;)

Of is dit normaal?

2. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

Nov 26, 2008
    454
    0
    0
    Een proefdruk is normaal hoe jij het wil hebben, dus niet alleen met tekst, maar de volledige druk, anders heb je er nog niets aan. Zou ze eens bellen / mailen.

3. Tizzy

Tizzy Actief lid

Feb 9, 2008
    277
    0
    0
    Thanks!
    Dat dacht ik dus al, vond dit zo vreemd.
    Heb ze gemaild of we het kaartje in de door ons gevraagde letterkleur kunnen zien en tevens de voorkant met de naam erop, zodat we een beter beeld hebben.
    Ben benieuwd!

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Wij hebben ons geboortekaartje laten ontwerpen en kregen deze vervolgens thuis gestuurd. Deze moest vervolgens wel weer terug gestuurd worden (kan me dat wel voorstellen), de verdere wijzigingen hebben we per mail gedaan en kregen dan ook het volledige kaartje incl wijzigingen weer per mail toe gestuurd.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Onze proefdruk was net zoals bij jou, geen idee of het normaal is, maar ik vond het prima.

6. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Een proefdruk hoort een fysiek kaartje te zijn (dus wat je vast kunt pakken). Zo kun je zien of alles klopt en zo uitkomt als je het gedacht had.

7. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wij kregen een voorbeeld kaartje thuis, wel hoe we de foto's wilde maar uiteraard met andere foto's en een andere naam + tekst.

Zo hadden we wel een idee van de kwaliteit ed.

Per mail kregen het voorbeeld kaartje toen ze geboren was met de juiste foto's/naam/tekst om zeker te zijn dat de foto's er mooi op stonden na een kleine wijziging besteld en 3 dagen na de geboorte lag het kaartje bij iedereen in de bus.

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    proefkaartje met onze gegevens erop, was hier ook een bestandje...
    Komt omdat de drukker anders voor 1 kaartje zijn drukpers in gebruik moeten zetten.

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    proefdruk was hier in .pdf bestand.
    wel met alle tekeningen erin die ik gemaakt had, en dan de tekst die we doorgegeven hadden erbij, in het juiste lettertype. ik kon het zo uitprinten en in elkaar zetten (boekje-idee) als ik zou willen.

de kwaliteit van papier en formaat etc. hadden we tevoren al afgesproken.

ik vond het zo prima; heel duidelijk, en ik snap dat die drukker voor 1 kaartje zijn persen niet aan kan zetten.

10. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Nou, onze drukker zet voor 1 kaartje weldegelijk de persen aan. Ik vind het ook zo horen. Betaal er ook voor.

11. Tizzy

Tizzy Actief lid

Feb 9, 2008
    277
    0
    0
    Nou, heb weer antwoord gehad van de drukker, hij stuurde nu wederom een bestandje mee per mail, en wat schetst mijn verbazing?

Wederom alleen maar de tekst, maar nu wel in de juiste kleur, maar nog steeds niet het kaartje zelf...

Maar goed, woensdag (of donderdag) kan ik de enveloppen ophalen en dan zal ik wel ff vragen hoe of wat en of dit normaal is...

Share This Page