Lampe berger geurtip gevraagd..

Discussie in 'De lounge' gestart door Simmiee, 11 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ik wil mijn moeder een lampe berger cadeau doen, maar nu twijfel ik over de geur die erbij moet.
    Zelf houd ik heel erg van hout en wat zwaardeee geuren als ik geurkaarsen en wax gebruik zoals sandal wood en musk bijvoorbeeld.
    Mijn moeder houd daarnaast ook van wat zachte maar wel frisse geuren. Geen cotton maar wel vanille bijvoorbeeld. Iemand tips welke geuren hierbij goed passen?
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb geen geurtip, maar wel de volgende tip: meng altijd 50/50 met de neutrale geur, anders is het veel en veel te sterk. Zorgt hier zelfs voor hoofdpijn. De katalystische lampen van Ashleigh& burwood zijn trouwens veel en veel mooier.
     
    Bellybell vindt dit leuk.
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.497
    24.372
    113
    Mijn favoriet is de orange cinnamon. Ik heb daarna nooit meer een geurtje gevonden wat ik op zijn minst net zo lekker vond.

    Edit: ik zou zeker even langs de intratuin (of een ander tuincentrum), daar hebben ze ruime keuze en kan je even ruiken. Vanaf internet kopen kan bijna alleen maar tegenvallen.
     
  4. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ik ben totaal niet thuis in deze principes maar werkt dit ook net zo goed of zijn de geuren van lampe berger beter? Ik kom altijd alleen dit merk, maar tegen maar ik sta open voor suggesties.
     
  5. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ik sta ook open voor instructie hahaha
    Ik ben nog helemaal niet thuis in dit principe maar hoor zo veel goede verhalen
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Als ze niet van zware geuren houdt, zou ik de lampen berger laten staan. Ik krijg echt enorm hoofdpijn van alle geuren, zelfs vermengd met neutraal.
     
    Bellybell vindt dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Alleen neutraal werkt ook :D

    Je kan beter inderdaad even snuffelen. Wij hebben lampe berger patchouli en kennelijk ashleigh &burwood enchanted forrest (wordt verkocht door een kleine kaarsenwinkel die ook woodwick verkoopt). Die enchanted forrest is beetje medium qua zwaarte (net ff gesniffeld) die patchouli zit tegen fris en medium in.
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.918
    15.362
    113
    Eens. Ik gebruik daarom alleen de neutral en dat ook alleen voor na het gourmetten enzo om de stank te laten verdwijnen.
    Ik vind ‘m véél te sterk als gewone “geurverspreider”.

    In plaats daarvan gebruik ik de Genie van Rituals, die kan ik van harte aanbevelen:thumup:
     
    Waxinelichtjes en suus1983 vinden dit leuk.
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Grappig dat veel mensen hem te sterk vinden. Ik heb er zelfs 2 in de woonkamer omdat ik hem anders niet aanwezig genoeg vind. Ik ben groot van van lolita, cotton en fresh linnen maar het is zo enorm persoonlijk
     
    Natja vindt dit leuk.
  10. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Jeetje wat een lelijke dingen :oops: echt zo niet mijn smaak

    Hier ook niet te sterk.. Denk dat dat echt persoonlijk is.
    Mijn tip zou ook zijn om even naar het tuincentrum te gaan om te ruiken, geur en smaak is echt persoonlijk (wat ook wel blijkt uit alle reacties :p)
     
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Dat heb ik ook mijn aller grootste miskoop.
     
    Waxinelichtjes en suus1983 vinden dit leuk.
  12. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ik ken Lampe Berger niet..

    Maar wieweet wel een alternatief namelijk, “Dr Vranjes”, is ook een heel goed en fijn merk.
    Ben zelf gek op het geurtje “Ambra”
    Het is een Italiaans merk geloof ik..
     
  13. Mamaroosje

    Mamaroosje Actief lid

    31 mei 2020
    235
    321
    63
    Vrouw
    Wij gebruiken hem als we echt geurtjes hebben in de woonkamer. Ik hou zelf van frisse geurtjes zoals fresh linnen oid. En altijd half om half met neutrale geur.
     
  14. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.792
    113
    Euh heb je even?
    Lolita lempicka (die heb ik staan met geurstokjes)
    Orange cinnamon
    Coco mooi
    Exquisite sparkle
    En de anderen nu voor in de brander. Heb er 2 staan.
    De naturel gebruik ik alleen als ik van geur wil ruilen in de brander. Niet om te verdunnen
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind die genie zo duur:|
     
  16. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Ik krijg ook hoofdpijn van die hele sterke geuren van Lampe Berger. Heb er nu ook alleen maar de neutrale in, daar zit standaard een heeeeeeeeeeeel licht fris tintje aan.

    Ik ben aan het onderzoeken of ik ook de geurtjes van scents branders erin kan gebruiken... Volgens mij moet dit gewoon mogelijk zijn... Zelfde principe. Iemand ervaring?
     
  17. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik heb - helaas- ook zo'n ding. Geuren ruiken in de winkel echt heerlijk, maar eenmaal in de lampe echt smerig. Eerst dacht ik dat mijn lont niet goed was, maar mijn moeder heeft een nieuwe en ervaart hetzelfde. Alles ruikt naar zeep en je wordt er misselijk van. Ook van mengen met neutral.
    Voor mij geen lampe meer.
     
  18. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ik hoorde zoveel goede reacties en nu behoorlijk veel negatief...
    Helaas verkoopt ook geen enkele winkel dit hier in de buurt.
    Dus ik twijfel nu even wat wijsheid is...:|
     
  19. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Om luchtjes, bv na gourmet of frituren, te verwijderen gebruik ik alleen de neutrale vloeistof. Wil ik er een geurtje bij dan vind ik enkele druppels van een geurende vloeistof voldoende om de woonkamer en keuken lekker te laten ruiken. De brander verplaatsing dan 1x.
     
  20. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De geuren heb je van Lampe berger en nog van scentoil. De laatste heb ik altijd. De lampen zijn allemaal hetzelfde. Een lont met een katalystische steen.
     

Deel Deze Pagina