Hoe zit dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anoniememuts, 14 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniememuts

1 jan 2020
    42
    17
    8
    Even een vraagje voor een vriendin van mij die hier geen lid is... word tijd haha.
    Ze is herstellend van de griep maar gaat vanaf morgen weer werken. Nu heeft haar werk een vergadering gepland staan vanavond en heeft zij gezegd hier niet bij aanwezig te zijn. Dit omdat ze op tijd wil gaan slapen na haar ziek zijn en ze vaak nog best lang ligt te malen voor ze in slaap valt.
    Vergaderingen op haar werk duren geregeld tot half 10.
    Nu word er eigenlijk altijd verwacht dat je aanwezig bent.
    Kan ze hier problemen mee krijgen of is het heel normaal dat ze voor zichzelf een grens trekt? Ook omdat ze morgen wel weer kan werken en eigenlijk dus opgeknapt is.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Als ze zich vanaf morgen weer beter meld.
    Dan is ze vandaag toch gewoon nog ziekgemeld? En als je nog ziek bent...ga je ook niet naar een vergadering.

hummeltje5, suus1983, Spectre en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Volgens mij missen wij wat informatie want waarom maakt zij zich zorgen daarom?

4. Anoniememuts

1 jan 2020
    42
    17
    8
    Dat het geen werkweigering is?!?! En omdat er al vaker is gezegd dat je geen vergaderingen mag missen

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Als zij vandaag ziekgemeld is dan is ze ziek en kan ze dus niet werken. Dan kunnen ze je ook niet verplichten om bij een vergadering te zijn.
    Maar goed zo'n vergadering is tegenwoordig vaak online dus zo veel moeite hoeft het niet te kosten.

Anoniememuts vindt dit leuk.
  6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Maar als zij nog niet in staat is aan de verplichtingen van haar werk te voldoen, dan is ze toch nog gewoon ziek?

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik snap het probleem ook niet zo goed. Ze meldt zich per morgen beter, dus vandaag werkt ze nog niet.
    En je kunt jou eenmaal niet de ene dag nog doodziek zijn en de andere dag helemaal beter, je hebt altijd een dagje 'het gaat wel weer'.
    Ik neem aan dat ze zich al per morgen beter heeft gemeld, dus lijkt het me dat ze dus aan kunnen nemen dat ze niet bij de vergadering is.
    Ze hoeft er niet eens over na te denken, het lijkt me niet meer dan logisch eerlijk gezegd. Vroeg naar bed om morgen weer van de partij te zijn klinkt als een goed idee. Dat moet ze dus ook niet twijfelend uitspreken maar als 'zo is het en zo doe ik het'.

esklessebes en Anoniememuts vinden dit leuk.
  8. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Werkweigering? Nee, ze is nog ziek gemeld en pas vanaf morgen weer beschikbaar. En mocht er twijfel over ontstaan kan ze het toch prima toelichten. Geen zorgen hoor.. vreselijke zeg wanneer je je zo druk moet maken over je positie bij ziekte. Beterschap voor je vriendin!

9. Anoniememuts

1 jan 2020
    42
    17
    8
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ze heeft zich afgemeld en gaat op tijd naar bed. En zo is het eigenlijk wel... morgen is ze beter gemeld dus vandaag nog niet verplicht te werken/vergaderen.

fijne avond iedereen nog!

Syane, esklessebes en Beausecret vinden dit leuk.
  10. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113

Snap het probleem niet als zij zegt van bijv ik ben er morgen maar wil optijd m'n nest in en red dat overleg niet. Ze start morgen toch pas weer.
    Voelt alsof ze er geen 1 mag missen en het een verplicht overleg is maar dan nog als ze eerlijk is dan heeft ze er alles aan gedaan.

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Eigenlijk snap ik het probleem niet zo...

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    Wettelijk gezien hebben ze geen punt, maar ik heb ook heel kort bij zo'n soort bedrijf gewerkt met zo'n "drammend beleid". Het stopt niet bij een overleg in de avond er speelt doorgaans wel meer in de bedrijfscultuur.

Ik kwam zag en vertrok zelf in mn proeftijd (en ik had toch echt arbeidsrecht als achtergrond dus wist heel goed wat wel en niet mocht). Ja je kan je recht halen, ik stapte gewoon over naar een andere baan, gaf me veel minder gedoe.

Vind het sowieso geen normale tijden voor een gepland overleg maar allicht zit daar een redenatie achter of is het zeer incidenteel.

Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina