En dan bedoel ik echt briefgeld.. tientje, twintig..of misschien 50.. vroeger vond je nog weleens wat op straat.. haha..nu eigenlijk niet meer. CRISIS
Nee. Wel regelmatig in de geldautomaat...vooral toeristen die eerst hun pasje terugstoppen en dan het geld vergeten te pakken. 😅
Wat fijn! Meestel gebeuren die dingen ook precies wanneer je het echt nodig hebt. Ik schrik altijd zo erg als ik geld vind, alsof ik iets heb gejat of zo.. Maar denk altijd, als ik het niet pak, pakt een ander het.. En zeker als je het goed kunt gebruiken, geloof ik er wel in dat het dan ook echt "daar ligt" voor jou op dat moment..
Toen ik 14 was ofzo vond ik een keer 50 euro op de wc van een camping. Ben ik eerst terug gegaan naar mijn ouders want dacht dat het een grap zou zijn en het aan een draadje ofzo zou hangen. Toch snel terug en meegenomen Daarna nooit meer wat gevonden volgens mij.
Mijn vriend wel eens, die ziet dat soort dingen altijd liggen. Proberen wel altijd eigenaar te achterhalen maar gewoon openbaar op straat gaat dat lastig, dus dan een mooi extraatje. Ik denk overigens dat het niet echt met crisis te maken heeft dat het veel minder is, maar met het feit dat mensen meer pinnen. Ik heb vrijwel nooit contant geld op zak.
Ik heb een keer 10 gevonden. Is wel al een paar jaar terug. Mijn man vind wel regelmatig geld. Maar als wij geld vinden gebruiken we dat nooit zelf. Mijn man doet het dan in een spaarpot bij de moskee. Die gebruiken dat dan weer voor goede doelen.
Het meeste wat ik ooit op straat heb gevonden is een muntje van 20 cent. Ik heb niet zoveel geluk blijkbaar...
Nee, de afgelopen jaren niet meer. Wel een keertje 350 euro uit een pinautomaat gepakt - dat hing er nog in. Ik heb even een sigaretje gerookt voor de automaat (toen rookte ik nog; minuutje of tien gewacht) en kwam de meneer terug voor zijn centjes en heb ik het teruggegeven. Ik had al dertig keer weg kunnen zijn, maar ik vond het zielig. Ik moest er toen zelf hard genoeg voor werken, dus ik had zoiets van: wat u niet wil dat u geschied... doe dat ook een ander niet. Achteraf overigens wel spijt van gehad, want kort daarop raakte ik mijn baantje kwijt Een volgende keer weet ik niet of ik zo coulant ben.
Heb ooit eens 30 euro gevonden op de kermis. Die briefjes lagen daar helemaal eenzaam en alleen, dus heb ik ze maar snel geadopteerd Maar meestal als ik wat vind is het 20 cent ofzo, maar die raap ik ook op...is toch het begin van een miljoen
Tijdens het snorkelen op Rhodos wel eens 20 Euro gevonden. Onder water dus. Laten drogen in de zon en samen met mijn man op een terrasje gaan zitten voor wat cocktails. had niet het idee dat de rechtmatige eigenaar zich nog zou melden.
zo is dat! Ik ken mensen die je dan echt uitlachen.. pff dat pak je toch niet op...wat heb je daar nou aan.. Nou als je dat 5 x gebeurd, heb je weer een brood hoor