Ik lees hele tegenstrijdige berichten over het gebruik van fleece dekentjes bij baby's. Nu staat er bv weer een heel schattig fleece dekentje bij de kruidvat in de folder. Mag dit nou of liever niet? Of alleen met lakentje eronder?
voor in het ledikantje moet het een katoenen dekentje zijn idd met lakentje eronder.. die katoenen dekentjes lijken heel erg op fleece hoor, als ze maar van 100%katoen zijn haha
In het ledikant heb ik een 4 seizoenen deken (vellux) met 2 sloopjes. In de wieg een 100% katoenen dekentje met lakentje maar voor de kinderwagen heb ik een fleece dekentje (zie er verder niets op staan? Was wel een speciaal baby dekentje) met lakentje. Maar nu zag ik die schattige van de kruidvat. Mogen die wel voor bv in de kinderwagen met lakentje?
Je hebt synthetisch fleece en katoenen fleece, die eerste wordt afgeraden, omdat die niet goed ademt. Die goedkope fleecedekentjes zijn in 99% van de gevallen synthetisch fleece. In de kinderwagen had ik soms ook een synthetisch dekentje, was er dan toch bij om te voelen of ze het niet te warm kreeg of zweterig werd.
Katoen is lekkerder voor in de zomer denk ik maar fleece mag tegenwoordig ook MITS je het bedje goed strak op maakt Dat staat tenminste op het label van mijn wiegdekentje van de prenatal
Wat is er mis met fleece dan? Ik heb altijd fleece dekentjes gebruikt, voor de wieg, kinderwagen noem maar op en vind ze ideaal omdat ze lekker licht zijn, snel droog. Maar ik heb nog nooit iets negatiefs vernomen over fleece.
Ik weet het dus niet zeker (vandaar mijn vraag ) maar wat ik zelf kan bedenken is niet goed adement en te zweeterig? Ben dus ook benieuwd wel of niet. Moet het er op staan of het synthetisch is of katoen? Zal straks nog eens kijken op die ik nu al heb. Die van de KV (nu 3,99) zal dan wel synthetisch zijn...
Als het synthetisch fleec is ademt het niet daar door kan je kindje zijn warmte niet kwijt En als het er onder komt kan het stikken Daarom mag het wel gebreukt worden waneer je er bij bent Omdat het dan niet onder het dekentje kan komen En jij kan voelen of het niet te warm is
Het ademt minder goed dan bijvoorbeeld katoen waardoor kindjes er erg in kunnen gaan zweten. En in het ergste geval kunnen stikken onder een fleece dekentje (maarja dan moet je m dus goed opmaken omdat te voorkomen
@yotsuba. Je kan het bedje nog zo strak op maken maar als je kindje in ene veel beweegt kan het er toch onder komen Zeg nooit nooit. Het gebeurt nog erg vaak
Wat ik heb meegekregen: katoen of synthetisch maakt niet superveel uit, als je maar niet een te warme deken erop legt. Oververhitting is een groot probleem voor baby's. Bedje kort opmaken (dus als de voetjes tegen het bedje aan liggen, mag het dekentje niet op de kin komen) is belangrijker dan strak opmaken. Hoe je bepaalt of een deken te warm is, weet ik dan weer niet. En zo heb je helemaal niks aan mijn goedbedoelde bijdrage aan dit topic Ik zou in elk geval goed in de gaten houden of het nekje niet te warm wordt.
Klopt, maar ik zei wat er op het label stond van mijn prenatal wieg dekentje he Zoiezo denk ik dat als je een heel bewegenlijk kindje hebt dat hij/zij een strak opgemaakt bedje los woelt het verstandiger is om een slaapzakje te geven. Maar dat terzijde
fleece ademt niet en kan hierdoor gevaarlijk zijn. ook wordt het snel zweterig. hier kreeg ik van de kraam te horen dat fleece dekentjes niet gebruikt mochten worden. alleen 100% katoen.