Wij hebben twee bulldogs en dat is onze grote passie! Bijna 3 jaar geleden heb ik Kayla (Franse Bull) gekocht als pup van 9 weekjes. Wat een geweldig karakter bleek m'n lieve schat te hebben . 'Eens een bull, altijd een bull' had ik al veel gelezen, maar pas toen ik er zelf één had, wist ik dat het absoluut waar was! Sinds kort hebben manlief en ik een tweede bull aan ons gezinnetje toegevoegd. Diva (Old English Bull) is net 6 maanden en groeit als kool Toen we haar kregen was ze net iets kleiner dan onze franse bull, maar nu... pff ze is al 40 cm haha! Samen zijn de hondjes een geweldig stel! Ze zijn onafscheidelijk 8) Ik ben benieuwd of meer meiden m'n passie delen!
Hee hi, kom ik je hier ook weer tegen . Wij hebben een bullmastiff, geweldig lieve, luie en knuffelige hond. Ze is ook echt ons kindje. 't is een beest van 50/55 kilo...en schoothond Wel eruuug gezellig hoor. Wij waren trouwens ook aan het kijken voor een old english, wat voor karakter hebben ze? Leek ons wel een stoere hond.
Ik ben helemaal gek op bullen! Heb zelf 2 franse bulldogs. Een wit reutje en een zwart teefje. Ben echt stapel op ze. Als er ooit een groter huis in zit voor ons heb ik nog zeker wel de wens voor een bullmastiff of een old englisch.
Hier een amerikaanse bulldog! Wat een lief karakter hebben die honden zeg, geweldig. Het is dat die van ons ziek is (wat ie heeft weten we niet, maar lijkt op een soort van epilepsie), maar anders kwam er zeker nog een 2de bij!
Hey wat geinig! Jij hebt dus ook een bull! Geweldig zijn ze he?!! 8) Onze OEB wordt ook wel flink groot/zwaar denk ik. Het is een flinke teef! Ontzettend lomp ook al haha. Ons Fransje rent d'r pootjes uit d'r lijf, die gaat als een speer. Maar de OEB niet hoor haha. Wel heel komisch om te zien. Soms springt ze van de bank en valt ze plat neer en blijft dan ook maar liggen waar ze neerkomt De karakters van onze honden lijken wel veel op elkaar. Knuffelig, zachtaardig, eigenwijs en natuurlijk humoristisch!
Wat leuk een zwartje en een witje! Onze franse bull is wit met lichte zwarte stipjes. Het is net het paard van sinterklaas haha. Maar zoooo lief!
Ohh en ook niet een beetje eigenwijs... Luistert wanneer ze zelf zin heeft, maar voor een koekje doet ze echt alles! Ze word in augustus 2 jaar, word nu wel iets beter met het luisteren hoor, denk ook dat dat jong zijn er mee te maken heeft. Echt een super beest is het. We zijn hier in de tuin bezig, vandaag zand neergelegd om te tegels opnieuw te leggen, ze vind het helemaal geweldig, rennen als een gek door het zand met als gevolg: Noah(Noddie) helemaal onder het zand, vooral die kwijlbek natuurlijk...en had weer een zandbak in huis...
Nee.. Was het maar zo. Arme beest is helemaal binnenstebuiten gekeerd en volgepropt met ik weet niet wat voor medicijnen allemaal, maar helaas allemaal zonder resultaat. Hij lijkt er gelukkig zelf niet zo heel veel last van te hebben, van zo'n "aanval". Leuke foto trouwens
Hebben jullie trouwens gezondheidsproblemen (gehad) met de hond(en)? Onze franse bulldog heeft gelukkig nog nooit ergens last van gehad. Behalve dat ze af en toe eens wat benauwd is na inspanning. Waarschijnlijk heeft ze dan wat slijm in haar keel en dat moet er dan uit. Maar niets ernstigs gelukkig. Onze old english is gelijk heel ziek geweest toen we haar kregen. Ze had na 2 dagen ontstoken ogen (jakkes wat griezelig) en daarna kreeg ze een hele zware longontsteking. De eerste 2 weken dat we dr hadden om de dag bij de dierenarts geweest... Heftig hoor! Het was zelfs de vraag of ze de longontsteking te boven zou komen. Gelukkig allemaal goed gekomen! Blijkt wel uit dat het een hele sterke hond is!
hallo, wij hebben ook een bull,een lekkere lieve ENGELSE BULLDOG. Hij heet chopper,is nu 1 jaar en 7 maanden,en het is een geweldige schat. Hij is soms een beetje lomp,maar er zit niks kwaads in hoor..... en wat ze zeggen is waar,eens een bull,altijd een bull. leuk dat dit topic geopend is.... Bekijk bijlage 77270
Waaauw wat een plaatje! En leuke actie met dat zand 8) Al was het schoonmaken van de zandbak binnen wat minder grappig denk ik haha.
Jeetje, lijkt me wel erg frustrerend als je niet weet wat er is . Hoe oud is ie? Noah is ook zo'n deupie, heeft al vanalles gehad, te snel door de bocht rennen, gleed ze uit door grind, teentje gebroken..zucht.. Maandje of 3 later, hond dood en doodziek, kotste zelfs water weer uit, maar weer naar de dierenarts, 1 prikje en madame is weer beter (wel 100 euro lichter). Vorig jaar, dag voor m'n verjaardag weer doodziek, denk zal je toch gebeuren, gebeurd er wat met Noah op m'n verjaardag! Volgende dag nog wat sloom, 2 dagen later niks meer aan de hand.. Paar maandjes terug, dikke ontsteking tussen d'r tenen, paar keer in een bakkie met biotex, weer over. Verder is ze helemaal gezond hoor, op haar gekke karakter na .
Uhm hij is bijna 15 maanden nu. Maar het is inderdaad vreselijk frustrerend. De dierenartsen weten niet wat er met hem is, behalve dat zijn nieren iets minder functioneren als wat ze zouden moeten doen. Maar dat zou het probleem niet kunnen zijn, volgens hun. Ik vind het ook om te janken dat je 1000den euo's kwijt bent aan een dierenarts, en dat je dan nog niet weet hoe en wat.. Verder merken we in zijn gedrag ook wel, dat ie ontzettend sloom reageert en dat het af en toe even lijkt te duren voordat een commando aankomt. Beetje traag van begrip zeg maar. Fijn dat die van jullie verder gezond is! Van die "domme" ongelukjes blijf je toch houden. Heeft de mijne ook last van @Pinter, wat een scheetje!
oh ja,we heben met chopper nagenoeg geen gezondheidsproblemen gehad. in het begin had ie wel last van diarree,en volgens fokker en dierenarts waren bulldog brokken het beste voor hem. daar kreeg ie echt plak poep van,en erg dunnen ontlasting. ondanks de diarree kwam die kilo's aan,en woog ie teveel voor zijn leeftijd. ben gestopt met die brokken,en nu krijgt ie prins sensitive... hij doet het geweldig,zit mooi op gewicht,niks te zwaar,en hij poept goed....is wel erg winderig soms,maar ach,kan ik hem altijd de schuld geven...
Nice pic 8) Moet soms wel lachen om mensen die denken dat het enge honden zijn! Pff liever bestaan ze er ja niet 8)
Haha mensen lopen ook altijd met een boog om mij heen, terwijl Noah zelf een dikke schijterd is, ze is vooral bang voor grote dingen, als er een kartonnen doos het huis in komt, gaat ze achter mij staan omdat ze 't eng vind . Heb je ook een dikke grote hond, haha. Trouwens dat met die darmen, heeft Noah ook last van, het enige wat zij kan hebben is Smolke en voer van de dierenarts. Als ze anders krijgt, krijgt ze diarree en bloed bij d'r ontlasting. Is dit bulldog eigen, dat met de darmen?
aaaaah,nog 1 fotootje dan...dit is ie samen met ons andere hondje,een westie van 10,5 jaar....zijn 2 dikke maatjes samen.... Bekijk bijlage 77280
@Truus21: Jeetje wat zullen jullie al een geld kwijt zijn aan de DA! Ik weet wat een bezoekje al snel op moet brengen! Wat ontzettend jammer. Hoop inderdaad maar dat hij er zelf niet te veel last van heeft. Dat is wel belangrijk!