Je allerlei rode vlekken van tomaat, wortel etc ... uit slabbetjes en kleding kunt krijgen door de vlek nat te maken op de vlek en in de zon te leggen? Kan zelfs in de winter.
Je die hele irritante stickerplaklagen van potten/tupperwarebakjes etc kan verwijderen met een papje van gelijke delen (olijf)olie en bicarbonate of soda. Even laten intrekken en wegvegen. Eventueel nog een keer herhalen. Ik kon mijn ogen niet geloven op een bijzonder hardnekkige waar ik alle trucs al zonder resultaat op had geprobeerd.
Dat je bloed kan verwijderen uit stof door aan beide kanten te wrijven met een propje rijggaren en speeksel, zolang het speeksel van dezelfde persoon afkomstig is als het bloed.
Dat gaat ook heel gemakkelijk als je het onder KOUD water uitspoelt. Als je het direct doet gaat het heel gemakkelijk maar wat later lukt vaak ook nog aardig goed.
.... je dat folietje wat over je boterkuipje zit in het bestekrekje van de vaatwasser kan leggen? Zo krijg je niet al die opgedroogde druppels op je bestek en komt het bestek er sowieso veel mooier uit.
Dat direct en als het dan niet weg is te week zetten met Biotex en dan zo uit de emmer de machine in met je volgende was.
Dat je champignons kan pellen/schillen? Als ze aan de buitenkant groezelig of bruin zijn, zijn ze onder het 'velletje' meestal nog helemaal goed!
Wist je dat je het mandje van je friteuse veel makkelijker schoonkrijgt als je eerst je friteuse vult met water en een afwasblokje, mandje erin doet, en hem een kwartiertje op de laagste stand laat pruttelen?
Meestal doe ik dat ook, (met shirtjes ed), maar ik hoorde hem laatst toen mijn dochter een bloedneus kreeg over het gordijn van haar hemelbed. Dat ding is een crime om eraf te halen om onder de kraan te houden, dus ik was heel blij met deze tip, vandaar dat ik het hier postte. Je weet maar nooit
Bizar! Ik probeerde het met het doel het tegendeel te bewijzen (heb kleine voeten). maar damn! Ik heb blijkbaar ook kleine onderarmen, want het paste precies!
Wist je dat je niet aan je elleboog kan likken? (Niet dat je dat moet willen hoor) Tenzij je super bijzonder bent. Dan kan je het proberen: https://www.google.nl/amp/nl.m.wikihow.com/Je-elleboog-likken%3famp=1 Hahahhaa
Logisch Onze hond had een plekje op z'n staart en door het kwispelen (tegen de muur aanslaan) had ik me heel veel bloedvlekjes op de muur zitten. Deppen met melk en het is weg.