Heeft iemand hier ervaring met een lamsvachtje voor in een ledikant? Mijn zoontje van 17 maanden zweet snel of voelt gauw klam aan. Dus zat eens te kijken op internet... En lees hier wel goede berichten over. Maar verder kan ik er weinig over vinden!
Wij hebben een schapenvacht in het ledikant van onze jongste (onder het hoeslakentje) en ze slaapt echt heerlijk. Maar ik heb geen ervaring met snel zwetende kindjes in bed, dus daar kan ik je niet over adviseren.
En hoe groot is het schapenvachtje? Ik heb er een gezien die net zo groot is als het ledikant, maar dezeis verschrikkelijk duur! En wat draagt jouw kindje nog meer in bed?
Ze zijn inderdaad aardig duur, wij hebben gelukkig een oma die met schapenvachten werkt als hobby en een 'mislukt' exemplaar had: dus kostte ons niets. Onze dochter heeft er eentje zo groot als het ledikant, maar een kleiner formaat kan ook echt prima hoor, zolang ze er maar aardig op passen. Om te illustreren: onze 2,5 jarige slaapt nu in 3/4 ledikant zo opgerold slaapt ze Hier verder 1 laagje ondergoed (hemd met onderbroek), katoenen dunne pyjama met lange mouwen en pijpen en een simpele relatief dunne deken van katoen/wol-mix. Anders eens zoeken naar wat regionale hobbyisten? Of op een eco-/groen-/bio-markt in de omgeving? Maar de vachten zijn inderdaad wel aan de prijs.. Gaat ook best veel handwerk in zitten als ik mijn schoonmoeder zo bezig zie, en dan maakt ze er nauwelijks winst op, maar is toch even een uitgave..
Hier slapen beide kinderen op een lamsvacht. Mijn oudste was heel kouwelijk en kon hierdoor beter op temperatuur blijven. Jongste gewoon vanaf dag 1 ( is geboren tijdens hittegolf dus heerlijk op lamsvacht). Mijn oudste zweet snel ( nat hoofd) en koelt hierdoor niet zo af. Dus ik vind het heel fijn. Bij mij liggen ze er zo op. Jongste heeft een hydrofiel onder haar hoofd ivm spugen. Je kunt ook een b-keuze kopen. Die zijn wat goedkoper. Zijn b-keuze omdat ze bijvoorbeeld een vlek hebben of een gekke vorm. Is verder niets mis mee
Ik had voorheen een schapenvacht in mijn dochter haar bed liggen.. Binnen no time stonk haar hele bed naar schaap.. ik zou er dus even goed over nadenken.. Wij doen nu niks meer met het schapenvel en dat is ook zonde..
Zit er zo'n sterke geur aan dan? En patrijs, hoe groot zijn de vachtjes van jou? Ik ben zo bang dat als ze te klein zijn ze hiermee kunnen gaan rommelen in bed, omdat het dan los ligt.,
Hier ruikt het absoluut niet, de wol is dan ook meermaals gewassen en uiteindelijk gevilt tot een geheel. Echt 0,0 geur. Maar dat ligt misschien aan de manier van verwerken. Als er ook vel bij zit is dat misschien anders, wij hebben alleen vacht en vilt en ik weet ook precies wat er mee gebeurd is en waar de vacht vandaan komt etc. Tegen het rommelen ermee en vies worden hebben wij hem dus onder het katoenen hoeslaken gedaan. Wel het comfort, geen gekriebel van de vacht (nogal gevoelig kindje voor lusjes, draadjes en kriebeltjes ), geen ongemakken.
Als je wilt kan ik eens aan mijn schoonmoeder vragen wat het bij haar zou kosten en of ze de mogelijkheid heeft tot het maken van een vacht? Ligt aan de regio waarin je zoekt
Wij hebben een lamsvacht in de box liggen eigenlijk vanaf dag 1. we hebben de vacht ook een tijdje in zijn bed gehad maar hij kon er te makkelijk over glijden. ik heb de vacht gekocht bij ekobebe. ze zijn niet goedkoop maar zl vind het heerlijk. Wij hebben een geschoren lamsvacht in zijn normale vorm dus niet ledikant groot.
Nooit van gehoord, kom misschien van andere planeet maar klinkt heerlijk. Jullie doen het vanwege warmte?
Haha heb er ook nog nooit van gehoord! Kom misschien van dezelfde planeet als jij? Hahaha! Maar klinkt idd erg lekker.. iemand foto's?
De prijs van de normale lamsvachtjes (ongeveer 90 cm) valt wel mee. Maar degene die het formaat heeft van een ledikant is bijna 200,- euro. Dus dat doe ik maar niet!! Had ook bij ekobebe gekeken ja..
Ekobebe.nl - *Kortharige Lamsvacht Volledig Wasbaar (100cm) Deze hebben wij. Het bevalt ons eigenlijk heel goed en ik heb hem toen aangeschaft vanwege het artikel over het slapen op een dierenvacht en de vermindering van de kans op astma. Het makkelijke is ook dat je alles er zo afpoetst en vocht wordt er mooi door opgenomen.
Wij hebben hem bij ikea gekocht, stonk erg dus op wolwas gewassen en niks meer aan de hand. Had hem lekker in de box heerlijk warm
@Tweekids, de Facebookpagina kan ik helaas niet vinden... Denk dat ik het vachtje van 100 cm bij ekobebe ga bestellen. Iemand nog een suggestie welk slaapzakje ik hierbij zou kunnen gebruiken?
Sorry late reactie Volgens mij zijn die van mij rond de 80cm Mijn dl heeft er nooit mee gerommeld. Ja nu, ze is 3 en gooit die van haar er soms uit .