Moe of toch niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kellieee, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hele stomme vraag misschien... Maar mijn zoontje heeft net de flea gehad. Even daarna begon hij in z'n ogen te wrijven. Dat ia voor mij het teken dat hij moe is en dan gaat ie gelijk naar bed. Dit gaat eigenlijk altijd goed. Alleen toen ik hem inbakerde, begon ie ineens te kletsen en lachen.. Is ie nou wel of niet moe? K heb hem wel gewoon in bed gelegd, ik wacht het wel af.. Maar vond het toch wel een beetje zielig omdat ie ineens zo vrolijk was haha 😁

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hij kan een beetje suf zijn geworden door de fles, maar mijn dochter heeft ook eerst een 'stuitermoment' voor ze daadwerkelijk gaat slapen. Ondanks dat ze moe is, wordt ze opeens heel actief. 10 tot 20 minuten later gaat ze dan toch slapen. Als hij wakker blijft, kun je hem er altijd weer uithalen toch?

3. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat is zo. Hij is nog steeds stil dus denk toch aan het slapen. Ik voel me dan zo schuldig omdat ik hem helemaal vrolijk in z'n bed leg 😊

4. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    t Is altijd lastig bij die kleintjes! Ik weet nog wel dat ik soms ook aan me man vroeg: zou hij nou moe zijn of niet:D En idd, na fles of borst zijn ze soms een beetje high, zo noem ik het maar.

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb ook wel eens dat mijn dochter moe lijkt (ze gaat dan aan haar oor zitten, in de ogen wrijven etc) en na 20 a 25 minuten slaapt ze nog niet. Dan haal ik haar nog even uit bed en leg ik haar bij de volgende signalen weer weg. Dan slaapt ze vaak wel

6. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Dat doet ons zoontje ook wel vaker. Begintie druk te babbelen als ik 'm naar bed ga brengen. En toch is hij dan vaak wel moe. :)

7. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Trouwens Kellie, onze zoontjes schelen drie dagen in leeftijd. Ik vroeg me zo af hoe lang jouw zoontje wakker is overdag?

Wij letten ook goed op de eerste moeheidssignalen en houden daarbij als leidraad ook de gemiddelde wakkertijd voor zijn leeftijd aan. Hij is nu bijna 3 maanden en het schijnt dat de wakkertijd van kindjes dan richting de 90 minuten gaat. Maar dat haalt hij eigenlijk niet... Hij geeft eerder al allemaal moeheidssignalen af. Later op de dag haalt hij soms een uur wakkertijd niet eens...

Over het algemeen slaapt hij vrij vlug in als ik hem op bed leg wanneer ik denk dat hij moe is, maar a/h eind van de middag wordt het moeilijker, vooral het laatste middagslaapje ben ik soms tijden aan het troosten of draag ik hem in de draagdoek. Ik vraag me wel eens af of ik hem over de dag te vroeg op bed leg...Of juist te laat... Soms geeft hij al heel gauw moeheidssignalen en dan twijfel ik of hij er nu al in moet of niet....

Hoe is dat bij jouw zoontje? Leg je hem er echt consequent in bij de eerste gaap? Ook als hij nog maar kort wakker is bijvoorbeeld? En hoe snel komt bij hem de eerste gaap, het wrijven in de oogjes? :)

Ben benieuwd! :D

8. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje haalt de 90 minuten ook niet hoor. En ik leg hem niet bij de 1e gaap in zn bed, ik wacht eigenlijk op nog meer signalen :) hij heeft ook niet lang nodig om in slaap te komen, tegenwoordig heeff ie ook geen "inslaap-huiltje" meer. Hier meestal tussen 17.30 en 19.30 onrustig.
    Als ze niet moe zijn gaan ze echt niet slapen hoor denk ik! Ik denk niet dat er zoiets is als teveel slapen... Meestal is ie inclusief verschonen en voeden 45-60 minuten wakker

9. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Bedankt voor je antwoord!
    Hier is hij meestal ongeveer 60 minuten wakker, 's ochtends vroeg wel eens wat langer, dan gaat hij ook om de dag in bad. Maar 's middags doe ik hem er tegenwoordig vaak wat eerder in.

Wbt moeheidssignalen gaat hij als we rond die 60 minuten zitten wel bij en gaapje naar bed, maar als hij nog niet zo lang wakker is doe ik hem er vaak pas in als hij echt in zijn ogen aan 't wrijven is.

Slaapt jouw zoontje dan tussen 17.30&19.30 niet meer? En gaat hij daarna wel rustig slapen? Probeer je dan nog wel een slaapje te laten doen of hou je hem gewoon bij je?

10. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hij slaapt dan helemaal niet meer.. En dan laat ik hem meestal wel huilen in zn bed maar als het te erg wordt neem ik hem bij me. Daarna gaat ie in bad, en een fles en is ie zo vertrokken. Hij is rond die tijd gewoon een beetje ongelukkig denk ik :p

Deel Deze Pagina