Land van Bartje?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Youtan, 4 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij willen graag met de kerst 5 dagen weg, het liefst Vennebos anders Centerparcs, maar het is echt zooo duur! Van €600 (vennebos) tot €1200.
    Nu lees ik vask positieve dingen over Land van Bartje, die heebben een chalet voor zo'n €450 incl kosten. Dit vind ik wel ok.
    Hoe is daar de plaza? Binnenspeeltuin? Zwembad? En is het dichtbij plopsaland?

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Als je de plaza, zwembad en binnenspeeltuin vergelijkt met center parcs, dan stelt het niet veel voor. Het is allemaal wat soberder.
    Wat wel leuk voor de kinderen is, is de schuur. Daar is een grote binnenzandbak. Ze hebben een ponymanege. Maar is voor kinderen vanaf 3 jaar. Park is wel goed. Veel speeltuintjes, maar niet vergelijken met cp.

3. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Echt een plaza hebben ze daar niet.

Wij zijn er in maart geweest en viel behoorlijk tegen. Niet veel spectaculairs voor de kinderen, een zwembad wat zo koud was dat mijn kids alleen maar zaten te klappertanden en blauwe lippen hadden en tot overmaat van ramp werden beide kids nog ziek ook. Kan gebeuren, maar nadat ze werkelijk alle linnengoed onder hadden gespuugd en ik de receptie had gebeld voor nieuwe, werd er zo meelevend meegedacht dat ik kosteloos schoon linnengoed zou krijgen. De tijd tikte verder en aangezien ze bleven spugen heb ik op een gegeven moment maar gebeld waar ze bleven (kon niet weg met die 2 zieke kids en mijn man was er op dat moment niet, dus zouden ze het brengen). Bleek dat iedereen al naar huis was. We hebben van ellende maar alle spullen binnen no-time bij elkaar geraapt en zijn naar huis gegaan (was geen leuke rit).

Uiteindelijk dit gemeld en ter compensatie een kortingsbon van 50 euro gekregen voor een volgende keer, hebben we dus niks aan. Vakantie verknald en denk niet dat ik nog een keer zou gaan.

Buiten deze dingen liet de hygiëne ook wel te wensen over.....

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Dat van dat zwembad vind ik wel erg jammer... Zo koud? Zal in december dan niet veel beter zijn dan.
    We zijn niet echt veeleisend hoor, bollo en de bolloclub een binnenzandbak en paardjes is al top.
    In het huisje vermaken wij ons wel, Plopsaland (?), Emmen, hunebedden ergens?
    Maar een biertje drinken op een plaza is wel leuk altijd...

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Wij zijn er geweest toen mijn dochter nog een baby was. Mooi park, maar het zwembad is erg klein en koud.

6. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    #6 kieke77, 4 okt 2015
    Laatst bewerkt: 4 okt 2015
    En anders aerderholt van landak? Goed betaalbaar, leuke indoorspeeltuin, vlak bij Emmen.Wel een tip neem een iets groter huisje ze zijn erg klein.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij zijn er 3 keer geweest. Toen was onze dochter 2, 2½ en 3 jaar oud.

In het hoofdgebouw, waar ook de receptie zit, is een kleine speelplaats met ballenbak en klimtoestel. Daar is ook de ingang naar het zwembad. het binnenzwembad is wat klein. Je kunt ook verder naar het overdekte buitenzwembad. Het water daar is inderdaad kouder dan het binnengedeelte, maar in de herfst was het voor onze dochter toen goed te doen voor een half uurtje.

Verder heb je er een speelboerderij, Bartjes Boerderij, dat is een grote speelzaal waar ook een binnenzandbak is, speelgoed etc, etc. Daar worden ook wel activiteiten gehouden voor kinderen en ook wel voor volwassenen, moet je wel voor bij betalen.

Buiten is er midden in het park de ponyranch, erg leuk. Verder speeltuinen.

Je zit dichtbij Borger waar het Hunebed centrum is en het boomkroonpad. Emmen op zo'n 20 km.

Coevorden is ca. 33 kilometer.

Maar goed bovenstaande info kun je ook vinden op:

Landal GreenParks | Ruim 70 bungalowparken in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië en Hongarije

of

Drenthe: dagje uit, hotel, camping, bungalowpark, uitagenda en meer

Veel plezier.

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik wil ervaring van 'echte' mensen :) de Landal site ken ik bijna uit mijn hoofd. Ik ben een echte Vennebosfan of evt Lommerbergen... Rabbit Hill vond ik ook een teleurstelling, maar hoorde ook positieve reacties op Land van Bartje, maar valt tegen dus, aerderholt zie ik ook geen toegevoegde waarde (met kosten veel duurder dan LVB) wel mooie binnenspeeltuin...
    Juist het zwembad, kindergedeelte ziet er leuk uit bij het land van Bartje. En groter huisje doe ik nooit, voor ruimte en luxe gaan we niet, maar voor de gezelligheid en knusheid.

9. Polletjepiek

Oh maar wij vonden het erg leuk hoor. Viel absoluut niet tegen.

10. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn vorige week geweest. Het zwembad vonden onze kindjes van 20 maanden heel leuk ondanks dat het buiten gedeelte (wel overdekt) idd behoorlijk koud is! Het binnen gedeelte is prima te doen.

Het huis was prachtig en schoon (drenths boerderij). De kinderen vonden de binnenzandbak erg leuk en de nabije speeltuintjes op het park ook.

Verder viel het mij wel tegen ondanks dat we het naar ons zin hebben gehad. Het huisje vond ik velen malen mooier dan die op CP maar de faciliteiten van CP mis je wel op de Landal parken.

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou eerder naar het Hof van Saksen gaan dan, maar denk dat dat alsnog wel duur is :)

Edit: even gecheckt, daar schiet je niets mee op inderdaad, kost ook rond de 900 euro dan. Whaaa, oeps.

12. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Ik hoor wel positieve verhalen over landal domain de schatberg. Is dat nog wat, niet zo duur. Oh en de beerze bulten is met kinderen leuk. Ik ben op de camping geweest, maar er zijn ook huisjes. Leuk zwembad (niet spectaculair) en leuke binnenspeeltuin.
    Wij vonden verder erperheide leuk, maar vaak ook duur.

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    #13 Youtan, 5 okt 2015
    Laatst bewerkt: 5 okt 2015
    De schatberg is idd leuk, voor het voorjaar als toverland open is! Maar dan zitten we ernaast op camping de schatberg :)

En Beerze Bulten komt ook van de zomer/voorjaar/meivakantie ofzo aan de beurt. Horen we idd erg leuke dingen over!
    Wij hebben een caravan en houden erg van weekendjes weg :D

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw

Hofvan saksen vind ik echt belachelijk duur!
    (Maar wij gaan dan ook echt niet voor de mooie of luxe huisjes! Luxe hebben we thuis, daar kan geen enkele centerparcs of Landal overheen :)
    Wij gaan echt voor Bollo, Puk en Pelle, Plaza, Zwembad (die hoeft niet superdeluxe te zijn, maar vennebos/lommerbergen is toch net wat leuker dan de rest) en iets leuks in de omgeving, plopsaland, Toverland, julianatoren/apenheul.
    Vanaf vandaag trouwens de landal bonnen weer bij de Hema!! 129,- voor een midweek of een weekend. (Incl alle kosten, maar niet geldig in vakanties)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ik vind Land van Bartje heel erg leuk, maar Rabbit Hill vond ik ook erg leuk. Maar goed, ik heb dan ook een schurfthekel aan van die massale centerparcs parken, dus dan is het juist waarschijnlijk niet waar jij naar op zoek bent.

16. Polletjepiek

Oh ja, wij gaan in de herfstvakantie naar Landgoed 't Loo.
    Misschien is dat ook wel leuk?

17. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Voor nu blijf ik bij land van bartje of vennebos of lommerbergen of iets van centerparcs moet wat vriendelijker geprijst gaan worden :) maar wel bedankt voor de tips en ervaringen!

Deel Deze Pagina