Mijn dochter van 5 heeft berg op haar hoofd, bovenop beetje aan de zijkant. Tenminste, ik denk dat het berg is.. geen idee wat het anders kan zijn. Als baby heeft ze het gehad en ik denk dat het nooit helemaal weg is geweest. Ik heb het laatst ingesmeerd met olie en daarna weggehaald (net als toen ze baby was) maar ik had ook direct hele plukken haar te pakken.. Nu heeft ze dus een beetje kale plekjes Valt niet heel erg op gelukkig. Andere shampoo ook al geprobeerd, maar dat werkt niet. Ik weet ook niet goed of ik het nou juist vaak moet wassen of juist niet.. Of misschien cremespoeling moet gebruiken of juist niet? Iemand tips?
Mijn dochter heeft er ook lang last van gehad, ik smeerde ook vaak in met olie en liet dir dan zitten tot het vanzelf losliet...ik gebruikte een shampoo van de apotheek (blauw met witte fles, weet even de nam niet meer). Nu heeft ze er al een hele tijd geen last meer van. Als ik oo de naam kom van die shampoo zal ik het melden, deze shampoo was me toen aangeraden.
Smeren met olie is goed, maar niet zelf aan peuteren, kammen, krabben oid. Laat het er vanzelf af vallen. Mijn oudste heeft een redressiehelm gehad en heeft van berg tot eczeem en roos. Kale plekken en ergenis. Ik zou er misschien ook even door de HA naar laten kijken. Succes!
Goh, nog best veel dus. Dacht echt dat ze een uitzondering was.. Ik deed er ook niks aan, maar ze heeft heel dun haar en je ziet het best wel. Ze vroeg zelf laatst ook wat er toch op haar hoofd zit en dat ze het niet leuk vindt. Heeft het gevoeld denk ik. Zal idd eens naar shampoo kijken en verder maar laten. Bedankt meiden.
Hier de tip van de kapster gekregen om eens anti-berg pads avn de etos te gebruiken. Volgens haar werken die erg goed. Hier zie je er bij zoon niks vna, dus ik laat het voorlopig nog even zitten. Maar als ik jullie zo hoor, dan kan het nog wel even duren voordat het weg is
onze oudste is bijna 6 jaar en eindelijk is de berg nu verdwenen!!! Maar bij een jongen is het makkelijker om het te bestrijden denk ik. Ik heb het haar van Erik heel kort laten afscheren. Echt gemilimeterd. Toen 3 keer in de week, anderhalf uur voordat ie in bad ging zn haar ingesmeerd met olie zodat het er goed introk. Dan gewassen met kindershampoo. Dus echt die met sesamstraat of spongebob erop. Dus geen zeep en parfum in zeg maar. Je moet dus elke keer voor het haren wassen met olie insmeren. Dan goed wassen met zeepvrije en parfumvrije shampoo. En heeeel goed uitspoelen!!! Maximaal maar 2 a 3 keer in de week het haar wassen. Het liefst 2 keer. Erik had op 'n gegeven moment ook dat zn haar met plukken uitviel samen met de korsten berg. Naar om te zien Succes!!
Mijn zoontje van 2 had het ook nog, elke keer na zijn badje als ie lekker bij me zat heb ik voorzichtig een stukje weg gekrabbeld, gewoon met mijn nagels. Het is niet meer terug gekomen.